Organizátoři devatenáctého ročníku soutěže IMC Czech Awards ocenili nejúspěšnější české marketingové počiny. Na slavnostním galavečeru v Jazz Docku vyhlásili výherce v celkem 13 soutěžních kategoriích. Agenturou roku se stala McCann Prague, klientem ročníku byla zvolena společnost Mastercard.
29 rozdaných medailí v celkem 13 soutěžních kategoriích. Pořadatelé letošního ročníku soutěže IMC Czech Awards, mezi které patří Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) spolu s Aktivační sekcí Asociace komunikačních agentur (AKA), ocenili v pondělí 4. října v Jazz Docku nejúspěšnější marketingové a reklamní kampaně. O pořadí rozhodla odborná čtrnáctičlenná porota v čele s ředitelem marketingové komunikace T-Mobile Ladislavem Bačou.
Nejúspěšnější agenturou se stala společnost McCann Prague, která zvítězila hned ve třech soutěžních kategoriích, a získala ocenění Agentura ročníku. Vítězství ve dvou kategoriích si připsala agentura Momentum Czech Republic. Klientem ročníku se stala společnost Mastercard.
„Vyhodnocení nejúspěšnějších kampaní letošního ročníku nebylo vůbec jednoduché. Agentury přihlásily opravdu velké množství kvalitních prací, o jejichž konečném pořadí rozhodovaly pouze malé detaily. Obecně lze říct, že kvalita marketingových i reklamních kampaní v České republice roste a je srovnatelná s těmi na nejvyspělejších světových trzích,“ říká ředitel české části soutěže Martin Pešta.
Agenturou ročníku se stala McCann Prague
McCann Prague ovládla kategorie Influencer marketing a Sponzoring se svým projektem Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení. Zvítězila také v kategorii Inovativní myšlenka s projektem Lego vzalo herní svět šmahem.
Momentum Czech Republic zvítězila se svým projektem Kotel a Výbuch pro Bohemia Energy v kategorii Budování značky. Zlato z kategorie Digitální trefa si odnesla agentura Triad Advertising s kampaní Gambrinus Výkopná 2020. Kategorii Charitativní a neziskový marketing ovládla agentura WMC Praha s projektem Hackathon #znamkamarada, na nejvyšší stupínek v kategorii Přímá B2B a B2C komunikace vystoupala s projektem Personalizace funguje! pro klienta innogy Energie společnost Wunderman Thompson.
Kategorii Sociální média a brandový obsah ovládla s kampaní Sliby mojí vagíně pro Hartmann-Rico agentura SYMBIO Digital. Jako nejlepší kampaň v kategorii Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy byla zvolena Kinder pohádka od Momentum Czech Republic.
Pro oceněné agentury cesta v soutěži ještě nekončí. Ty nejúspěšnější se totiž nominovaly do evropského kola, jehož vyhlášení proběhne letos na podzim.
„Medailisté ze všech kategorií se pak automaticky nominovali do celoevropského kola, které se uskuteční na podzim pod záštitou Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) sídlící v Bruselu. IMC Czech Awards je v tomto unikátní, protože je jedinou lokální soutěží s mezinárodní nadstavbou,“ dodává Pešta.
Přehled výsledků IMC Czech Awards 2021
Přihlašovatel | Spolupracující firmy | Název projektu | Klient | Kategorie | Medaile |
Momentum Czech Republic | Kotel a Výbuch | Bohemia Energy | Budování značky | zlato | |
WeDigital | Proud | Plzeňský Prazdroj | Budování značky | stříbro | |
SYMBIO Digital | Sliby mojí vagíně | HARTMANN-RICO | Budování značky | bronz | |
TRIAD Advertising CZ | Gambrinus Výkopná 2020 | Plzeňský Prazdroj | Digitální trefa | zlato | |
McCann Prague | Launch Chio Popcorn: From Zero to Movie Hero | Intersnack | Digitální trefa | stříbro | |
WMC Praha | ACTUM Digital | Hackathon #znamkamarada | Známkamaráda | Charitativní a neziskový marketing | zlato |
Hullabaloo | #hýbemesehezkyčesky | PENNY Market | Charitativní a neziskový marketing | stříbro | |
McCann Prague | Good Game | Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení. | Mastercard | Influencer marketing | zlato |
WeDigital | Hody bez kravin | Unilever | Influencer marketing | stříbro | |
McCann Prague | Good Game | Lego vzalo herní svět šmahem | LEGO | Inovativní myšlenka nebo koncept | zlato |
Wunderman Thompson | Personalizace funguje! | innogy Energie | Inovativní myšlenka nebo koncept | stříbro | |
SYMBIO Digital | Kdo zničil reklamu HBO? | HBO Europe | Inovativní myšlenka nebo koncept | bronz | |
TRIAD Advertising CZ | Gambrinus Výkopná 2020 | Plzeňský Prazdroj | Inovativní myšlenka nebo koncept | bronz | |
McCann Prague | Good Game | Lego vzalo herní svět šmahem | LEGO | Nízkorozpočtové kampaně | stříbro |
Elite solutions | Fosílie, s.r.o. | E.ON | Nízkorozpočtové kampaně | bronz | |
Boomerang Communication | Radegast RATAR – hořké pivo plné hořkých výzev | Plzeňský Prazdroj | Produktový launch, relaunch nebo trial | stříbro | |
McCann Prague | Launch Chio Popcorn: From Zero to Movie Hero | Intersnack | Produktový launch, relaunch nebo trial | bronz | |
SYMBIO Digital | Kdo zničil reklamu HBO? | HBO Europe | Produktový launch, relaunch nebo trial | bronz | |
Wunderman Thompson | Personalizace funguje! | innogy Energie | Přímá B2B a B2C komunikace | zlato | |
KNOWINSTORE | ONEPlanet, ONEBusiness | Tokinomo – Robotická ruka | L’Oréal Česká republika | Retail/merchandising/in-store marketing | bronz |
SYMBIO Digital | Sliby mojí vagíně | HARTMANN-RICO | Sociální média a brandový obsah | zlato | |
Elite solutions | Fosílie, s.r.o. | E.ON | Sociální média a brandový obsah | stříbro | |
Fragile agency | LISTERINE, Najdi svůj typ | Johnson & Johnson | Sociální média a brandový obsah | bronz | |
Momentum Czech Republic | Kinder pohádka | Ferrero Česká | Sociální média a brandový obsah | bronz | |
McCann Prague | Good Game | Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení. | Mastercard | Sponzoring | zlato |
Momentum Czech Republic | Kinder pohádka | Ferrero Česká | Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy | zlato | |
Brainz Disruptive | Brejlando | Magistrát hl. m. Prahy | Veřejný zadavatel | stříbro | |
Momentum Czech Republic | 100 000 projektů pro bezpečné Česko | Ministerstvo pro místní rozvoj | Veřejný zadavatel | stříbro | |
Media age | Jak #MUNICHALLENGE přivedla Masarykovu univerzitu od sedmiletého propadu k nárůstu přihlášek o 12 % | Masarykova univerzita | Veřejný zadavatel | bronz | |
O AKA
AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.