Průzkum: Vánoční večírek plánuje více než polovina českých firem

Češi se nejvíce těší na mimopracovní setkání s kolegy

Praha , 9. listopadu 2021 – Navzdory pandemii neztratily české firmy zájem o vánoční večírky, vyplývá to z říjnového průzkumu pražského hotelu Marriott uskutečněného ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos*. Podle získaných dat více než polovina českých zaměstnavatelů v pražském a středočeském regionu plánuje uspořádat pro své zaměstnance vánoční večírek.  Průzkum dále odhalil, že více než 1/3 těchto firemních oslav je tematicky zaměřená, přičemž firmy nejčastěji inklinují k tradicím českých Vánoc. Zaměstnanci se nejvíce těší na společné chvíle strávené se svými kolegy (33,7 %), na dobré jídlo a pití (20,4 %) a na zábavu během večírku (16,2 %).

Sezóna vánočních večírků se nezadržitelně blíží a dobrou zprávou je, že více než 50 procent zaměstnavatelů tento rok pro své zaměstnance opět chystá oslavy vánočních svátků, pokud to situace dovolí. Večírky se tak vrací do své tradiční podoby, kterou byli zaměstnavatelé nuceni v důsledku pandemie během loňského roku opustit, a často tak přistupovali k alternativám v podobě různých online setkání.

“Můžeme potvrdit, že firemní akce se opět ve zvýšené míře vrací, což je optimistická zpráva nejen pro nás, hoteliéry, ale i pro restaurace, agentury a další subjekty působící v cestovním ruchu a gastronomii. Evidujeme i zvýšený zájem o pořádání vánočních setkání, ať už ve formě velkých vánočních večírků, tak i komornějších oslav pracovních týmů třeba u sváteční večeře,“ říká Štěpán Malý, obchodní a marketingový ředitel pražského hotelu Marriott.

Většina vánočních večírků se odvíjí od zaměření a velikosti dané společnosti. Dle zjištění pražského hotelu Marriott většina českých firem (53,7 %) neplánuje žádné konkrétní tematické pojetí večírku a pokud ano, upřednostňují především tradici českých Vánoc (25,5 %). Ve firmách se také dodržují anglosaské tradice nebo se téma večírku odvíjí podle mateřské země dané společnosti.

Vánoční večírek představuje také skvělou příležitost pro upevnění vztahů v rámci firmy, a to zejména pro firemní nováčky, kteří tak mají jedinečnou příležitost k neformálnímu poznání svých kolegů. Na tento fakt také poukazuje průzkum pražského hotelu Marriott, podle kterého se právě na mimopracovní setkání s kolegy těší více než jedna třetina zaměstnanců, největší zájem o tento druh setkávání projevují lidé ve věku 54-65 let (36,3 %), dále pak mladší generace ve věku 27-35 let (35,9 %).

Další neodmyslitelnou součástí vánočního večírku je také dostatek dobrého pití a jídla, což potvrzuje více než 1/5 respondentů výzkumu, přičemž jsou to právě muži ve věku 27-35 let, kteří se na vánoční speciality těší nejvíce. Mladší ženy (ve věku 18-26 let) kromě dobrého jídla a pití ocení také dobře naplánovanou zábavu a na rozdíl od mužů, kteří preferují odměny v podobě vánočních prémií, se těší na vánoční dárek od své firmy.

“Hotel Marriott je už tradičně centrem vánočních oslav. Pro letošní sezónu jsme připravili sérii oblíbených adventních a vánočních brunchů s doprovodným programem, slavnostní vánoční večeři a na závěr roku nebude chybět velkolepá silvestrovská party. Pro firemní klienty jsme také připravili několik variant vánočních balíčků, ze kterých si mohou vybrat. Od tradiční velké vánoční party s bohatým bufetem a DJ, přes neformální vánoční recepci s kanapkami a výběrem drinků, která se hodí pro menší pracovní týmy, až po komornější sváteční večeři, kterou volí třeba manažerské týmy. K dispozici jsou nově zrekonstruované konferenční prostory i atraktivní kulisa restaurace a baru The Artisan,“ dodává Štěpán Malý.

*Výzkum byl proveden na reprezentativním vzorku české populace v Praze a Středočeském kraji. Výzkumu se zúčastnili zaměstnanci, kteří pracují ve firmách o 50 a více zaměstnancích.