V únoru 2014 byl poprvé v historii zveřejněn český žebříček „Top 100 IDEAL Employers“ sestavený švédskou společností Universum. Celosvětový průzkum hodnotí firmy působící v České republice na základě preferencí studentů českých vysokých škol a univerzit. Společnosti jsou hodnoceny v pěti kategoriích podle oboru studia respondentů průzkumu – Business/Commerce, IT, Engineering, Natural Science a Law. U českých IT vysokoškoláků zvítězil pro rok 2014 Google, následovaný společnostmi Microsoft a IBM. V první desítce se objevil také Seznam.cz, ČEZ či Škoda Auto. (TZ)
Čeští studenti byli do celosvětového průzkumu zařazeni letos vůbec poprvé, a to prostřednictvím spolupráce společnosti Universum a mediální skupiny Studenta Media, která je od loňského roku strategickým partnerem pro český trh. Kompletní výsledky průzkumu za rok 2014 jsou k dispozici na adrese http://www.universumczech.com/vysledky-pruzkumu.
„Globální zaměstnavatelé si v dnešní době vybírají talentované zaměstnance napříč regiony a tento trend v rozhodování bude jednoznačně pokračovat. Relevantní data o studentech z České republiky našim klientům doposud chyběla,“ vysvětluje Jörgen Gullbrandson, ředitel společnosti Universum pro Evropu, Blízký Východ a Afriku důvod, proč se průzkum podle mezinárodních kritérií poprvé uskutečnil také v České republice.
„Díky spolupráci se společností Universum můžeme nyní mnohem přesněji porovnávat český a zahraniční pracovní trh a oblast personalistiky v segmentu studentů a absolventů vysokých škol,“ říká ke spolupráci Tomáš Rašner, ředitel Studenta Media. „Na rozdíl od dosavadních nárazových žebříčků sestavovaných podle různých kritérií a s různou mírou přesnosti nám dávají dlouholeté globální zkušenosti společnosti Universum záruku skutečně profesionálních výstupních údajů,“ doplňuje.
Top 100 IDEAL Employers 2014 v České republice
Kategorie IT |
|
1. |
|
2. |
Microsoft |
3. |
IBM |
4. |
Seznam.cz |
5. |
Oracle |
6. |
Dell |
7. |
Cisco Systems |
8. |
ESET software |
9. |
ČEZ |
10. |
Škoda Auto |
11. |
Samsung |
12. |
Alza.cz |
13. |
HP |
14. |
Avast Software |
15. |
T-Mobile |
16. |
Vodafone |
17. |
AVG Technologies CZ |
18. |
SAP |
19. |
Telefónica O2 |
20. |
Siemens |
O průzkumu
Průzkum společnosti Universum zjišťuje, jak jsou firmy vnímány svými potenciálními zaměstnanci, vysokoškolskými studenty. Z jejich odpovědí vzejdou každoročně oborové žebříčky nejlákavějších zaměstnavatelů pro mladé talenty. Výsledkem jsou kromě žebříčků nejpopulárnějších zaměstnavatelů také velmi detailní data o kariérních preferencích studentů v lokálním i globálním srovnání. Z průzkumů se mohou poučit jak samotné firmy, které zjistí, jak o nich jejich potenciální zaměstnanci přemýšlejí, tak studenti, kteří vidí situaci v lokálním i celosvětovém kontextu. Do průzkumu se zapojilo celkem 10 645 studentů z více než 60 univerzit a vysokých škol v ČR. Sběr dat k průzkumu Universum probíhal od listopadu 2013 do ledna 2014 prostřednictvím on-line dotazníku v úzké spolupráci s vysokými školami, univerzitami, studentskými uniemi a mediálními partnery po celé ČR. Více informací o průzkumu je k dispozici na adrese http://www.universumczech.com/o-pruzkumu.
Universum
Původem švédská společnost Universum se zabývá výzkumy a poradenstvím v oblasti Employer Branding již déle než 25 let a působí ve 30 zemích po celém světě. Každoročně se jejích průzkumů účastní více než 400 000 studentů z více než 1 700 škol z celého světa. Z výsledků průzkumů Universum těží ročně více než 1 200 firem. Průzkumy pomáhají zaměstnavatelům pochopit, přitáhnout a udržet nejlepší talenty z daných oborů.
Studenta Media
Mediální skupina Studenta Media je jedničkou na českém trhu v oblasti médií a marketingu cíleného na VŠ studenty. V rámci svých aktivit vydává nejčtenější časopis pro vysokoškoláky Studenta a jeho online verzi Studenta.cz. Dále spoluprovozuje portál Jízdomat.cz, jedničku v oblasti spolujízdy autem, a karierní portál UNIjobs.cz zaměřený na VŠ absolventy a mladé profesionály. V roce 2013 do portfolia produktů přibyl vůbec nejnavštěvovanější studentský portál Primát.cz, který se zaměřuje na sdílení informací a materiálů potřebných ke studiu. Eventová divize společnosti přiláká na své akce přes 30 000 studentů za rok. Mezi nejvýznamnější patří soutěž Kolej roku a doprovodné světelné show na VŠ kolejích nebo také Miss VŠE.