Praha 25. června 2021 – Mimořádný úspěch v soutěži kreativní komunikace, médií
a marketingu Cannes Lions sklidil český projekt Hackathon #znamkamarada od agentury WMC/Grey. Připsal si vítězství v 5 kategoriích.
Antikorupční hackathon byl reakcí na předraženou zakázku ministerstva dopravy na e-shop
s dálničními známkami. Právě tuto akci, během níž dobrovolníci přes víkend naprogramovali vlastní řešení, podpořila kampaň agentury WMC/Grey pro projekt #znamkamarada.
Kampaň se účastnila nejprestižnější mezinárodní soutěže v Cannes celkem v šestnácti kategoriích, ve finálovém kole pak získala 5 ocenění, z toho dvakrát zlato. Vítězství znamená obrovský úspěch nejen pro mezinárodní síť GREY, působící na pěti kontinentech, ale zejména pro českou kreativní scénu, jejíž práce se prosadila mezi stovkami soutěžících z celého světa.
Cannes Lions představuje završení mimořádných úspěchů Hackathonu v kreativních soutěžích letošního roku. Kampaň obdržela již zlato a Grand Prix v soutěži efektivity reklamy a komunikace Effie. Z mezinárodní soutěže The One Show, které se WMC/Grey účastnila jako jediná česká agentura, si Hackathon odnesl dvě bronzové ceny v obou kategoriích, do nichž byl přihlášen – kreativní efektivita a „cultural driver“. V soutěži ADC Czech Creative Awards projekt vybojoval zlato a bronz, v ADC Europe a Epica Awards stříbro a bronz v Cresta Awards. Zahraničních cen si letos odnesla celkem 13 a posílila tak české reklamní scéně pověst v celosvětovém měřítku.
Mezinárodní festival reklamní kreativity Cannes Lions se poprvé konal v roce 1954 a dnes
se v jeho rámci hodnotí práce v celé řadě kategorií. Kromě hlavní ceny Grand Prix se udělují Zlatí, Stříbrní a Bronzoví lvi.
Dosavadní získaná ocenění za český projekt Hackathon #znamkamarada:
- Cannes Lions
- zlato v kategorii BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION Social Engagement & Integration for Live Experience
- zlato v kategorii DIRECT Social Behaviour
- stříbro v kategorii DIRECT Cultural Insight
- bronz v kategorii MEDIA Use of events
- bronz v kategorii PR Use of events
- The One Show
- bronz v kategorii Creative Effectiveness
- bronz v kategorii Cultural Driver
- Effie Awards
- Grand Prix + zlato v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing
- ADC Czech Creative Awards
- zlato v kategorii Campaign for good
- bronz v kategorii Digital
- ADC Europe
- stříbro v kategorii Brand Experience
- Epica Award
- stříbro v kategorii Topical and Real-time campaign
- Cresta Award
- bronz v kategorii Digital Design
##
##
O WMC/Grey
Reklamní agentura WMC/Grey (www.wmcgrey.cz) byla založena v roce 2002 a od počátku tvoří reklamu, která zaujme kreativitou a zároveň splní svůj cíl. Ne náhodou je „Famously effective“ podpisem celé mezinárodní sítě Grey, která byla v roce 2015 vyhlášena celosvětovou agenturou roku. Společnost si nehraje na dělení na ATL a BTL agentury ani na agentury, které si říkají digitální, a na ty druhé. Svět se mění jako celek – s každou kampaní, s každým novým trendem, produktem, službou, prostě každý den. Proto WMC/Grey přináší komplexní 360° kampaně, chytrá aktivační řešení a hlavně pomáhá značkám růst.