ESET v Česku dosáhl tržeb přes 460 milionů korun, rostl napříč všemi segmenty i díky novým způsobům distribuce

Společnost obchodními výsledky opět potvrdila své silné postavení na trhu, vysokou úroveň produktového portfolia a zákaznické podpory, včetně úspěšného rozvoje distribučního kanálu MSP.

Praha, 10. února 2022 – Česká pobočka společnosti ESET zveřejnila výsledky za loňský rok. Kompletní výnosy dosáhly hodnoty 461,5 milionu korun, což je nejvíce v historii české pobočky, která v loňském roce oslavila 20 let působnosti v Česku. Dlouholetá jednička v obchodních výsledcích na českém trhu sleduje nárůst zájmu o bezpečnostní produkty vyšších řad, které poskytují komplexnější zabezpečení, a zároveň těží z vysoké věrnosti uživatelů ve všech segmentech dané kvalitou produktů i lokální technickou podporou. V letošním roce má ESET v Česku ambici dvouciferného růstu.

Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET

„Obchodní výsledky jsou vysvědčení, které nám vystavují naši zákazníci a naši uživatelé. Mám pochopitelně velkou radost, že jsme i v minulém roce obstáli, a to přes to, nebo právě pro to, kolik úsilí nás to stálo,“ říká Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET. „Pro letošní rok máme nastavený dvouciferný cíl, který je ambiciózní, ale jednoznačně dosažitelný. Během posledních dvou let jsme upravili produktovou nabídku a zavedli nové distribuční kanály, které nám pomohou našeho cíle dosáhnout,“ dodává Navrátil.

Pro ESET byl loňský rok úspěšný napříč všemi segmenty. U domácích uživatelů byl posun k volbě produktů vyšších řad, které poskytují komplexnější ochranu zařízení. Zároveň se zvýšil zájem o ochranu alternativních platforem. Nejvyšší meziroční nárůst byl zaznamenán u produktu na ochranu macOS, a to o 26 %.

„V segmentu firemních zákazníků byl největší zájem o bezpečnostní produkty, které obsahovaly pokročilé bezpečnostní technologie jako cloudový sandbox nebo EDR. Zde jsme sledovali nárůst o více než 450 %,“ říká Filip Navrátil a dodává: „Dále pozorujeme zvýšený zájem zákazníků o produkty s centrální správou v cloudu – meziročně o více než 200 % – což odpovídá současnému trendu, kdy firemní zákazníci nechtějí budovat IT infrastrukturu pro provoz vlastního řešení.“

Společnost ESET dlouhodobě dosahuje vysoké míry věrnosti uživatelů. U domácích uživatelů se jedná o 80 %, v segmentu malých a středních firem je věrnost 89 %, v segmentu Enterprise více než 90 %.

MSP se stává standardem

Distribuční kanál MSP, Managed Service Provider, neboli řízené služby spočívající v komplexním outsourcingu IT ve firmách, byl v Česku dlouhodobě nevyužívanou oblastí. Řada společenských i ekonomických změn v posledních dvou letech ale akcelerovala posun právě k MSP.

„Dlouhodobě víme, že je v Česku potenciál pro MSP, byť zájem ze strany zákazníků roste pomaleji, než na jiných trzích. To se mění i díky tomu, že si firemní zákazníci uvědomují, že je nutné kybernetickou bezpečnost řešit, a zároveň spolu s ní je potřeba řešit ekonomickou realitu. Cena produktů se příliš nemění, ale cena odborných zaměstnanců, kteří s nimi pracují, významně vzrostla a zároveň jich je na trhu nedostatek. To pomohlo překonat některé předsudky a obavy s MSP spojené. Nyní očekávám, že tento distribuční kanál v následujících letech dále poroste,“ vysvětluje Navrátil ze společnosti ESET.

ESET v segmentu MSP meziročně vyrostl o 87 %. V letošním roce se očekává ještě výraznější nárůst související s větším zapojením prodejců v rámci partnerského programu. ESET plánuje ještě více připravovat prodejce na tento způsob prodeje, a to formou školení a rozvojových a motivačních programů.

Očekávání od letošního roku

S ohledem na úspěšně implementované změny v distribučních kanálech i produktech samotných a jejich pozitivní přijetí jsou očekávání společnosti ESET od výsledků na českém trhu v letošním roce vysoká.

„Naší ambicí je dosáhnout na konci roku dvouciferného růstu a překonat hranici půl miliardy korun v tržbách. Věřím, že jsme schopni toho dosáhnout, protože ESET je stabilní firma se špičkovým produktem a zcela bezkonkurenční úrovní zákaznické a technické podpory. Na trhu neexistuje jiná společnost, která by měla srovnatelnou nabídku,“ shrnuje Filip Navrátil.

„Naší další velkou předností je i to, že velká část center vývoje a výzkumu je rovněž soustředěna v Česku. Z celkových třinácti center, rozesetých po celém světě, jsou hned tři R&D pobočky v České republice. Tyto skutečnosti z nás dělají to, co jsme. Společnost, která dokonale zná nejen globální prostředí, ale i to české, a to včetně všech jeho specifik,“ uzavírá obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET.

ESET v České republice kromě obchodní pobočky v Praze provozuje i tři vývojová centra v Praze, Brně a Jablonci nad Nisou. V letošním roce je v plánu tyto pobočky výzkumu a vývoje významně rozšířit. Konkrétní plány budou představeny na jaře letošního roku.

O společnosti ESET

Společnost ESET již od roku 1987 vyvíjí bezpečnostní software pro domácí i firemní uživatele. Drží rekordní počet ocenění a díky jejím technologiím může více než miliarda uživatelů bezpečně objevovat možnosti internetu. Široké portfolio produktů ESET pokrývá všechny populární platformy, včetně mobilních, a poskytuje neustálou proaktivní ochranu při minimálních systémových nárocích.

ESET dlouhodobě investuje do vývoje. Jen v České republice nalezneme tři vývojová centra, a to v Praze, Jablonci nad Nisou a Brně. Společnost ESET má lokální zastoupení v Praze, celosvětovou centrálu v Bratislavě a disponuje rozsáhlou sítí partnerů ve více než 200 zemích světa.