- Nová videa demonstrující možnosti ray tracingu a DLSS v Call of Duty: Black Ops Cold War
- Pohled do zákulisí Cyberpunk 2077 s vývojáři a nové záběry s RTX
- Khronos Vulkan má rozšíření pro ray tracing.
Nová videa demonstrující možnosti ray tracingu a DLSS v Call of Duty: Black Ops Cold War
Podobně jako u minulého dílu, je i letošní přírůstek Call of Duty pomyslnou výkladní skříní nejnovějších technologií společnosti NVIDIA. Dvě nová videa nabízejí přehledné porovnání grafiky se zapnutými funkcemi DLSS a DirectX 12 Ultimate ray tracingu a bez nich.
Call of Duty: Black Ops Cold War ray tracing:
Za povšimnutí stojí zejména detailní stíny bez aliasingu a self-shadowingu vytvářející souvislé siluety s využitím technologie contact hardening. Ta pracuje s ostrostí stínů v závislosti na vzdálenosti od povrchu, na který dopadají. Ambientní okluze určuje, kolik světla dopadá na jednotlivé objekty ve scéně a pomáhá vytvořit efekt hloubky prostředí tak, aby vypadal realističtěji.
Call of Duty: Black Ops Cold War DLSS:
DLSS využívá neuronové sítě vytrénované na supervysokých rozlišeních k vykreslování ostré a detailní grafiky při značné úspoře výkonu. V New Call of Duty: Black Ops Cold War dochází při zapnutí této funkce až k 85% nárůstu snímkové frekvence, přičemž rozdíl v kvalitě obrazu je těžké vůbec zpozorovat. Video bylo zachyceno na GeForce RTX 3080 ve 4K při nastavení Ultra a s DLSS v Performance módu.
Call of Duty: Black Ops Cold War nabízí pestrou škálu technologií NVIDIA:
- Majitelé GeForce RTX ocení ray-tracované (DirectX Ultimate) lokální i sluneční stíny a ambientní okluzi.
- NVIDIA DLSS ke zvýšení počtu snímků za sekundu při zachování detailního a ostrého obrazu.
- NVIDIA Reflex k redukci systémové latence.
- NVIDIA Ansel v kamapani, který umožní pořizovat unikátní snímky o vysokém rozlišení.
- NVIDIA Highlights v multiplayer, díky kterému se automaticky ukádají nejlepší a nejdůležitější momenty ze hry.
Hráči navíc u vybraných prodejců získají po omezenou dobu digitální kopii hry zdarma při nákupu GeForce RTX 3080 nebo 3090.
Pohled do zákulisí Cyberpunk 2077 s vývojáři a nové záběry s RTX
Talentovaní vývojáři na CD PROJEKT RED jak pomocí ray tracingu a DLSS vytvoří z PC verze Cyberpunk 2077 nezapomenutelný zážitek. Video obsahuje i zcela nové RTX ON záběry pořízené na GeForce RTX řady 30.
Khronos Vulkan má rozšíření pro ray tracing.
Včera byly dokončeno rozšíření Khronos Vulkan Ray Tracing a společnost NVIDIA vydala nový NVIDIA Developer Driver s jeho podporou. Cílem je také rozšířit tuto podporu do Game Ready a Studio ovladačů spolu s podporou ray tracingu ve Vulkan SDK do poloviny prosince. Nová rozšíření již podporuje také Nsight Graphics 2020.6.
Jde o výsledky mnohaleté spolupráce a NVIDIA, která zaujala aktivní vedoucí pozici v této technologické evoluci. Byla zvolena do předsednictva skupiny pro Vulkan ray tracing v Khronosu, přispěla k designu dodavatelského rozšíření za účelem rychlého postupu prací a poskytla ovladače k provizorní verzi ray tracingového rozšíření pro Vulkan, aby podpořila získávání zpětné vazby od vývojářů.
Doporučené odkazy:
Call of Duty: Black Ops Cold War – článek na GeForce.com:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/call-of-duty-black-ops-cold-war-out-now-rtx-reflex-more/
Call of Duty: Black Ops Cold War – informace o balíčku:
https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/campaigns/cod-black-ops-cold-war-bundle/
Vulkan Ray Tracing Final specifikace na webu Krhonos:
https://www.khronos.org/blog/vulkan-ray-tracing-final-specification-release
NVIDIA Developer Driver pro finální verzi rošíření Vulkan Ray Tracing:
Doporučená videa:
New Call of Duty: Black Ops Cold War ray tracing:
New Call of Duty: Black Ops Cold War DLSS:
Official Call of Duty: Black Ops Cold War – PC Trailer s RTX On:
Pohled do zákulisí Cyberpunk 2077: