Tržby společnosti Pivovary Staropramen v roce 2020 meziročně klesly o 294 milionů korun

Praha, 15. července 2021 – Pivovary Staropramen loni zaznamenaly meziroční pokles tržeb
o 7 procent na 4,06 miliardy korun. Zatímco v roce 2019 před začátkem pandemie koronaviru vykázala společnost provozní zisk, v loňském roce se dostala do provozní ztráty ve výši 4 milionů. K provozní ztrátě došlo především kvůli uzavření restaurací a hospod z důvodu pandemie covid-19. Vyplývá to z údajů účetní závěrky.

Negativní pandemická situace ovlivnila také ukazatel EBITDA (provozní výsledek hospodaření bez úprav hodnot dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku), který meziročně klesnul o 37 procent na 589 milionů. „K poklesu tržeb došlo v důsledku změny ve struktuře prodejů na domácím trhu, kdy byl kvůli protiepidemickým opatřením značně omezen provoz hospod a restaurací,“ uvádí Silvia Miklósová, finanční ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Ani přes nepříznivé podmínky nemusela společnost v loňském roce v souvislosti s pandemií přistoupit ke snižování mezd ani počtu zaměstnanců. Investice do ochrany jejich zdraví, zajištění nepřetržitého provozu pivovarů a podpora hospod a restaurací znamenaly zvýšení nákladů o desítky milionů korun. „Zákazníky jsme podporovali od samého začátku pandemie. Na vlastní náklady jsme zajišťovali výměnu prošlého piva, provedení sanitace výčepních zařízení a dodávky obalů pro prodej přes okénko, podporovali je kampaněmi po znovuotevření. V určité formě podpory budeme pokračovat i nadále a věříme, že se situace v gastronomii postupně zlepší“ říká Michal Štěpánek, komerční ředitel a dodává: „Současně se nám však podařilo posílit prodeje v oblasti retailu, kde jsme navýšili objem prodeje o 8 procent.“

Silná pozice v zahraničí

I přes složitou situaci vzrostly objemy prodejů společnosti Pivovary Staropramen na exportních trzích v roce 2020 meziročně o více než 50 tisíc hektolitrů na 893 tisíc hektolitrů. Mezi nejvýznamnější trhy patří dlouhodobě Slovensko, Švédsko, Německo, Maďarsko a Polsko. Naopak licenční výroba Staropramenu poklesla ve srovnání s rokem 2019 kvůli pandemii covid-19 o 10 %. Největším licenčním trhem zůstává Ukrajina a značka Staropramen i loni udržela pozici druhé nejprodávanější české pivní značky v zahraničí.