Zájem veřejnosti o zdravé potraviny roste, z pohledu českého Aktinu meziročně o třetinu

/9. března 2022/ Aktin uzavřel rok 2021 s tržbami 368 milionů korun. Jedná se o 34% meziroční růst, srovnatelný s předchozím trendem v porovnání let 2019 a 2020.            V letošním roce cílí obchod s funkčními potravinami a dalším sortimentem pro aktivně žijící veřejnost na obrat přes 400 milionů korun. Soustředit se chce především            na rozjetí vlastní výroby pod značkou Vilgain a expanzi na západ.

Druhý covidový rok sledoval z pohledu výrobce a distributora zdravých a funkčních potravin pokračující trend, zvýšený zájem veřejnosti žijící aktivním způsobem života o nabídku tohoto sortimentu. Mezi bestsellery patří: syrovátkový protein, minutové ovesné vločky či základ na pizzu. Aktin díky šíření edukativního obsahu pozitivně ovlivňuje 225 tisíc unikátních návštěvníků webu měsíčně a obsah na sociálních sítích shlédne veřejnost čítající měsíčně jednotky milionů lidí. 

Vilgain® produkty tvořily 30 % z celkového obratu Aktinu ve 2021, v posledním kvartále roku jsme byli už na 35 %. Letos cílíme na 40% podílu Vilgain na celkovém obratu firmy.      A dál se soustředíme i na selekci kvalitní produktů od jiných výrobců. Chceme se s naší nabídkou dostat i do okolních zemí. Proto není plán letošního růstu tak ambiciózní, expanze nás bude stát spoustu sil a počítáme s pomalejší návratností“, představuje cíle Michal Hubík, zakladatel a CEO Aktin.

V loňském roce Aktin rozšířil sortiment vlastní značky Vilgain, pod kterou vyrábí zdravé         a funkční potraviny, o sortiment oblečení. Tato kategorie letos míří na 200% meziroční nárůst. „Kategorie oblečení zatím u zákazníků sklízí větší úspěch, než jsme čekali, a několik modelů bylo v super krátkém čase vyprodáno. Plánujeme sortiment rozšiřovat jak o nové barvy aktuálních inovovaných kusů, tak doplnění úplně nových kategorií v top kvalitě             a designu, které nám na trhu chybí“, doplňuje Hubík. V loňském roce se Aktinu dařilo            i v kolaboracích se známými influencery, kteří se zapojují přímo do vývoje nových produktů.    Za zmínku stojí například protein ‚Mikýř v prášku‘ uvedený na trh ve spolupráci s Martinem Mikýřem Mikyskou.


V roce 2021 Aktin zainvestoval do budování nového výrobně logistického centra v Brně Líšni. Spuštění plného provozu plánuje začátkem druhého kvartálu letošního roku. S tím souvisí i implementace vlastního softwaru napříč firmou k optimalizaci propojení skladu         a výroby tak, aby se produkt dostal k zákazníkovi co nejčerstvější. Právě kvalita vlastního sortimentu je pro produkci Aktinu pod vlastní značkou Vilgain klíčovou hodnotou. 

Vilgain® x Aktin

Aktin vznikl proto, aby odstranil dezinformace v health & fitness, které lidem brání                   v dosažení jejich maximálního potenciálu. Jsme společnost cílevědomých tvůrčích lidí. Pomáháme ostatním stát se nejlepší verzí sebe sama díky naší produkci. Ať jde o faktické informace, videa a jiný obsah, tak naše best in category produkty. Motivujeme k pohybu, zájmu o stravu, aktivnímu přístupu k životu a otevřené mysli.
Vilgain® – abychom se mohli posunout přes hranice Česka a Slovenska a naplno tak rozjet výrobu excelentních produktů, rozhodli jsme se pro nový brand Vilgain. Vznikl ze dvou slov vůle / touha (will -> vil) a získat / nabýt (gain). Naše produkty testujeme sami na sobě. Pečlivě vybíráme použité ingredience, dodavatele od materiálů po suroviny a navrhujeme nadčasový funkční design.

Více na  aktin.cz , vilgain.com  a našich social media profilech.