Obchodníci na MALLu slaví úspěch za hranicemi. Prodeje na slovinském tržišti vystřelily o 1000 %, půlka obchodníků je z Česka

Praha, 29. července 2021 – Internetové tržiště MALL rychle roste a počet obchodníků, kteří své zboží na e-shopu nabízejí, přesahuje 2 000. Kromě výrazného nárůstu prodejů v České republice, kde se zboží z partnerského prodeje na celkových prodejích MALLu podílí více než třetinou, dramaticky rostou i prodeje v zahraničí. Mimo Českou republiku již putuje více než čtvrtina objednávek z partnerského prodeje. Vedle sousedního Slovenska je nejsilnějším trhem pro tuzemské prodejce Slovinsko, kde marketplace MALLu meziročně vyrostl o 1 000 %. Polovina obchodníků na slovinském MALLu přitom pochází z České republiky.

 Dlouhodobě silným trhem je pro tuzemský MALL sousední Slovensko, kde se českým obchodníkům tradičně velmi daří. Čím dál zajímavějším je ale pro tuzemské obchodníky také trh slovinský, který bleskově roste a dosahuje již třetiny velikosti trhu slovenského. MALL je ve Slovinsku pod značkou mimovrste jedničkou na trhu, přičemž na e-shopu nakupuje celá čtvrtina slovinské populace. Čeští obchodníci, kteří chtějí ve Slovinsku prodávat, tedy mají velmi silnou výchozí pozici. Vedle Slovinska a Slovenska se Čechům obchodně daří také v Polsku a v plánu je rozšíření partnerského prodeje také do Chorvatska.

„Kromě silné pozice na domácím českém trhu je MALL jedním z největších e-commerce hráčů také v řadě dalších zemí střední a východní Evropy. Program MALL Partner tedy pro obchodníka může být branou do celého regionu a cestou k významnému růstu. To vše bez náročné administrativy a s minimálními vstupními náklady,“ popisuje ředitel programu MALL Partner Jakub Kováč, který má rozvoj tržiště na starost.

V zahraničí se zatím daří nejvíce obchodníkům prodávajícím zboží z kategorií jako auto-moto, DIY, domácnost či zdraví a krása. Úspěch slaví jak velké e-shopy se silnou pozicí na domácím trhu, tak i menší obchodníci, kteří mají na expanzi minimální rozpočty, ale daří se jim na zahraniční trhy dostat dostatečně zajímavé a unikátní zboží.

„Obchodníci prodávající skrze tržiště mají expanzi do zahraničí mnohonásobně snazší, než kdyby expandovali s vlastním e-shopem. Nemusí totiž složitě získávat pozici na trhu, čímž odpadají obrovské investice do marketingu. Třeba na Slovensko jim zajistíme i dopravu a na všech trzích zajistíme kromě marketingu a IT infrastruktury také třeba zákaznickou podporu. Pro ještě snazší expanzi jsme spustili také službu překladu popisků produktů,“ popisuje výhody tržiště Jakub Kováč.

Prioritou MALLu je činit program partnerského prodeje co nejpřívětivějším jak pro ty největší obchodníky, kteří své produkty na MALL dostávají automatizovanou cestou skrze API, tak i pro malé prodejce, kteří se mohou na MALL napojit skrze svou e-shopovou platformu, nebo produkty na MALL zalistovat dokonce ručně, v uživatelsky přívětivém administračním rozhraní MALL Partner. Své produkty tak na MALL dostanou dokonce i obchodníci, kteří spoléhají na své kamenné obchody a online zatím neprodávají. 

Přidanou hodnotou prodeje přes online tržiště je také snadný přístup k růstovému financování. Obchodník si díky službě MALL Financing může elektronicky a na pár kliknutí zažádat o rychlou půjčku a dle obratu svého e-shopu získat až milion korun na financování vlastního růstu. Finance lze využít na urychlení expanze, nákup produktů na sklad nebo na další marketingovou podporu produktů.

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje čtyři hlavní oblasti: tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v devíti zemích a s více než čtyřmi tisící zaměstnanci nabízí své služby 130 milionům obyvatel střední a východní Evropy. V roce 2020 doručila svým zákazníkům více než 14 milionů objednávek. Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.Více informací na http://mallgroup.com/ a https://www.mall.cz/o-mall-group.