V listopadu došlo k 12% meziměsíčnímu růstu v oblasti display reklamy, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 757 milionů korun. Největším zadavatelem byl tentokrát internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
Jak vyplývá z monitoringu internetové display reklamy, listopadový vzestup se projevil i v meziročním srovnání: letos zadavatelé využili o 16 % větší reklamní prostor než ve stejném měsíci v loňském roce.
Online bannerovou inzerci v předvánoční sezoně významně zvýšil internetový obchodník Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 40,2 milionů korun, tedy až o 60 % více než v říjnu (25 milionů korun). Druhé místo obsadil Internet Mall, který umístil reklamu v hodnotě 35 milionů. Třetí skončil zadavatel Allegro Group CZ s display inzercí prostor v hodnotě 14,1 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v listopadu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 682 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (listopad 2013) |
Cena (říjen 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
316 738 000 Kč |
221 297 000 Kč |
43% |
Centrum Holdings |
103 383 000 Kč |
104 305 000 Kč |
-1% |
MAFRA |
100 468 000 Kč |
110 339 000 Kč |
-9% |
Mladá fronta |
33 735 000 Kč |
33 121 000 Kč |
2% |
Allegro AdMarket |
24 077 000 Kč |
19 990 000 Kč |
20% |
AdActive.cz |
23 725 000 Kč |
27 135 000 Kč |
-13% |
Ringier Axel Springer |
21 907 000 Kč |
26 718 000 Kč |
-18% |
FTV Prima |
20 463 000 Kč |
17 861 000 Kč |
15% |
CET 21 |
20 120 000 Kč |
21 008 000 Kč |
-4% |
Impression Media |
17 125 000 Kč |
18 134 000 Kč |
-6% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2013
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.