CZC.cz boří mýtus 80% slev a s reálnými slevami chce jít příkladem

Praha, 19. 8. 2021 – Dvojka na online trhu s elektronikou spouští malou revoluci na poli e-shopového počítání slev. S heslem “Dvojky hrají fér” přináší novou slevovou politiku, ve které sází na maximální transparenci vůči zákazníkům. To znamená, že veškeré slevy počítá z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Zároveň na detailech produktů zobrazuje graf historie cen i cenové srovnání s Alzou. Pokud z něj vyjdou dvojky dráž, CZC.cz zákazníkovi cenu dorovná. 

80% slevy patří do minulosti. Zákazníky nezajímá, o kolik se produkt zlevnil oproti doporučené maloobchodní ceně, ale chce vědět, kolik ušetří oproti běžné ceně. Zároveň chce mít jistotu, že naše výpočty jsou férové a transparentní. Proto teď CZC.cz dává zákazníkům nástroje, se kterými si naši poctivost mohou ověřit,” říká obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. K tomu mohou zákazníci využít graf historie ceny, který se bude zobrazovat u všech produktů na CZC.cz. Na něm zákazníci uvidí reálný pohyb ceny zboží za celou jeho historii prodeje na e-shopu. Kromě toho si mohou výhodnost ceny zboží přímo na webu CZC.cz porovnat s Alzou. Pokud bude Alza nebo jiná vybraná konkurence prodávat zboží za nižší cenu, CZC.cz částku dorovná.  

GEEKové z CZC.cz jdou revoluční změnou proti dosavadním běžným standardům na trhu, kdy se cena zboží počítá z původní maloobchodní ceny, za jakou zbylo zboží uvedeno na trh. Tuto praxi kritizují někteří zákazníci a nově ji má také změnit i Směrnice (EU) 2019/2161 o ochraně spotřebitele. Podle ní musí členské státy včetně České republiky zveřejnit opatření nezbytná k dosažení souladu se směrnicí do 28. 11. 2021 a následně e-shopy je budou muset uvést v platnost do konce května příštího roku. Jak podotýká Tomáš Pilský, připravovaná změna legislativy není pro CZC.cz hlavní důvod, proč se e-shop ke změně rozhodl: “Důležitý pro nás byl názor našich zákazníků, kteří si přáli, abychom při výpočtu slevy přestali maloobchodní cenu zohledňovat. Proto jsme v případě evropské směrnice na výklad českého práva nečekali a začali slevy počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní už nyní, a to u všech téměř 60 tisíc položek napříč e-shopem. 

Stejný cíl má i neziskový projekt Hlídač shopů, který již několik let monitoruje uváděné slevy nejen na českých e-shopech. CZC.cz s Hlídačem shopů spolupracuje již delší dobu a v souvislosti se změnou cenové politiky si u něj nechalo provést audit nového výpočtu slev. “Nově uváděné slevy na CZC.cz počítané z nejnižší ceny za posledních 30 dní jsme zkontrolovali vůči našim datům a v naprosté většině případů se přesně shodujeme. Zároveň velice vítáme tuto iniciativu CZC.cz, která směřuje přesně k tomu, co je naším cílem. To znamená férové uvádění slev u všech produktů, které budou počítané podle jasných pravidel. Je skvěle, že můžeme s e-shopy pravidla konzultovat a pokusit se je sjednotit,“ uvádí Jakub Balada z projektu Hlídač shopů.

Férové slevy jsou také hlavním tématem nové televizní kampaně, která bude na kanálech TV NOVA k vidění od 16. srpna do konce září. V ní CZC.cz prostřednictvím Patrika Hezuckého vysvětluje, že bombastické slevy bývají často falešné. Kromě televizních obrazovek se kampaň objeví také na YouTube, v outdoorových formátech, na vlnách rádia Evropa 2 a samozřejmě i v online médích včetně sociálních sítí a na pobočkách CZC.cz.   

Více informací o férových slevách na CZC.cz: https://www.czc.cz/garance-ferove-ceny/clanek 

Férové slevy v TV kampani: https://www.czc.cz/dvojky-hraji-fer/clanek 

Graf historie ceny i možnost srovnání ceny s Alzou najdou zákazníci CZC.cz na detailu produktu pod cenou produktu.

Graf historie ceny najdou zákazníci nově na každém produktu na CZC.cz.

Garance férové ceny umožňuje zákazníkovi porovnat si přímo na webu CZC.cz cenu s Alzou a zároveň požádat o snížení ceny v případě, že Alza nebo jiná konkurence uvedená v podmínkách Garance, bude mít cenu nižší.

O společnosti CZC.cz

CZC.cz s.r.o. patří mezi největší a nejoblíbenější internetové obchodníky s počítači a elektronikou u nás a je členem skupiny Mall Group. V sortimentu má přes 50 000 různých produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality a vychytávky. Díky vlastním skladům a více než 70 pobočkám po celé České republice je společnost schopna dodávat zboží ještě ve stejný čí následující den od objednání. Mezi její zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. V roce 2020 počtvrté za sebou se stala jedničkou v kategorii Výpočetní a telekomunikační technika v soutěži ShopRoku 2020. Pro více informací navštivte www.czc.cz.