Nová verze kancelářského balíčku ONLYOFFICE přináší další funkce a lepší možnosti pro spolupráci i integraci

Riga, Lotyšsko / Praha, Česká republika, 30. srpna 2021 – Vývojáři open-source kancelářského balíčku ONLYOFFICE vydali novou verzi 6.4. Ta přináší další funkce do editorů dokumentů, tabulek a prezentací včetně například podmíněného formátování či převodu textu do tabulek, ale i nové možnosti zobrazení a podporou protokolu WOPI. Aktualizace je již dostupná jak v online aplikacích, tak v desktopových editorech pro Windows, Linux a macOS. 

Nové funkce: podmíněné formátování nebo převod textu do tabulek

Tabulkový editor ONLYOFFICE získal několik dlouho očekávaných funkcí včetně plné podpory podmíněného formátování, které slouží k vizuální analýze dat a identifikaci trendů. Uživatelé tak nyní mohou zadávat vlastní podmínky a aplikovat je na požadované rozsahy buněk. Pokud se podmínka ukáže jako pravdivá, budou definované rozsahy odpovídajícím způsobem naformátovány. Verze 6.4 také například přináší možnost přidávat minigrafy, které uživatelům umožňují zobrazit trendy v řadě hodnot. Dalším vylepšením je snadný import z textových a csv souborů uložených v počítači nebo on-line. Mezi menší vylepšení v tabulkovém editoru patří přiřazení makra ke grafickým objektům pro automatizaci operací nebo možnost pevného zobrazení nul. 

Textový editor ONLYOFFICE získal dvě nové funkce, které urychlují práci. Uživatelé nyní mohou několika kliknutími převést existující text na tabulku namísto vytváření nové tabulky a následného kopírování obsahu do ní. Je také možné proces obrátit a uspořádat tabulku jako text. Dalším vylepšením je velmi žádané automatické používání velkého prvního písmene ve větě. Tato funkce je k dispozici i v prezentacích.

Editor prezentací ONLYOFFICE nyní podporuje historii verzí, takže uživatelé mohou procházet své předchozí návrhy a v případě potřeby je obnovit. Ve výchozím nastavení se návrh uloží jako verze v okamžiku, kdy uživatel naposledy prezentaci zavře.

Vylepšená spolupráce: hromadná práce s komentáři

Pro ty, kdo hodně spolupracují pomocí komentářů, přidali vývojáři aplikace ONLYOFFICE možnost hromadné práce s poznámkami, dotazy a vysvětleními zanechanými kolegy z týmu. Nyní je tak možné několika kliknutími rychle odstranit nebo vyřešit již zkontrolované připomínky. To lze provést u všech připomínek zanechaných v dokumentu, u připomínek ke konkrétní části a u všech připomínek uživatele, který se souborem pracuje. 

Pro vývojáře, kteří integrují ONLYOFFICE Docs se svými řešeními, jsou k dispozici aktualizace API, které umožňují přizpůsobit procesy spolupráce jejich potřebám. Například je nyní možné nastavit výchozí režim společné editace a zakázat jeho změnu. Kromě toho nové metody umožňují diferencovat přístup ke komentářům – uživatele lze rozdělit do skupin s různými oprávněními k prohlížení, úpravám a mazání komentářů. 

Větší přístupnost: nové možnosti zobrazení

Kromě 100 %, 150 % a 200 % lze nyní dokumenty, tabulky a prezentace zobrazovat i v úrovni přiblížení na 125 % a 175 %. Měřítko se použije automaticky v souladu s nastavením prohlížeče nebo systému. K dispozici jsou také nové grafy přívětivé pro barvoslepé, kde se k označení různých hodnot používají vzory, a nové výraznější barevné schéma.

API rozhraní ONLYOFFICE navíc nyní umožňuje vývojářům, kteří používají ONLYOFFICE Docs jako součást svých SaaS nebo on-premise řešení, nastavit výchozí motiv, ve kterém se editory otevírají – světlý nebo tmavý. 

Nové možnosti integrace: podpora WOPI a aktualizace API rozhraní

Verze 6.4 přináší i několik velkých aktualizací pro vývojáře. Tou největší je podpora protokolu WOPI (Web Application Open Platform Interface). Standardizuje integraci a umožňuje vývojářům snadno umožnit editaci kancelářských dokumentů v rámci jejich řešení, aniž by museli psát samostatné integrační aplikace.

O ONLYOFFICE

ONLYOFFICE je open-source projekt, který je veřejně vyvíjený v rámci GitHub. Přináší bezpečnou alternativu k produktům Microsoft a Google. Za posledních 10 let vyrostl do podoby univerzální kancelářské aplikace používané více než sedmi miliony lidí po celém světě ve svých osobních počítačích, mobilních zařízeních, místních sítích a ve veřejném cloudu.

Dokumenty ONLYOFFICE jsou kancelářskou sadou obsahující editory textových dokumentů, tabulek a prezentací. Bezplatná komunitní verze je distribuována pod licencí AGPLv3. K dispozici je také placená verze Enterprise s profesionálními funkcemi (ovládání obsahu, porovnávání dokumentů) s technickou podporou. Vývojáři mohou do svých webových aplikací začlenit dokumenty ONLYOFFICE pomocí Developer Edition. Verze Community či Enterprise lze používat v rámci ONLYOFFICE Workspace, open-source řešení pro produktivitu ke správě dokumentů, projektů, klientů, emailů a rozvrhů v rámci interní firemní sítě. Dokumenty ONLYOFFICE lze integrovat s oblíbenými aplikacemi pro synchronizaci a sdílení, jako jsou ownCloud, Nextcloud nebo Seafile.

Užitečné odkazy

Webové stránky — https://www.onlyoffice.com/

Zdrojový kód on-line verze —  https://github.com/ONLYOFFICE/DocumentServer

Zdrojový kód verze pro stolní počítače – https://github.com/ONLYOFFICE/DesktopEditorsVšechny dostupné integrace —  https://www.onlyoffice.com/all-connectors.aspx