Začalo Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách. Vyvrcholí na brněnském výstavišti, hraje se o statisíce

9. listopadu 2021 – Ze zahraničních turnajů si úspěšní Češi díky esportu v minulosti odvezli výhry v řádu milionů korun. I když se v domácím mistrovství nyní hraje „jen“ o statisíce, jde už o významnou společenskou akci, kterou bude online i živě sledovat početné publikum. Na turnaji se hráči utkají během čtyř víkendů ve čtyřech různých počítačových hrách. První víkend už zná svého vítěze a vrcholem mistrovství bude finálový souboj ve hře Counter Strike: Global Offensive na konci listopadu. Trendy ukazuje Asie, kde už je esport mezi mladými lidmi sledovanější než olympiáda.

Na začátek pár čísel, která nabízí Česká asociace esportu: fenomén elektronického sportu (esport) zná v Česku už téměř milion lidí a zhruba čtvrt milionu z nich se pravidelně zapojuje do turnajů. Tomáš “oskar” Šťastný, který se zaměřuje na počítačovou hru Counter-Strike, dokázal už na turnajích vydělat přes 300 tisíc dolarů, tedy zhruba 7 milionů korun. 

„Elektronické sporty jsou stále silnějším fenoménem dnešní doby. Ve světě je sledují už stamiliony lidí a trendy výrazně udává Asie. Tam už jsou například esporty u mladší generace sledovanější než olympiáda. Navíc se v posledních dvou letech ukázalo, že elektronické sporty si s nástupem pandemie dokázaly poradit mnohem lépe než ty klasické,“ říká Radek Hanzlík, který se ve Vodafonu oblasti esportu věnuje.

„Je ale nesmysl představovat si úspěšné esportové hráče jako tlouštíky od umaštěné klávesnice. Hraje se o stále větší peníze, takže konkurence je obrovská, a i elektronické sporty jsou skutečně dřina. Kdo chce uspět na profesionální úrovni, musí mít dobrou fyzičku a dbát na denní režim včetně dostatku spánku,“ dodává. 

Co se hraje a co je ve hře

Finálová kola mistrovství se letos konají zejména o víkendech, a to od 6. listopadu do 12. prosince. Soutěží se ve čtyřech hrách – Counter Strike: Global Offensive, PUBG, League of Legends a Hearthstone. Právě Hearthstone už zná svého vítěze z prvního finálového víkendu 6. a 7. listopadu, kterým je Jaromír „Jarla“ Vyskočil. Ten se tak stal prvním hráčem v historii MČR se dvěma mistrovskými tituly. Vrchol mistrovství přijde 24. až 28. listopadu na brněnském výstavišti. A to ve hře Counter Strike, kde se osm týmů utká o výhru 500 tisíc korun.  

Utkání mohou diváci sledovat jak online (na Twitch kanálu PLAYzoneCZ), tak i v Brně naživo. V minulosti šlo o desetitisíce diváků přímo na místě, další desetitisíce online. 

Gigabitovou síť i 5G pokrytí hráči ocení
 

Pořadatelem mistrovství je agentura PLAYzone, strategickým partnerem akce se stal opět Vodafone. 

„Jako telekomunikační a technologická firma máme logicky k esportu blízko. Elektronické sporty se neobejdou bez kvalitního internetového připojení. V Česku nabízíme pevný internet s rychlostí 1 Gb/s pro více než 1,4 milionu domácností a firem, žádná jiná společnost se nemůže pochlubit tak rozsáhlým pokrytím s tak vysokou rychlostí připojení. Všechny špičkové hráče pak určitě bude stále více zajímat nová mobilní síť 5G, která přináší nejen vysokou rychlost připojení, ale hlavně nízkou latenci, tedy rychlou odezvu, která je při hrách důležitá,“ vysvětluje Radek Hanzlík. 

Vodafone také pomáhá mladým najít povolání a zdokonalit se v digitálních dovednostech, třeba i v oblasti herního vývoje

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 49 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2021 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 130 milionů připojených IoT zařízení

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.