Hyundai Motor hlásí za rok 2021 výrazný nárůst na celkově klesajícím evropském trhu

  • Hyundai Motor prodal v roce 2021 v Evropě 515 886 vozů, což je o 21,6 procenta více než v roce 2020
  • Prodeje elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostly o 77 procent v porovnání s předchozím rokem
  • Společnost také dosáhla rekordních tržních podílů v Německu, Francii, Španělsku, Itálii a ve Velké Británii a mimořádně úspěšná byla i v České republice

Navzdory celkovému snížení poptávky v automobilovém odvětví uzavřela společnost Hyundai Motor Europe rok 2021 vynikajícími prodejními výsledky. Společnost prodala loni v Evropě 515 886 vozů, což je o 21,6 procenta více než v roce 2020. Podíl na trhu tak vzrostl o jeden procentní bod na 4,4 procenta.

Elektrifikované vozy měly navíc historicky nejvyšší podíl na celkovém prodeji. Třicet pět procent vozů Hyundai prodaných v Evropě v roce 2021 mělo alternativní pohon, což zahrnuje hybridy i plug-in hybridy, bateriové elektromobily nebo modely poháněné vodíkovým palivovým článkem. V porovnání s předchozím rokem to představuje nárůst o 77 procent. Vozidel s nulovými emisemi bylo prodáno 72 509. Jejich podíl na celkovém prodeji značky Hyundai v Evropě tak dosáhl 14,1 procenta.

„Skutečnost, že Hyundai dokázal dynamicky růst na klesajícím automobilovém trhu v Evropě, opravdu potvrzuje přednosti naší produktové řady a kvality našich služeb,“ říká Michael Cole, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „V roce 2021 jsme čelili problémům v dodavatelských řetězcích a pokračující pandemii, která i nadále ovlivňuje veškeré aktivity od mezinárodního cestování až po každodenní život. Nicméně naše dealerská síť potvrdila, že dokáže udržet kvalitu svých služeb dokonce i v náročných podmínkách. To opravdu potvrzuje úspěch našeho zaměření na zákazníky.“

Rekordní tržní podíly na evropských trzích

Hyundai kromě 4,4% tržního podílu v Evropě dosáhl v roce 2021 rekordního podílu na trhu také v Německu, Španělsku, Itálii, Francii a Velké Británii. Mimořádně úspěšná byla také v České republice. V Německu tvořily modely Hyundai 4,1 procenta všech prodaných osobních automobilů, to je o půl procentního bodu více než v předchozím roce a historický rekord. Loni bylo v Německu registrováno 106 620 nových vozů Hyundai.

Hyundai ve Španělsku dosáhl podílu na trhu 6,7 procenta – i to je nejlepší výsledek všech dob. Celkem tam bylo registrováno 57 508 nových vozidel. Po zahájení prodeje modelu IONIQ 5, elektricky poháněného středně velkého CUV a vlajkové lodi mezi akumulátorovými elektromobily značky Hyundai, se společnost ve druhé polovině roku stala prodejním lídrem. Hyundai tak zakončil loňský rok jako nejlepší asijský výrobce automobilů ve Španělsku a mezi všemi výrobci obsadil páté místo.

Podíl značky Hyundai na trhu v Itálii dosáhl v roce 2021 3,1 procenta. To je o 0,7 procentního bodu více než v předchozím roce a o 0,5 procentního bodu více než v roce 2019. V Itálii se podařilo meziročně zvýšit prodeje o 35 procent. V roce 2021 bylo elektrifikováno 28 procent vozidel Hyundai prodaných v Itálii.

Hyundai dosáhl historicky nejvyššího podílu na trhu také ve Francii, a to 2,7 procenta – to je o 0,6 procentního bodu více než v předchozím roce. Prodeje meziročně vzrostly o 30,8 procenta. Celkem bylo v roce 2021 prodáno ve Francii 45 241 vozidel Hyundai.

Hyundai slaví významné úspěchy také na britském trhu. Společnost prodala 69 680 vozů, což představuje tržní podíl 4,2 procenta – dosud nejlepší výsledek ve Velké Británii. K meziročnímu nárůstu prodeje o 47 procent významně přispěly nově představené modely BAYON, KONA N a IONIQ 5. Společnost Hyundai prodala v roce 2021 ve Velké Británii více než 12 500 vozidel s nulovými emisemi – to je čtvrtý nejvyšší počet mezi všemi výrobci.

V České republice je Hyundai druhou nejprodávanější značkou na trhu, když v roce 2021 prodal 20 200 osobních vozů, což představuje meziroční nárůst o 26,01 procenta a tržní podíl 9,76 procenta, oproti předloňským 7,9 procenta. Elektricky poháněných vozů bylo 283 kusů, což činí 10,69 procenta celkového českého trhu elektromobilů. Kromě toho bylo loni v České republice registrováno 645 nových vozů Hyundai s hybridním pohonem, z toho 152 plug-in hybridů.

Nošovický Hyundai TUCSON v čele prodejů

Celkovým bestsellerem bylo znovu kompaktní SUV Hyundai TUCSON. Po generační obměně na konci roku 2020 zažil zcela nový TUCSON v roce 2021 prudký nárůst prodeje. TUCSON tvořil v roce 2021 se 152 257 prodanými vozy 29,5 procenta prodeje značky Hyundai v Evropě. Na dalších místech následovalo SUV segmentu B Hyundai KONA se 109 902 prodanými vozy a i20 s 60 560 prodanými vozy.

Vynikající prodejní výsledky modelů SUV značky Hyundai potvrzují rozmanitost její produktové řady v segmentu SUV. SUV značky Hyundai pokrývají segmenty B, C a D a nabízejí všechny druhy pohonů. Díky tomu mají jedinečné předpoklady pro uspokojení rozmanité poptávky zákazníků s nejrůznějšími životními styly.

Zvýšení prodeje elektromobilů o 77 procent

Prodeje elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostly v roce 2021 meziročně o 77 procent. Hyundai loni v Evropě prodal 182 437 elektrifikovaných vozů. Alternativní pohony tvořily 35 procent celkového prodeje vozidel Hyundai v Evropě. 

Z výše uvedeného počtu mělo nulové emise 72 509 BEV nebo FCEV vozidel. V roce 2021 tvořila vozidla s nulovými emisemi 14,1 procenta prodeje v Evropě – o 26 procent více než v předchozím roce.

TUCSON Hybrid byl v roce 2021 s 43 792 prodanými vozy nejprodávanějším elektrifikovaným modelem Hyundai v Evropě. Na vrcholu žebříčku nejprodávanějších vozů Hyundai s nulovými emisemi se usadil model KONA Electric s 44 069 prodanými vozy. Kvalitu a ekologické vlastnosti tohoto modelu potvrdili dva členové organizace Divers Alert Network (DAN) Europe, kteří nedávno ujeli s elektromobilem KONA Electric 25 000 kilometrů napříč Evropou s cílem podpořit trvale udržitelné obchodní praktiky.

Skvělého přijetí na trhu se dostalo také nově představenému modelu IONIQ 5, který se na celkovém prodeji podílí již více než 3,7 procenta. 

Zvyšování podílu vozidel s nízkými nebo nulovými emisemi je součástí strategie značky Hyundai dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2045.

Made in Europe

Společnost Hyundai navíc vyrábí šest svých nejprodávanějších modelů, od modelu TUCSON až po model KONA Electric, v Evropě – konkrétně v Turecku a České republice. Vozy z evropské produkce tvořily 72 procent celkového prodeje značky Hyundai v Evropě. V absolutních číslech to znamená 371 302 prodaných vozů. 

Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) v tureckém İzmitu je nejdéle provozovaným výrobním závodem společnosti Hyundai mimo Koreu – slavnostně otevřen byl už v roce 1997. HAOS vyrábí pro Evropu vozy i10, i20, i20 N a BAYON. S téměř 2500 zaměstnanci má roční kapacitu výroby 230 000 vozů. Hyundai Motor oslavil v roce 2019 dvoumiliontý vůz vyrobený v tureckém závodě.

Hyundai Motor Manufacturing Czech, výrobní závod Hyundai v Nošovicích v České republice, vyrábí automobily od roku 2008. Je jedním z nejmodernějších výrobních závodů v Evropě a má kapacitu výroby 350 000 vozidel ročně. HMMC v něm produkuje osobní vozy s téměř všemi druhy pohonu, od spalovacích motorů na benzin nebo naftu přes plug-in hybridy až po bateriové elektromobily. HMMC vyrábí pro Evropu vozy i30, i30 N, TUCSON a KONA Electric, a celková produkce tohoto závodu už překročila hranici 3,5 milionu kusů. Společnost Hyundai vyrábí v Evropě téměř všechny druhy pohonu a postupně rozšiřuje své evropské aktivity, čímž potvrzuje, že je tento region pro její celkovou obchodní strategii velmi důležitý.

Rozmanitá produktová řada pro všechny druhy zákazníků

Hyundai je výrobcem s nejrozmanitější nabídkou pohonů na trhu. Společnost nabízí osobní automobily se všemi dostupnými druhy pohonu včetně spalovacích motorů, hybridních a plug-in hybridních systémů a elektrických pohonů napájených sadou akumulátorů nebo palivovými články na vodík.

Hyundai loni představil model IONIQ 5, bateriový elektromobil, který přináší velký pokrok z hlediska trvalé udržitelnosti i technických inovací. IONIQ 5 je středně velké CUV s výhradně elektrickým pohonem a prvním modelem produktové řady společnosti pod novou značkou IONIQ.

IONIQ 5 nebyl jediným modelem, který společnost Hyundai představila v roce 2021. Naopak se jednalo o rok, který patřil z hlediska produktových novinek mezi nejbohatší. Společnost uvedla na trh také modely BAYON a KONA N, jimiž posílila svou pozici v segmentu B. Svým prvním „ostrým SUV“ navíc oslovila nové cílové skupiny. Evropský debut zažil také nový model STARIA, víceúčelový automobil (MPV – Multi-Purpose Vehicle), který poslouží jako základ pro budoucí specializované automobily společnosti Hyundai kategorie PBV (Purpose Built Vehicles).

Hyundai v roce 2022 uvede na trh model IONIQ 6, elektricky poháněný sedan a druhý model produktové značky IONIQ. IONIQ 6 vychází z koncepčního vozu Prophecy. Společnost Hyundai naznačila také rozšíření nabídky v produktové řadě vysokovýkonných vozů N. Cílem značky Hyundai pro rok 2022 je prodat na celém světě 4,3 milionu vozidel.