Na co jsme se dívali v roce 2021? Tady jsou data z Vodafone TV, televize s nejširší nabídkou obsahu

17. ledna 2022 – Skvěle hodnocený seriál První republika, filmy o pohádkovém Shrekovi nebo životopisné drama Bohemian Rhapsody patřily loni k těm, které diváci videotéky Vodafone TV sledovali nejvíce. Vysoko se umístil i kultovní seriál o nešikovných kutilech Pat a Mat. Zákazníkům Vodafone TV se loni také výrazně rozšířila filmová a sportovní nabídka. Právě u televizních kanálů data ukazují, že 60 % diváků už se aspoň občas neváže na čas vysílání, ale využije funkci zpětného zhlédnutí.

Služba Vodafone TV odstartovala v Česku v březnu 2020 a dnes má statisíce zákazníků. Ti například během Štědrého dne 2021 z televizního programu večer volili nejčastěji kanál ČT1 – nejsledovanější byla pohádka Jak si nevzít princeznu, následovaná ten den pohádkou Tři oříšky pro Popelku a filmem Pelíšky. Silvestrovský večer naopak podle čísel patřil televizi Nova, když nejvíce diváků sledovalo pořad Tvoje tvář má známý hlas – Utržení ze řetězu a Silvestrovské Televizní noviny.

Nejde ale jen o závěr roku, kromě klasické televizní nabídky má Vodafone TV také několik tisíc filmových a seriálových titulů v pravidelně doplňované videotéce. A proto je možné sestavit žebříček toho, jaké filmy nebo seriály patřily k nejsledovanějším za celý loňský rok.

Nejsledovanější české filmy a seriály za rok 2021


Pětici nejsledovanějších českých filmů loni výrazně opanovaly pohádky. Výjimku tvoří komedie Ženy v běhu, ve které si zahráli například Tereza Kostková, Veronika Khek Kubařová nebo Ondřej Vetchý.
1. Anděl Páně 2

2. S čerty nejsou žerty

3. Čertoviny

4. Ženy v běhu

5. Tři oříšky pro Popelku


Mezi českými seriály nejvíce uspěly tituly, které cílí na dospělé diváky, ale přesto je i zde výrazné zastoupení obsahu pro děti.

1. První republika 1. a 2. série

2. Vyšehrad 

3. Mlsné medvědí příběhy

4. Pat a Mat

5. Krtek a Panda

Nejsledovanější zahraniční filmy a seriály za rok 2021

Do pětice nejsledovanějších zahraničních filmů se dostaly hned dva, které se věnují zelenému pohádkovému „zlobrovi“ Shrekovi. Druhým nejsledovanějším filmem je hudební drama o kapele Queen a jejím výjimečném frontmanovi Freddiem Mercurym.

1. Shrek Třetí

2. Bohemian Rhapsody

3. Shrek: Zvonec a konec

4. Pobřežní hlídka

5. Vlk z Wall Street

Pokud jde o zahraniční seriály, kromě dětských pořadů se vysoko dostal severský krimi seriál Most, ve videotéce Vodafone TV jsou k vidění všechny 4 série. 

1. Máša a medvěd 

2. Tlapky (neboli Tlapková patrola)

3. Spongebob v kalhotách

4. Plamínek a čtyřkoláci

5. Most (severský krimi seriál)

Televizní vysílání živě, nebo raději ze záznamu?


Loni se výrazně rozšířila sportovní nabídka (Nejlepší fotbal světa na Vodafone TV: Přibude Liga mistrů i další prestižní přenosy) a přibyly i první kanály v nejvyšším rozlišení 4K. Komu sportovní přenos, film nebo jiný pořad v živém vysílání uteče, může sáhnout po funkci zpětného zhlédnutí. Data ukazují, že právě zpětné zhlédnutí občas využije už 60 % diváků. Přesto se stále naprostá většina televizních kanálů těší sledování v reálném čase, na záznam připadá podíl obsahu jen 20 %.

V roce 2021 se rozšířila i zmíněná videotéka, a to například o Filmbox OD, kde je několik set novějších i starších známých snímků hollywoodských studií. Obsah přibyl i v sekci videotéky věnované karlovarskému filmovému festivalu, kde je letos v plánu ještě užší spolupráce s jeho organizátory.  

„I na nás loni dopadla koronavirová krize, kdy se zavřená kina a tedy žádné filmové premiéry pak promítly do absence novějších filmů na trhu. Situaci jsme ale kompenzovali třeba kvalitní, byť zatím méně známou, evropskou seriálovou produkcí. Tak se u nás můžou zákazníci podívat na skvěle hodnocený britský komediální seriál GameFace, britskou krimi Hnízdečko (The Nest), Benedicta Cumberbatcha v minisérii Patrick Melrose nebo třeba na belgický kriminální seriálový příběh Purpurové řeky,“ popisuje Veronika Lokajíčková, manažerka obsahu Vodafone TV.

„Vedle toho rozšiřujeme videotéku o skvělý obsah od lokálních distributorů, například jsme nahráli úspěšný seriál Vyšehrad nebo nové české snímky jako Poslední aristokratka a Amnestie,“ dodává. 

Televize s nejširší nabídkou obsahu


Vodafone TV nabízí přes 145 televizních kanálů, už zmíněnou videotéku s tisíci tituly včetně titulů ve 4K, aplikace Netflix nebo třeba Amazon Prime Video. Loni přibyla aplikace Facebook Watch. Jde tak o televizi s nejširší nabídkou obsahu na trhu, vybere si opravdu každý člen rodiny. Více na www.vodafone.cz/televize

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 52 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. září 2021 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a přes 130 milionů připojených IoT zařízení.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz