Sdružení Spotřebitel net upozorňuje na to, že problém s prémiovými SMS neskončil. V posledních dnech zaznamenalo sdružení další stížnosti spotřebitelů, kteří obdrželi nevyžádané textové zprávy od společnosti DIMOCO Czech s.r.o. („DIMOCO“), a zaplatili za to nemalé peníze. (TZ)
První stížnosti na DIMOCO se objevily již v letech 2010-2011, a to na serveru idnes.cz
a podnikatel.cz. Tehdy se jednalo o soutěžní a erotické SMS.
Český telekomunikační úřad podal trestní oznámení na DIMOCO v listopadu 2012. Výsledek vyšetřování není bohužel do dnešního dne znám. DIMOCO se proti obvinění z podvodu ohradilo.
Stoprocentním vlastníkem společnost DIMOCO Czech s.r.o. je rakouská společnost DIMOCO DIRECT MOBILE COMMUNICATIONS GmbH. Jednateli jsou Gerald a Roland Tauchnerovi.
„Spotřebitelům je obvykle za 1 prémiovou SMS účtováno 99,- Kč. V pravidelném vyúčtování telekomunikačních služeb pak naleznou mnohdy několikasetkorunovou položku připadající na prémiové SMS. Operátoři od toho dávají ruce pryč a spotřebitelé raději zaplatí, než by měli problémy,“ dodává právní poradkyně sdružení Spotřebitel net Kristýna Opletalová.
„Poškození se mohou k trestnímu oznámení připojit zasláním dopisu na Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 3. Zasílání prémiových SMS lze zablokovat u operátora. Veškeré reklamace by měly být směřovány písemně nejen operátorovi, ale i společnosti DIMOCO. Je nutné také zrušit inkasní platbu operátorovi“ radí právní poradce sdružení Spotřebitel net Matouš Blažek.
„Setkáváme se s velkou arogancí operátorů, kteří odmítají situaci podvedených spotřebitelů řešit. Když jsme následně zjistili, že provize operátorů z prémiových SMS se pohybují okolo 50%, bylo nám vše jasné“, dodávají společně Matouš Blažek a Kristýna Opletalová.
Právní oddělení Spotřebitel net