Co je vůbec omnichannel a potřebujeme ho vůbec?

Pojem omnichannel je poměrně nový a málo zaběhnutý i pro e-commerce markeťáky. Tento výraz se hojně rozšířil především v posledních letech, kdy se stává stále častější součástí odborných publikací i přednášek. V současné době je pro stále více zákazníků nakupování na internetu a v kamenných obchodech stejné, aniž by pociťoval nějaký rozdíl. Je to způsobeno ubývajícími bariérami v e-commerce. Stále více obchodníků se již zaměřilo na propojení svých tradičních offline marketingových aktivit s moderními online kanály. Co to je tedy omichannel a jaké možnosti nabízí, jsme se zeptali Daniela Abraháma, majitele reklamní agentury EFFE Prague, www.effead.com, který se dvacet let pohybuje v retailu a marketingu. 

Je tedy opravdový omnichannel jen hrstka technologií, které navzájem propojíme?

Určitě ne, z pohledu komunikace omnichannel vnímám jako příležitost pro klienty potvrzovat kompetenci a branding v celém spektru prodejních kanálů. Covid nám ukázal jak rychle se dokáže zákazník přeladit na jiné kanály. A postcovid zase jak rychle se umí vrátit do svého „komfortu“. Omnichannel samozřejmě v závislosti na velikosti a segmentu klienta je různě prioritní. Pokud se bavíme o retailerech, opravdu je strategickou součástí realizace komunikace. A to proto, že pokud mi vadí značka v některém kanálu, přes který přistupuji k jejímu nákupu, tak mi to rozředí mojí akceptaci a vytváří prostor pro natlačení se konkurenční značky do mého nákupního koše. 

Co je skrytý problém omnichannelu?

Já se celý život dívám na pozitiva v každém možném aspektu privátně i v businessu . Nehledám problém, ale příležitosti. A ty jsou jak jsem říkal dřív, za mě zejména v maximalizaci loajality a utvrzování klienta ze změna není nutná. 

Jaký potenciál, výhody v současné době nabízí? 

Dobrým kvalitním omnichannel marketingem si zabezpečuji vysokou loajalitu zákazníka                           a monetizuju investice do taktické a strategické komunikace. Jestli mám správně obsazeno maximální spektrum kanálů, kterými zákazník u mě nakupuje. A jak víme, nejdražší zákazník je nový zákazník. Nejlevnější naopak je existující, který opakuje nakup. Méně ztracených zákazníků je zjednodušeně řečeno potenciál a tedy největší výhoda omnichannel marketingu.

Kdo je Daniel Abrahám:

Daniel Abrahám vede agenturu EFFE Bratislava dvacátým rokem jako její zakladatel a CEO. Během tohoto období postupně vybudoval EFFE Prague, druhou Bratislavskou agenturu Relations consulting, mezinárodní agenturu International Effectivity a čerstvě založenou pobočku EFFE Crotia. V roce 2020 byl nominovaný EY na podnikatele roku a v tom stejném roce se EFFE Bratislava stala vítězem soutěže Office Roku 2020. Mezi nejvýznamnější klienty patří aktuálně Kaufland, Lidl, Nay, Enel, Tchibo, Samsung, Orange a mnoho dalších. Ve volném čase se nejraději věnuje rodině, manželce Zuzce a synům Davidovi a Damienovi. Jako bývalý sportovec v létě doplňuje energii hobby triatlonem a v zimě skitouringem.