STRV sebevědomě pokračuje v rekordní jízdě. Vloni vyrostlo o 18 % s obratem přes 400 milionů korun, o zisk se podělilo s týmem

Praha / San Francisco 24. ledna 2022 – Česká technologická firma STRV oslavuje další rekordní rok. V roce 2021 celá skupina dosáhla konsolidovaného obratu 18,7 milionu dolarů (zhruba 400 milionů korun). Oproti 15,8 milionu dolarů (zhruba 338 milionů korun) v roce 2020 tak příjmy vzrostly o 18 %. STRV zvýšilo také ziskovost, zisk před zdaněním a úroky (EBIT) loni činil 4,9 milionu dolarů (zhruba 105 milionů korun), což je 58% nárůst oproti 3,1 milionu (zhruba 66 milionů korun) v roce 2020. Společnost rozdělila přes 20 milionů korun ze zisku mezi lidi, kteří jsou ve firmě déle než 6 měsíců. STRV také rozšířilo své portfolio o 32 nových klientů a spustilo celkem 11 klientských produktů, včetně historicky největšího – digitální fitness platformy pro síť posiloven Barry’s. STRV také začalo více investovat do svých vlastních projektů.

„Rok 2021 pro nás byl v mnoha ohledech přelomový. Podařilo se nám doručit klientům 11 špičkových produktů, dokončili jsme svůj prozatím největší produkt, a to pro mou srdcovku – posilovny Barry’s, přivítali jsme 32 nových klientů a prakticky všechny finanční metriky vypadají velice pozitivně. To vše je zásluha našeho skvělého týmu, proto jsme rozdělili přes 20 milionů korun ze zisku mezi tým. Za velký úspěch také považuji rozvoj našeho data science týmu – rozšířili jsme ho na pět lidí a dokončili hned sedm projektů. V tomto oboru vidím velký potenciál a jsem zvědavý, kam až nás zavede. Podobnou cestou, jakou jsme šli v rámci data science, se chceme vydat i v oblasti blockchainu a NFT,“ komentuje výsledky minulého roku CEO a spoluzakladatel STRV Lubo Smid.

Jádro finančních výsledků STRV tvoří klientský business, který se v roce 2021 postaral o obrat 17,4 milionu dolarů (zhruba 373 milionů korun) a přinesl zisk 4,1 milionu dolarů (zhruba 88 milionů korun). Dalším zdrojem příjmů jsou vlastní úspěšné projekty STRV. Nejvýznamnějším z nich je portfolio seznamovacích aplikací pro LGBT komunitu, které STRV v minulém roce rebrandovalo pod společnost Cosmic Latte. Tyto aplikace přinesly obrat 1,5 milionu dolarů (zhruba 32 milionů korun) a zisk přes 600 tisíc dolarů (zhruba 13 milionů korun). Druhým samostatným projektem je společnost Dot to Dot, pod kterou spadá stejnojmenná hra založená na číselných spojovačkách, a digitální omalovánky ColorMe. Vlastní hry se STRV postaraly o obrat 226 tisíc dolarů (téměř 5 milionů korun) a zisk 87 tisíc dolarů (téměř 2 miliony korun).

Kromě pozitivních finančních výsledků dokládá úspěšnost loňského roku také reputace, kterou si STRV zvládá budovat. V nedávném žebříčku globální platformy Clutch, která srovnává poskytovatele B2B služeb po celém světě, se STRV umístilo na skvělém 9. místě z vybraných 1 000 firem. Zároveň byla česká společnost vyhodnocena jako nejlepší vývojář aplikací pro Android, druhý nejlepší vývojář webů a třetí nejlepší vývojář aplikací pro iOS a mobilních aplikací obecně.

Kam STRV míří dál? Větší dopad na klientských projektech, nové technologie a sázka na vlastní tým s STRV Labs

S rokem 2022 STRV upravuje svou dlouhodobou vizi. V rámci klientských projektů se společnost chce soustředit čistě na budování kompletních produktů a být tak plnohodnotným technologickým partnerem svých klientů i díky silnému produktovému týmu, který si společnost vybudovala v posledních letech. Zároveň se společnost vrací po turbulentním pandemickém období k výraznějšímu investování do svých vlastních aktivit. V roce 2022 má STRV připraveno k investování přes 1 milion dolarů (více než 21 milionů korun) do vlastních projektů v rámci STRV Labs. S novou vizí STRV spustilo také svůj nový web na adrese www.strv.com

„Naše aktualizovaná strategie vychází z touhy využívat potenciál našeho týmu na maximum. Proto od tohoto roku chceme veškerý talent svých lidí soustředit na budování kompletních projektů našich klientů od nuly až po hotový produkt. Chceme, aby náš kompletní tým pracoval na produktech, na kterých světu záleží, které jsou disruptivní z technologického nebo obchodního hlediska, nebo které pomáhají dobrým účelům. Zároveň je naším cílem zapojit více lidí do práce na našich vlastních projektech v STRV Labs – to je oblast, do které již nyní výrazně investujeme a vidíme v ní svoji budoucnost,“ vysvětluje Lubo Smid vývoj strategie.


Více o STRV

STRV je technologická společnost se zaměřením na design a vývoj softwarových produktů. Její know-how využívají klienti od startupů po firmy z žebříčku Fortune 500, převážně v USA. Od založení v roce 2004 uvedla společnost na trh stovky digitálních produktů a řešení pro své klienty a stejně tak dokázala spustit několik vlastních úspěšných her a aplikací.