I letos Hello bank! finančně podpoří projekty, díky kterým se nám bude lépe žít

Praha, 10. října 2022 – Hello bank! se dlouhodobě snaží podporovat smysluplné projekty, které mění svět k lepšímu. Loni díky svému programu Hello Země podpořila stovkami tisíc korun výsadbu stromů, důstojnost seniorů i zdraví půdy. Přispěla také na rozvoj projektů pro zrakově postižené a rehabilitaci ve virtuální realitě. O vítězích letošního ročníku rozhodovali opět klienti a banka je vyhlásí už ve čtvrtek 13. října v rámci předávání Cen SDGs.

Ohlédnutí za minulým ročníkem Hello Země

V loňském roce si srdce klientů získalo hned 5 neziskovek. Nejvyšší částku dostala iniciativa Sázíme budoucnost na podporu výsadby stromů ve městech a nelesních krajinách. „Jedná se o výsadby, které umožní adaptaci měst a volné krajiny na změnu klimatu, snižování prašnosti nebo zachytávání srážek. Snažíme se zvýšit povědomí, že díky tomu mají tyto typy výsadby větší dosah a dopad než výsadba v lesích,“ říká Petr Kazda. Finanční podpora, kterou iniciativa od Hello bank! získala, přispěla i k výsadbě nové aleje v Příbrami upomínající na politické vězně minulého režimu. 

Dalším z podpořených projektů byly Návštěvy POTMĚ, projekt organizace Spolu s vámi, který zprostředkovává setkávání seniorů s nevidomými spoluobčany. Finanční podpora byla v druhém roce covidové pandemie pro personální stabilitu organizace klíčová, protože umožnila financovat mzdy nevidomým zaměstnancům. To Nadace Pro půdu využila svůj příspěvek na zakoupení louky v Příbrami, kde společně s manželi Rosenbaumovými zřídila vzdělávací centrum Konipas. Z louky se stala zemědělská půda, na které se nyní začínající farmáři učí hospodařit a pěstovat vlastní plodiny. Další odměněný projekt D.O.M.A. organizace MILA se zaměřuje na systémové změny sociální péče v domovech seniorů. „Jsme zvyklí na to, že lidé raději podporují projekty, které jsou spojeny s konkrétní materiální podporou konkrétních lidí. To ale MILA nedělá. Snažíme se o to, aby bylo dobře seniorům i těm, kteří o ně pečují. V každém domově strávíme přibližně půl roku a intenzivně pracujeme s vedením na tom, aby se proměňovala atmosféra, aby zaměstnanci měli dobré zázemí pro svou práci a aby ve výsledku ti, o které je postaráno, měli co nejlaskavější a nejlidštější přístup. Jsem moc ráda, jak osvícení lidé v Hello bank! pracují a za to, že naše poslání vnímají jako důležité,“ říká zakladatelka projektu Simona Bagárová. 

Organizace VR Vitalis využívá virtuální realitu pro rehabilitaci pacientů po operaci, úrazu či nemoci. Finanční podporu, kterou obdržela, využila ke zlepšení designu aplikace a nyní ji mohou využívat i pacienti, kteří jsou odkázání na nemocniční lůžko. „I na základě příspěvku od Hello bank! mohou upravenou aplikaci využívat nejen v nemocnicích nebo lázních, ale i v malých organizacích domácí nebo paliativní péče. Dostáváme se tak k lidem, pro které je naše péče velmi potřebná. Pomocí ní jsou motivovaní cvičit a v jiném prostředí mohou částečně, aspoň na chvíli, zapomenout na své starosti a problémy,“ říká Jana Trdá, CEO společnosti VR Vitalis, s.r.o.

V letošním ročníku Hello bank! rozdělí 1 milion korun

Výběr neziskových organizací a projektů, které se účastní letošního ročníku programu Hello Země, začínal podobně jako v loňském roce, přímo u zaměstnanců banky. Poté, co se seznámili s cíli a aktivitami jednotlivých přihlášených organizací, dostali možnost vybrat deset z nich, které podle nich podporu banky nejvíce potřebují. „Sleduji, jak náš přístup k udržitelnosti dospěl. Z aktivit, které k nám vždy patřily, ať už je to pomoc potřebným, týmová soudržnost, aktivní trávení času či podpora projektů usnadňujících život i zkvalitňujících práci, vyrostly pilíře naší strategie udržitelnosti. Na nich dále stavíme a udržitelnou spotřebou i financováním chceme přispět k vytváření lepší budoucnosti,“ říká Gabriela Pithartová, Marketing & Engagement Director. 

O vítězích rozhodli opět klienti banky, kteří mohli v průběhu záři vybrat své favority v rámci svého internetového bankovnictví. Vyhlášení výsledků proběhne 13. října v rámci předávání Cen SDGs, které již pátým rokem pořádá Asociace společenské odpovědnost. Hello bank! je jejich partnerem od roku 2020. Vítězná trojice organizací, která klienty svými projekty nejvíce zaujala, si rozdělí finanční podporu v hodnotě jednoho milionu korun.

O BNP Paribas Personal Finance

Přední poskytovatel osobních půjček ve Francii a v Evropě BNP Paribas Personal Finance je stoprocentní dceřinou společností skupiny BNP Paribas, která působí ve třiceti zemích a zaměstnává téměř 20 tisíc lidí. 

Prostřednictvím svých obchodních značek, jako je Hello bank!, Cetelem, Findomestic v Itálii nebo AlphaCredit v Belgii, nabízí kompletní škálu osobních půjček v prodejních místech včetně prodejců automobilů nebo přímo ve svých centrech vztahů se zákazníky či na internetu. V Bulharsku, Francii, Německu a Itálii tuto nabídku ještě doplňují pojišťovací a spořicí produkty. Díky svým zkušenostem s prodejem úvěrových produktů a integrovaných služeb přizpůsobených obchodním a komerčním cílům partnerů BNP Paribas Personal Finance vyvinula strategii aktivního partnerství s obchodníky, výrobci a prodejci automobilů, on-line obchodníky a finančními institucemi (banky a pojišťovny) a je rovněž předním specialistou v oblasti zvyšování finanční gramotnosti a šíření osvěty ohledně bezpečných úvěrů.

www.bnpparibas-pf.com

O skupině BNP Paribas

Skupina BNP Paribas patří mezi přední evropské banky s celosvětovým dosahem. Působí v 75 zemích světa a zaměstnává více než 190 tisíc lidí, z toho přibližně 146 tisíc v Evropě. Skupina se zaměřuje především na domácí trhy a mezinárodní finanční služby (sítě retailového bankovnictví a finanční služby zastřešuje divize retailového bankovnictví a služeb) a na korporátní a institucionální bankovnictví, které slouží klientům z řad velkých korporací a také institucionálním investorům. Skupina pomáhá svým klientům (jednotlivci, sdružení, podnikatelé, malé firmy, korporátní a institucionální klienti) realizovat projekty s využitím řešení od financování přes investování či úspory až po pojištění. V Evropě skupina působí na čtyřech domácích trzích (Belgie, Francie, Itálie a Lucembursko) a BNP Paribas Personal Finance je jedničkou ve spotřebitelských úvěrech. Svůj model integrovaného retailového bankovnictví skupina rozvíjí ve Středomoří, Turecku, východní Evropě a prostřednictvím rozsáhlé sítě také na západě USA. V oblasti korporátního a institucionálního bankovnictví a mezinárodních finančních služeb zaujímá čelní místo v Evropě, má silné zastoupení v Jižní a Severní Americe a prožívá rychlý růst v Asii a Tichomoří.