V březnu 2014 oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 485 milionů korun, což oproti únoru představuje 19% nárůst. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)
V březnu si internetová display reklama polepšila o 19 %, avšak oproti minulému roku zaznamenala naopak pokles, a to o 14 %.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se tentokrát umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 13,9 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 12,4 milionů korun Vodafone, za nímž následoval další mobilní operátor T-Mobile Czech Republic s využitým reklamním prostorem v hodnotě 11,5 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 453 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (březen 2014) |
Cena (únor 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
190 424 000 Kč |
118 507 000 Kč |
61% |
Economia |
73 765 000 Kč |
80 020 000 Kč |
-8% |
MAFRA |
56 769 000 Kč |
49 916 000 Kč |
14% |
Allegro AdMarket |
24 359 000 Kč |
20 916 000 Kč |
16% |
CET 21 |
24 080 000 Kč |
15 820 000 Kč |
52% |
Ringier Axel Springer |
23 305 000 Kč |
24 521 000 Kč |
-5% |
Mladá fronta |
22 320 000 Kč |
23 985 000 Kč |
-7% |
FTV Prima |
20 456 000 Kč |
19 572 000 Kč |
5% |
AdActive.cz |
10 470 000 Kč |
10 163 000 Kč |
3% |
Finance media |
6 609 000 Kč |
8 743 000 Kč |
-24% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2-3/2014
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.