Českou pobočku Pipedrive povede nově Michal Smetana. Chce rozšířit tým na 60 lidí a navázat na úspěch LeadBoosteru

Praha 2. srpna – Českou pobočku startupu Pipedrive, který přináší efektivní CRM platformu, povede nově Michal Smetana. Dosud zde působil jako Group Product Manager a stál tak za úspěchem nástroje LeadBooster, který umožňuje obchodníkům generovat relevantní leady a tím snáze oslovit potenciální zákazníky. Michalovým cílem bude především rozšíření stávajícího týmu na 60 lidí (aktuálně čítá 44 specialistů) a navázat na úspěch LeadBoosteru vývojem nových funkcí. Nahradí tak Tomáše Řehoře, který stál u zrodu této pobočky a nyní odchází stavět tým pro jiný projekt. Od srpna pak rovněž do Pipedrive nastupuje nový CEO Dominic Allon.

“Do české pobočky Pipedrive jsem přišel v době, kdy vývojářský tým teprve vznikal. Na formování našeho tribu jsem se tak sám mohl podílet. Z mého pohledu patří mezi ty nejsehranější v rámci celého startupu, což se ukázalo právě během vývoje LeadBoosteru a na jeho následném úspěchu. Mým cílem tak bude ve stejném duchu rozšířit tým na 60 lidí a nastavit správnou strategii pro vývoj nových funkcí, které odpovídají celkové vizi Pipedrive,” říká Michal Smetana, vedoucí české pobočky startupu Pipedrive. 

Michal Smetana působí v pražské pobočce Pipedrive téměř tři roky, tedy prakticky od okamžiku jejího založení. Na starosti má zde řízení strategie při vývoji digitálních produktů, které plní potřeby zákazníků i byznysové cíle. Ještě coby Group Product Manager stál u zrodu sady nástrojů LeadBooster, která pomáhá obchodníkům generovat relevantní leady. Do čela vývoje české pobočky se pak postaví Jakub Kadlubiec, který dříve pracoval pro světové firmy a startupy, jako je Kentico či Skyscanner. 

“Mým hlavním úkolem v Pipedrive zůstává i nadále dohlížení na celý vývojový cyklus nových produktů a funkcionalit. V pražské pobočce si rovněž zakládáme na vztazích mezi lidmi v týmu, vyladěných procesech i neustálém učení. V centru pozornosti je však pro nás stále zákazník, kterému chceme i nadále dodávat kvalitní produkty se špičkovým UX,” vysvětluje Jakub Kadlubiec, vedoucí vývoje pražské pobočky Pipedrive.

Michal Smetana: do Pipedrive mě přivedla firemní kultura a svoboda při vývoji

Roli produktového manažera si Michal Smetana poprvé zkusil v Socialbakers, na starosti zde měl několik projektů a produktů souvisejících s marketingem a analýzou sociálních sítí. Jeho další kroky vedly do nakladatelství Mladá fronta a poté přestoupil do STRV na seniorní pozici – zde dohlížel na vývoj komplexních produktů, od původního nápadu, přes průzkum trhu až po jejich finální spuštění. “Po čase stráveném v STRV mě zlákal Pipedrive, a to jak svou firemní kulturou tribes & missions, tak i příležitostí budovat na zelené louce nový produkt a zároveň nový tým. Velkou roli pak hrála i svoboda při vývoji a možnost dělat klíčová rozhodnutí,” dodává Michal Smetana.

Vedle své práce pomáhá Michal Smetana startupům coby konzultant se správným nastavením produktové strategie, nabíráním produktových manažerů nebo osvojením agilního vývoje. Jako mentor působil nejen v Praze, ale také v Londýně, San Franciscu nebo v Los Angeles. 

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj na řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodníka. Pomáhá mu držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro něj důležité. Byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Dublinu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Tallinnu, v Tartu a nově také díky akvizici Mailigenu v Rize. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 90 000 firem po celém světě. V České republice má tým 44 lidí, z toho 28 vývojářů a dalších IT specialistů.