S Click to Pay k jednodušším a bezpečnějším platbám na internetu

19. ledna 2022 – Češi milují nákupy na internetu. V roce 2021 narostl podle nejnovějších dat společnosti Mastercard celkový obrat v sektoru e-commerce o 33 procent, v roce 2020 to bylo 29 procent. Nejde tedy jen o výkyv způsobený předloňskými lockdowny, ale začátek dlouhodobého trendu. Mastercard proto přichází s dalším zjednodušením procesu placení online: řešením Click to Pay. Uživateli umožňuje bezpečně si uložit údaje své platební karty přímo u společnosti Mastercard. V e-shopech pak při placení zvolí možnost Click to Pay. Toto řešení představuje nový celosvětový program v oblasti plateb založený na standardu Secure Remote Commerce organizace EMVCo. Účelem je poskytovat způsob placení online, který přináší stejnou úroveň zabezpečení i pohodlí a stejnou míru kontroly jako platby kartou v kamenných obchodech. Click to Pay vychází z jednotného standardu uplatňovaného ve všech zúčastněných platebních systémech, díky čemuž je toto řešení nezávislé na použitém zařízení, operačním systému, aplikaci či internetovém prohlížeči.

S řešením Click to Pay odpadá nutnost opisovat údaje z platební karty. Zákazníkům to přináší zjednodušení i vyšší míru bezpečnosti při nakupování na internetu. Takové ulehčení podle aktuálního rozsáhlého průzkumu společnosti Mastercard vítá 29 procent uživatelů. Téměř polovina respondentů (48 procent) na řešení Click to Pay nejvíce oceňuje právě zjednodušení a zrychlení online plateb. Z průzkumu totiž mimo jiné vyplynulo, že každý pátý uživatel (19 procent) považuje nutnost přepisovat údaje z platební karty za časově příliš náročnou. Pro zhruba stejný podíl (18 procent) je pak komplikací, že v okamžiku nákupu často nemá přímo u sebe peněženku s platební kartou.

„Click to Pay je dalším evolučním stupněm v placení na internetu. Z našich průzkumů vyplývá, že velkou část uživatelů obtěžuje časová náročnost neustálého opisování údajů z platební karty. Tu navíc často nemají přímo u sebe. Click to Pay celý proces zásadně zjednodušuje, a navíc přidává uživatelům jistotu, že jejich platební údaje budou v bezpečí a platby přes internet chráněné na nejvyšší možné úrovni,“ řekl Luděk Slouka, ředitel produktového managementu ve společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Pohodlí a zabezpečení

Platba pomocí Click to Pay je spojená s maximální úrovní pohodlí. Spotřebitel se do služby registruje zadáním údajů své platební karty. Pro maximální jednoduchost za něj v případě zájmu může tento krok provést také banka, která mu platební kartu vydala. Následně se karta automaticky tokenizuje, tzn. vytvoří se její digitální kopie určená výhradně pro Click to Pay. Vlastní platba v e-shopu pak již probíhá velmi jednoduše. Zákazník zvolí platbu pomocí nabídnuté karty uložené ve službě Click to Pay. Pro větší přehlednost služba Click to Pay nabídne i obrázek dané karty poskytnutý bankou, jež ji vydala. Uživatele nová služba rozpozná podle zařízení používaného k online nákupu. Tímto uživatelům Click to Pay zcela odpadá nutnost zadávat číslo karty či další údaje.

Click to Pay se stává novým standardem v oblasti plateb kartou na internetu. Toto řešení využívá několik úrovní zabezpečení jako je tokenizace a ověřování pomocí biometrických údajů, čímž se eliminuje riziko podvodu. Změny nákupního chování se projevují i v očekáváních spotřebitelů, kteří požadují stejnou úroveň zabezpečení bez ohledu na použitý platební kanál nebo zařízení. Spotřebitelé současně předpokládají, že proces placení bude jednoduchý a intuitivní.

Služba Click to Pay byla spuštěna v říjnu 2019 nejprve ve Spojených státech, kde jsou již do celého systému zahrnuty nebo předběžně vloženy desítky milionů platebních karet a Click to Pay je k dispozici více než deseti tisícům obchodníků. Se službou Click to Pay dosahují obchodníci velmi vysoké míry dokončení nákupu, zejména mezi spotřebiteli, kteří Click to Pay využívají opakovaně a jsou tedy systémem automaticky rozpoznáni. Průměrná míra dokončení započatého nákupu se mezi desítkou obchodníků s nejvyššími počty transakcí pohybuje kolem 92 procent. Držitelům platebních karet v České republice bude Click to Pay k dispozici v průběhu roku 2022. V některých evropských zemích (Španělsko, Nizozemsko, Irsko, Velká Británie, Itálie, Švédsko a Švýcarsko) bylo řešení Click to Pay spuštěno již v loňském roce.

Vzestup nakupování na internetu

Zájem Čechů o nakupování na internetu se každoročně zvyšuje. Podle nejnovějších dat společnosti Mastercard se celkový obrat v oblasti e-commerce meziročně zvýšil o 33 procent. To je vyšší míra růstu než v předchozím roce poznamenaném lockdowny. Podle nedávného průzkumu společnosti Mastercard má v České republice zkušenosti s nákupem online už 94 procent lidí.

20202021
Meziroční nárůst obratu e-commerce29 procent33 procent

Zdroj: Data Mastercard

„V Česku už prakticky nenajdete lidi, kteří by neměli zkušenost s nakupováním na internetu. A v posledních letech významně roste i podíl těch, kteří za zboží a služby v e-shopech platí kartou. I proto se snažíme, aby bylo placení co možná nejjednodušší a současně maximálně zabezpečené. Jedním z kroků v tomto směru je právě nové platební řešení Click to Pay, které celý proces u virtuálních pokladen internetových obchodů významně zjednodušuje. Spotřebitelé tak při online nákupech mohou svou pozornost věnovat nakupování, namísto aby se museli soustředit na složité placení,“ okomentoval Michal Čarný, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. 

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com