Děti z dětských domovů si ve velikonočních obchůdcích vydělaly rekordních 390 tisíc korun

Sedmý ročník Obchůdků s Albertem přinesl do vybraných prodejen a na e-shop stovky jarních ozdob a dekorací. Vyrobily je děti ze 45 dětských domovů a dalších organizací. Malí obchodníci před Velikonocemi utržili 390 tisíc korun a překonali tak loňskou rekordní částku o více než 100 000 korun. Peníze teď využijí především na volnočasové aktivity. Cílem projektu Nadačního fondu Albert je předat dětem ze sociálně složitého prostředí základy finanční gramotnosti a podnikání.

Letošních Velikonočních obchůdků se účastnilo několik stovek dětí z 45 zařízení z celé republiky. Po několik měsíců vyráběly barevné kraslice, velikonoční perníčky, háčkovaná kuřátka a další nápadité dekorace s velikonočními a jarními motivy, které samy prodávaly ve třech desítkách prodejen Albert, ale také v centrále, distribučních centrech obchodů Albert nebo v různých institucích včetně ministerstev. Výrobky dětí z vybraných organizací byly k dostání také na e-shopu Nadačního fondu Albert s tím. Celkový výtěžek projektu dosáhl rekordních 390 tisíc korun, tedy o 100 000 tisíc více než loni.

Poděkování patří zákazníkům

„Projekt Obchůdky s Albertem má za cíl rozvíjet nejen tvůrčí schopnosti dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, ale také jejich komunikační schopnosti a samostatnost včetně finanční gramotnosti či základů podnikání,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.  „Máme radost, že se počet zapojených organizací každý rok zvyšuje stejně výrazně, jako stoupá zájem zákazníků Alberta, kterým tímto opravdu moc děkujeme za podporu dětí se sociálně znevýhodněného prostředí,“ doplňuje.

Mezi nejšikovnější malé prodejce letošního ročníku velikonočních Obchůdků s Albertem patří děti z Dětského domova Uherský Ostroh, který se do projektu zapojil již po několikáté. „Naše děti si velmi užily jak samotný prodej, tak také pletení pomlázky z vrbového proutí, které jsme letos zavedli jako zpestření našich obchůdků. Polovinu výdělku děti také tento rok darujeme útulku pro opuštěná zvířata a zbylé peníze si děti užijí o letních prázdninách na výtvarném kempu, který pořádáme,“ popisuje vychovatelka Sylvie Zálešáková

Velikonoční obchůdky s Albertem vznikly ze stejné iniciativy v době adventní, kterou Nadační fond Albert spustil již v roce 2012. Mezi další charitativní projekty fondu patří grantový program Bertík pomáhá nebo vzdělávací projekt Zdravá 5.

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 31 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma
  • Nadační fond Albert patří podle Fóra dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů. 
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 
  • Albert vydal první report o udržitelnosti za rok 2021, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta.