Praha 1. srpna 2013 – Zapakatel.cz je i v dalším čtvrtletí třetím nejsilnějším českým slevovým serverem. Plyne to z informací PayLo.cz a finančních výsledků poskytnutých jednotlivými servery. Na samotném slevovém trhu se, hlavně v první desítce, žádné velké změny neudály a trh pokračuje v konsolidaci. Čísla přitom ukazují, že jde o silný trh se stabilním potenciálem růstu. (TZ)
„Jsme rádi, že se nám daří být silnou trojkou na českém slevovém trhu,“ říká Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz. „Stále sledujeme konsolidaci trhu a zánik menších hráčů, které ale nahrazují nové pokusy těch, kteří ještě stále doufají v úspěch na trhu, kde jsou rozdané karty. Velká šance na úspěch tu pro nováčky není, snad jedině kdyby se dokázali zaměřit na nějakou doposud nepokrytou část trhu“ dodává.
Neprodávanější slevou za první pololetí tohoto roku je setrvalý hit českých slevových serverů, Medovníček. Toho se prodalo skoro 7 tisíc kusů. Na druhém místě bylo Luxusní TAKE AWAY Sushi menu pro dva (skoro 5 tisíc kusů) a třetí je s třemi tisíci kusů 32 GB USB Flash disků.
Průměrná hodnota slevy v prvním pololetí byla 842 korun (v roce 2012 šlo o 637 Kč, v roce předchozím 608 Kč) a slev se prodalo přes 182 tisíc (v roce 2012 se prodalo 410 tisíc slev). Výsledky tak potvrzují i zvyšování kvality prodávaného zboží, které vede i ke snižování počtu nabízených slev, ověřování před i v průběhu prodeje a rozchod s nespolehlivými dodavateli.
TOP 10 českého slevového trhu
Jak vypadá situace na českém slevovém trhu za první pololetí tohoto roku? Podle informací PayLo.cz a finančních výsledků jednotlivých slevových portálů se toho na českém slevovém trhu moc nezměnilo. Celý trh slevových serverů dosáhl obratu zhruba 650 milionů korun za druhé čtvrtletí, v prvním pololetí potom obratu pod 1.4 miliardy korun.
Obrat za první polovinu 2013 |
Obrat v roce 2012 (zdroj) |
|
Nezveřejněno |
758 |
|
Nezveřejněno |
320 |
|
103 mil |
260 |
|
95 mil |
138 |
|
82 mil |
102 |
|
79 mil |
159 |
|
50 mil |
60 |
|
46 mil |
60 |
|
34 mil |
54 |
|
28 mil |
Další informace ze slevového agregátoru Slevín.cz poukazují na meziroční nárůst prodeje zboží (až o 85 %) a módy (až o 250 %). Slevové agregátory se na obratech slevových serverů podílejí zhruba třetinou tržeb (v pořadí Skrz.cz, SlevyDnes.cz a Slevín.cz).
O jaké zboží je největší zájem
Ze statistik agregátoru Slevín.cz plyne, že mezi nejvíce chtěné slevové zboží patří (za první půl rok tohoto roku) elektronika, šperky, móda, gastronomie a potraviny, zábava a cestování. Jak se vyvíjí zájem o zbožní kategorie na Zapakatel.cz můžete vidět v následující tabulce.
První pololetí 2013 |
Pozice v roce 2012 |
Pozice v roce 2011 |
||
1. |
Zboží |
22.5 % |
1 |
2 |
2. |
Jídlo |
21.5 % |
2 |
1 |
3. |
Pobyty |
15.5 % |
3 |
4 |
4. |
Ostatní |
12.6 % |
4 |
3 |
5. |
Krása |
11.3 % |
6 |
5 |
6. |
Sport |
7.5 % |
5 |
6 |
7. |
Relaxace |
4.5 % |
7 |
7 |
O Zapakatel.cz
Zapakatel.cz je třetí nejsilnější český slevový server, který působí i na Slovensku jako Zabagatel.sk. Na trhu působí od léta roku 2010, v březnu 2011 otevřel v Praze první zákaznické centrum, ve kterém mohou lidé kupovat slevy, včetně slev speciálních či nevyužitých voucherů, platit v hotovosti či si osobně vyzvedávat zboží a vyřizovat reklamace. V září 2011 bylo otevřeno druhé zákaznické centrum v Brně.
Zapakatel.cz a Zabagatel.sk najdete na www.zapakatel.cz a www.zabagatel.sk, stejně tak jako na sociálních sítích Facebook (Zapakatel.cz a Zabagatel.sk), Twitter.com (@Zapakatel.cz), Google+ (Zapakatel.cz) a Foursquare (Zapakatel.cz).