26. ledna 2022 – Čtyřnásobného nárůstu prodejů v rámci partnerských poskytovatelů spravovaných služeb (MSP) dosáhla během tří let od spuštění svého projektu MSP Foundation bezpečnostní společnost Kaspersky. Od roku 2018 se navíc celkový počet aktivních partnerů zvýšil třiapůlkrát – nejvíce jich přibylo v zemích Evropy, Severní Ameriky a Jižní Afriky. Zavedení flexibilního plánu průběžných měsíčních plateb za služby, uživatelsky přívětivého partnerského portálu LMP (License Management Portal) pro správu licencí a vícevrstvého portfolia produktů kybernetické bezpečnosti udělalo z programu společnosti Kaspersky atraktivní a výhodné řešení pro poskytovatele služeb.
Očekává se, že trh MSP se v příštích několika letech zdvojnásobí a vzroste z 243,33 miliardy USD v roce 2021 na 557,10 miliardy USD v roce 2028. Nejde jen o nárůst klientské základny, který hlásí většina MSP, ale také o plánované rozšíření jejich portfolia služeb, jak ukázal nedávný globální průzkum mezi MSP. Vzhledem k možnému ohrožení dat, zavádění cloudu a dalším neřešeným bezpečnostním výzvám, které klienti v průzkumu uváděli, jsou služby v oblasti IT bezpečnosti stále žádanější a stávají se prakticky nezbytnou součástí nabídky MSP.
Snadnější správa licencí v samoobslužném portálu
Zaměření společnosti Kaspersky na MSP odpovídá celosvětovým trendům. Společnost Kaspersky zvýšila v letech 2019 až 2021 prodeje v rámci MSP na čtyřnásobek výchozího stavu, přičemž v roce 2021 došlo k 75 % meziročnímu nárůstu. Během této globální iniciativy vykázalo mnoho regionů významný růst, a to včetně Francie, Itálie, severní a střední Evropy, Severní Ameriky, Ruska, Afriky a Brazílie.
Kromě aktivního získávání nových partnerů bylo těchto výsledků dosaženo i zajištěním solidní míry stability, což znamená, že MSP partneři zůstávají společnosti Kaspersky dlouhodobě věrní.
Společnost Kaspersky vyvinula v rámci projektu MSP Foundation nástroje, které automatizují fakturační procesy a usnadňují obchodní interakce mezi partnery a prodejci. Díky specializovanému partnerskému programu a portálu pro správu licencí (LMP), který byl představen v roce 2020, získali MSP adaptivní finanční podmínky s flexibilní denní fakturací. Nyní mohou snadno a rychle spravovat licence v samoobslužném portálu a rychleji uvádět na trh cenově výhodné bezpečnostní služby. Nový plán flexibilního předplatného umožňuje MSP využívat výhod modelu provozních nákladů (OPEX) a měnit licenční podmínky podle přání zákazníků, takže platí pouze za to, co v danou chvíli potřebují.
MSP čeká další rozvoj a přesun služeb do cloudu
Za úspěchem projektu MSP Foundation stojí také vývoj a přizpůsobení portfolia společnosti Kaspersky poskytovatelům služeb podle jejich velikosti, úrovně odborných znalostí a spektra zákazníků. Produkty Kaspersky umožňují MSP automaticky chránit koncové body a cloudové provozní úlohy zákazníků před různorodými hrozbami. Řešení Kaspersky Endpoint Detection and Response Optimum a Kaspersky Managed Detection and Response navíc vybaví interní bezpečnostní týmy MSP detekčními a vyšetřovacími nástroji a umožní jim přístup k bezpečnostním analytikům, odborným znalostem a pomoci při poskytování služeb. Portfolio obsahuje také produkty, které pomáhají MSP zajistit specializované zabezpečení vestavěných zařízení, jako jsou bankomaty a pokladny ve finančnictví a bankovnictví, nebo ochranu průmyslových řídicích systémů (ICS). MSP mohou přizpůsobit svoje služby klientům využitím různých produktů a úrovní ochrany a spravovat vše z jedné konzole v cloudu.
Společnost Kaspersky bude po dosavadním tříletém úspěchu projektu MSP Foundation pokračovat v investicích do podnikání MSP. Plánuje představit další produkty a služby speciálně pro poskytovatele bezpečnostních služeb (MSSP) a zároveň pokračovat v podpoře přesunu služeb do cloudu, kdekoli to bude možné, automatizaci mnoha rutinních operací a integraci dalších produktů do jednotné platformy pro správu zabezpečení přizpůsobené potřebám MSP.
Partneři si projekt velmi pochvalují
„Velmi si ceníme toho, že společnost Kaspersky vytváří opravdová partnerství. Je stoprocentně orientovaná na potřeby obchodního kanálu a aktivně nás zve k účasti na prodejních, marketingových a sponzorských iniciativách a odborných školeních. Dalším výsledkem dlouholeté úzké spolupráce se společností Kaspersky je, že nám neustále pomáhá prohlubovat potřebné znalosti a lépe porozumět kybernetické bezpečnosti,“ říká Dan Driezen, manažer profesionálních služeb společnosti ESW IT Business Advisors.
„Je to velmi atraktivní obchodní model, který nám umožňuje obsluhovat malé zákazníky za přijatelné a konkurenceschopné ceny. Představuje to přínos pro všechny strany. Portál LMP funguje již téměř rok a nabízí vše, co potřebujeme ke správě licencí. Rezervaci, zrušení nebo zvýšení či snížení jejich počtu – to vše lze provést snadno a nezávisle. Samoobslužný přístup je zde velmi důležitý,“ dodává Vincenzo Biasi, generální ředitel společnosti levigo systems.
„Ušli jsme dlouhou cestu a naši partneři si toho všímají. Za naše úsilí jsme obdrželi cenu MSP Innovation Award v kategorii Best Managed Services Partner (MSP) Program,“ říká Veniamin Levtsov, viceprezident pro korporátní obchod společnosti Kaspersky. „Při dalším rozvoji spolupráce s MSP se ještě více zaměříme na automatizaci procesů, vylepšení funkčnosti portálu LMP a přizpůsobení dalších produktů pro potřeby MSP. Tyto iniciativy podpoří velký slib transformace našich prodejců na partnery pro spravované bezpečnostní služby.“
Další podrobnosti o programu MSP společnosti Kaspersky najdete na těchto webových stránkách.
O společnosti Kaspersky
Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která vznikla v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a dalších uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jejž tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání víc než 400 milionů uživatelů a 240 000 firemním klientům přináší ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější. Další informace jsou k dispozici na www.kaspersky.com.