Nákup auta budoucnosti? Třetina lidí by chtěla, aby stačil jeden podpis

Víc než třetina lidí by chtěla, aby pro pořízení jejich příštího auta stačil jeden jediný podpis. Přes 45 % českých zákazníků by za největší zefektivnění považovalo to, že o voze budou mít předem všechny potřebné a pravdivé informace. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českými řidiči realizovala společnost Raiffeisen – Leasing.

Nákup vozu na jediný podpis, kdy se vše potřebné převede a propíše automaticky. To by za největší zefektivnění považovalo 34,3 % lidí. “Dlouhodobě roste poptávka po službách, které maximálně zjednoduší celý postup při pořizování nového vozu. Klienti preferují pohodlná řešení, jako je například online rozhraní nebo mobilní aplikace,” potvrzuje Jaroslav Kumbera ze společnosti Raiffeisen – Leasing. Ta v loňském roce uvedla na český trh vlastní aplikaci LiLi, která kombinuje virtuální realitu, úvěrovou kalkulačku a možnost vyřídit samotné financování. “Výsledky průzkumu jen potvrzují, že digitální nástroje budou při nákupu auta hrát do budoucna stále větší roli,” říká Jaroslav Kumbera, který má na starosti právě financování osobních a užitkových vozů.

Výhodou digitálních řešení může být i fakt, že zájemcům mohou poskytnout detailní informace o prohlíženém autě, a to v reálném čase. 45,7 % respondentů průzkumu uvedlo, že právě dostupnost potřebných a pravdivých informací o vybraném voze by do budoucna ocenili jako největší zefektivnění. 

Spočítat si splátky jde snáz než získat jistotu o kvalitě vozu

Přitom jen necelých 9 % lidí připouští, že se při nákupu auta někdy “spálili” do té míry, že se nově pořízeného vozu museli zbavit. Tam, kde k tomu došlo, byla nejčastější příčinou skrytá vada vozu (64,4 %), mnohem méně často spočíval omyl v tom, že auto nakonec nevyhovovalo původní představě, třeba v otázce spotřeby či výkonu (15,6 %). Nejméně častým důvodem byly příliš vysoké náklady, které si předtím zákazník špatně spočítal (2,2 %).

Také podle Jaroslava Kumbery platí, že zájemci o nové auto umějí realisticky zhodnotit svou finanční situaci. “Složitější už je posoudit, zda daný vůz vyhovuje kvalitativně. Proto je dobré využívat například důvěryhodné online katalogy a porovnat vybraný typ vozu s jinými nabídkami na trhu,” doporučuje.

Respondenti průzkumu také měli možnost vyhodnotit, do jaké míry by uvítali zefektivnění v podobě jednoduché a srozumitelné kupní smlouvy a převzetí auta do týdne od jejího podpisu. Tyto dvě oblasti označilo za prioritu jen asi 10 % lidí. 

Podíly odpovídají procentním údajům.

Průzkum realizovala společnost Raiffeisen – Leasing v první polovině letošního roku, zúčastnilo se ho 525 respondentů. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Raiffeisen – Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta i nové motocykly libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen – Leasing má roční úrokovou sazbu od 2,99 % p.a. a je možné jej sjednat bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel. 

Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru  9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané  ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %  (vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.