Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021: Mediální skupina MAFRA opět jedničkou tiskového trhu v ČR.

MF DNES nejčtenějším zpravodajským deníkem, Lidové noviny v průběhu roku získaly nové čtenáře. 

Čtenost gratis titulů roste, větší zájem mají čtenáři také o časopisy pro ženy (včetně lifestyle) a společenské magazíny.

Aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2021 potvrdily velmi silný čtenářský zásah mediální skupiny MAFRA. Svými tištěnými tituly oslovuje 3,3 milionu čtenářů na vydání a mezi mediálními domy v České republice si tak stabilně drží pozici lídra. Významný nárůst zájmu zaznamenávají zejména všechny tituly MAFRA pro ženy, včetně společenských: nejčtenějším časopisem životního stylu pro ženy zůstává čtrnáctideník Žena a život, nejvyššího meziročního nárůstu (téměř o 40 %) mezi společenskými tituly dosahuje měsíčník Rytmus života RETRO. Čtenářsky výrazně posilují také tituly gratis segmentu 5plus2 a Metro.

Celostátní zpravodajské deníky si zachovávají silnou tržní pozici

Deník MF DNES se 444 tisíci čtenářů je nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem. Deník Lidové noviny si získává další čtenáře a aktuálně roste na 154 tisíc.

Gratis segment výrazně posiluje

Deník Metro s 347 tisíci čtenářů potvrzuje svoji pozici regionálně silného deníku, a to zejména v Praze a okolí, kde je stále deníkem nejčtenějším.  

Týdeník 5plus2 díky signifikantnímu meziročnímu nárůstu (+19 %) úspěšně překračuje hranici 700 tisíc čtenářů na vydání (707 tisíc). 

U titulů pro ženy a společenských časopisů je zřejmý nárůst zájmu

V segmentu titulů životního stylu pro ženy si mediální skupina MAFRA udržuje silnou pozici zejména díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce s 270 tisíci čtenářů. Dvojciferný meziroční nárůst zaznamenávají měsíčníky Cosmopolitan (na 146 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 94 tisíc čtenářů). 

Mezi společenskými tituly zůstává nejčtenějším titulem MAFRA týdeník Rytmus života (391 tisíc čtenářů), populární týdeník Pestrý svět zasáhne na 211 tisíc čtenářů.  Velmi úspěšně pod svými značkami (Rytmus života, respektive Pestrý svět) rostou také měsíčníky RETRO (meziročně téměř +40 % na 251 tisíc čtenářů) a Nostalgie (meziročně přes +30 % na 91 tisíc čtenářů).

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. a 3. čtvrtletí 2021

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,318 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,3 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,029 milionu čtenářů, což představuje 56,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,3 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.