Muži jsou z Marsu? Díky internetu to už neplatí.

Velká Británie, Londýn, 15. listopadu 2013. V roce 2002 trávili uživatelé na internetu v průměru 46 minut denně, dnes to jsou čtyři hodiny. Průzkum společnosti Intel prokázal, jak moc mužům přirostly k srdci mobilní technologie podporující připojení k internetu: notebooky a ultrabooky, tablety, chytré telefony, herní zařízení či televizory s internetem. Muži jsou tak stále aktivnější v online komunikaci. (TZ)

Díky pokroku v informačních technologiích za poslední desetiletí mohou muži neutralizovat vrozené rozdíly ve stylu komunikace ve srovnání se slabším pohlavím a plnohodnotněji rozvíjet své emoce v interakci s ostatními. Podle zprávy společnosti Intel, jež mapuje nedávný vývoj komunikace, mělo zavedení nových technologií za následek to, že muži nyní konkurují ženám „Venušankám“ v roli primárních komunikátorů.

Richard Wiseman, profesor psychologie na University of Hertfordshire, říká: „Řada mužů váhá, když se má podělit o své myšlenky a názory v přímém rozhovoru tváří v tvář. Nárůst počtu zařízení a nástrojů pro online komunikaci se může v tomto ohledu jevit jako osvobozující, protože muži teď mají více příležitostí si naplánovat, co budou chtít sdělit.”

Během posledních dvou desetiletí jsme byli svědky nástupu různých klíčových technologií, které sehrály významnou roli v proměně mužské komunikace. E-maily, video konferenční hovory, textové zprávy, sociální sítě a tweety, to vše nám poskytlo více nástrojů a metod, jimiž se můžeme vyjadřovat (slova, obraz, video) a které jsme předtím k dispozici neměli.  Právě to výrazně změnilo způsoby naší každodenní komunikace.

Online činností číslo jedna je v Evropě posílání e-mailů. Podle společnosti Intel jí využívá 95 procent uživatelů. Její průzkum dále ukázal, že muži využívají internet k široké škále úkolů, nicméně nejčastěji k online komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Vedle toho píší recenze na produkty a služby, mají svůj vlastní blog či webovou stránku. Muži tyto nástroje vnímají jako způsob, jak oslovit všechny, kteří jsou ochotni naslouchat. Internet je pro ně rozšířením jejich identity, platforma, na které mohou budovat svou značku.

Pod vlivem uživatelsky přívětivých technologií se muži častěji sdílejí své emoce a názory

K nárůstu času stráveného na internetu výrazně přispěly nové technologie, například technologie Intel® Centrino® uvedená v roce 2003. Ta umožnila integrovat do přenosných počítačů bezdrátové internetové připojení (Wi-Fi). V dalším svém vývoji tato technologie přinesla svobodu mobilního přístupu k online obsahu, což dále zesílilo s uvedením dalších přenosných zařízení, jako jsou ultrabooky, tablety a chytré telefony. Přístup k internetovým seznamkám a sociálním sítím, emailu, chatu a video hovorům — tedy nástrojům, které se podle zprávy těší u mužů nejvyšší oblibě – nebyl nikdy tak snadný a pohodlný.

Genevieve Bellová, ředitelka pro výzkum interakce v laboratořích společností Intel ke zjištěním říká: „Pod taktovkou společností jako Intel došlo k obrovskému rozvoji zařízení používaných ke komunikaci a z toho profitovali zejména muži, jimž se dostalo pobídky častěji se dělit o své emoce, myšlenky a názory. Ženy se staly těmi, které naslouchají, zatímco muži byli ti, kteří jsou ochotni se podělit”.

Intel je významným hráčem na poli technologické inovace a sehrál významnou roli ve vývoji komunikace, zejména pak v posledním desetiletí. Dostupná, uživatelsky přívětivá technologie je velice populární, což vede k tomu, že se z komunikace stává globální fenomén. S výhledem do budoucnosti lze očekávat další prohlubování tohoto trendu, a to i díky produktům, jako jsou intelovské ultrabooky — ty totiž nabízejí větší spontánnost a svobodu komunikace. Technologie nám dává schopnosti komunikovat za pochodu, a tak se vlastně nalaďuje na naše smysly. Dále díky dotykovým displejům, rozpoznávání hlasu a gest umožňuje podstatně přirozenější a intuitivnější obsluhu. Naše mobilní zařízení se stále více stávají prodloužením nás samotných a umožňují nám vyjadřovat a projektovat naši osobnost za obzor bezprostředního skutečného prostředí .

O společnosti Intel

Společnost Intel (NASDAQ:INTC) je světovým lídrem v oblasti inovací informačních technologií. Navrhuje a vytváří nezbytné technologie, které tvoří základ výpočetní techniky po celém světě. Další informace o společnosti Intel jsou dostupné na www.intel.com/pressroom a http://blogs.intel.com.