Colours of Data, česko-britská datově analytická společnost se prosazuje na anglickém trhu e-commerce. Nově tam získala Popeyes UK a BurgerKing Nordics.

Technologická společnost Colours of Data (CoD) s kancelářemi v Londýně a Praze, která je kromě Velké Británie a Česka aktivní také v Německu, Estonsku, Maďarsku a na Slovensku, oznamuje na britském trhu spolupráci s americkou firmou Popeyes. Společně se svým partnerem, Exponea/Bloomreach bude pracovat pro dvě její značky – Popeyes UK a BurgerKing Nordics. Měla by vybudovat a dále rozvinout jejich CRM systémy, resp. vytvořit platformu zákaznických dat založenou na řešení Exponea. Jedná se o další projekt CoD na britském trhu, který je výsledkem její dlouholeté spolupráce s Exponea. Tento úspěch navazuje na několik projektů, které firma získala v posledních měsících – FitFlop (móda), Health Express (zdraví), Hollywood Bowl Group (volný čas), atd.

Cílem projektu je umožnit klientovi datově řízenou, personalizovanou a vícekanálovou komunikaci s jeho zákazníky. Pro společnost Popeyes, která nedávno vstoupila na britský a skandinávský trh, je zásadní, aby mohla shromažďovat, zpracovávat a vyhodnocovat údaje o potenciálních zákaznících a následně jim pak poskytovat relevantní nabídky služeb.

„Popeyes/Burger King jsou součástí nadnárodní americké značky. Aktuálně začínají podnikat ve Velké Británii, která je naším primárním trhem, ale rovněž ve Skandinávii, jež je pro nás také zajímavým trhem. Myslím, že k získání této zakázky přispěla skutečnost, že pracujeme s moderními technologiemi umožňujícími implementaci nejnovějších marketingových postupů a trendů,“ říká Tomáš Mátl, zakladatel Colours of Data.

CoD spolupracuje se společností Exponea (dnes Bloomreach) od roku 2017. V současné době tvoří projekty s ní přibližně 60–70 % jejího portfolia. Nedávno získala například:

  • FitFlop, ženská módní značka, uhlíkově neutrální, působící na třech kontinentech, která u svých bot dokonale kombinuje biomechaniku, pohodlí a módu;
  • Hollywood Bowl Group, největší londýnský bowlingový operátor ve Velké Británii, který je na burze od roku 2016, následně expandoval do 64 míst Anglie, Skotska a Walesu;
  • Health Express, britská online lékařská služba, v provozu přes 10 let, od té doby ošetřila více než milion zákazníků; její lékaři poskytují více než 100 různých druhů léčby.

Po zpomalení byznysu způsobeném koronavirem je opět na vzestupu zájem řídit zapojení a personalizaci zákazníků na základě dat. CoD se proto začalo více zaměřovat na rozšíření svého podnikání v Británii, zejména v oblasti e-commerce, telekomunikacích a bankovnictví. „Další oblastí, která nás velmi zajímá, je zdravotní péče. Zde máme ambici dostat se na seznam G-Cloud 13, který sdružuje ověřené poskytovatele digitálních služeb pro britský veřejný trh,“ uzavírá Mátl.