Design Centrum CzechTrade partnerem Designbloku

Praha, 5. 10. 2021 – Znovuobnovené Design Centrum CzechTrade se po své první účasti na zahraničním designovém veletrhu v Budapešti přesouvá na pražský Designblok. Zde představí vystavovatelům i návštěvníkům své individuální služby. „Cílem Design Centra CzechTrade je efektivní propojování kreativní a podnikatelské sféry s cílem využívat design jako konkurenční výhodu. Snažíme se navýšit počet firem, které budou správně využívat design jako marketingový nástroj k posilování konkurenceschopnosti,“ říká Zuzana Sedmerová, vedoucí manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost v agentuře CzechTrade.

„Kvalitní design produktu dokáže být rozhodující konkurenční výhodou při exportu. Obnova Design Centra CzechTrade českým firmám může právě v tomto aspektu při dobývaní zahraničních trhů výrazně pomoci. Na straně jedné dokáže podpořit spolupráci českých designérů s konkrétní společností a zároveň dokáže zajistit atraktivní možnosti prezentace na zahraničních veletrzích. Na letošním Designbloku nabízí Design Centrum CzechTrade návštěvníkům expozici Design Library, v rámci níž, kromě produktů českých firem, zároveň poskytuje prostor ke konzultacím s odborníky z agentury CzechTrade,“ doplňuje náměstkyně ministra obchodu a průmyslu Martina Tauberová.

Expozice Design Library prezentuje pestrost české výroby prostřednictvím čtyř významných stylů v interiérovém designu: Scandi, Classic, Industry a Glamour. Jedná se o zhmotnění definice stylů z pomyslného lexikonu, který lze nalézt v každé kvalitní knihovně o designu a interiérech. Symboliku celé prezentace umocňuje umístění expozice do skutečné knihovny v objektu Gabriel Loci, která je vybavena původním mobiliářem. Jednotlivé styly jsou představeny prostřednictvím produktových novinek českých výrobců, přičemž řada z nich vznikla také díky podpoře z projektu Design pro konkurenceschopnost, jehož realizátorem je CzechTrade. Za návrhem expozice stojí designérka Iva Bastlová.

„Expozice CzechTrade na Designbloku 2021 nese název Design Library, ale není to pouze z toho důvodu, že se nachází v krásném prostoru historické knihovny. Jedná se také o pomyslnou knihovnu stylů, které jsou právě trendové. Je to krásná ukázka české produkce v různém provedení a současně inspirace a edukace pro návštěvníky akce. Spolupráce s CzechTrade mě velmi mile překvapila nejen přátelskou atmosférou v týmu, ale také otevřeností k extravagantnímu pojetí expozice,“ říká o expozici Iva Bastlová.

Samotná expozice se nachází v prvním patře v sektoru B.120 a je vybavena produkty od renomovaných českých firem, které dávají důraz na kvalitní design. „Design Library ukazuje produkty deseti českých firem, které se zaměřují jak na sériovou, tak i na zakázkovou výrobu, od nábytku z masivu, kamene, betonu, kovu, přes čalounickou výrobu až po interiérové doplňky,“ vysvětluje Iva Bastlová.

Doprovodný program CzechTrade:

CzechTrade jako každý rok pořádá i doprovodný program, který se koná přímo v expozici. V letošním roce se jedná o tři moderované diskuze, které proběhnou ve čtvrtek 7. 10. 2021 a následně budou ke zhlédnutí na sociálních sítích a webových stránkách agentury.

  • 10:30 – 11:00 

TRENDY: kde se berou a jak s nimi pracovat

(mluvčí: Iva Bastlová – autorka expozice Design Library | Design Centrum CzechTrade)

  • 12:30 – 13:00

Design jako exportní parametr 

(mluvčí: Václav Velát – Vavex, Lukáš Pejchal – Clap Design)

  • 14:30 – 15:00 

Podpora exportu českého designu 

(mluvčí: Zuzana Sedmerová – CzechTrade, Martin Wichterle – Wikov, Lada Vyvialová – LADA)

Seznam vystavujících firem v rámci expozice Design Centra CzechTrade:

  • DŘEVODÍLO Rousínov – pracovní stůl
  • NEUK – čalouněná židle, pohovka
  • JECH – křeslo a stolek
  • Tkalcovna Kubák Strmilov – koberec
  • Slezákovy závody – jídlení stůl, židle a servírovací stolek
  • Artisème – stolek a doplňky na servírování, vázy
  • Pucolano – stůl a sezení
  • WOOD 4 EVER – bar
  • JIHOKÁMEN CB – konferenční stolek
  • RÜCKL CRYSTAL – skleničky

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 57 zemích na pěti kontinentech.www.czechtrade.cz