Deset prohřešků e-mailingu aneb čemu (a proč) se vyhnout v e-mailovém marketingu [infografika]

Praha 30. září 2014 – Společnost Mailkit, specialista na poskytování služeb v oblasti profesionálního emailingu, přináší přehlednou infografiku s deseti radami, čeho se vyvarovat v emailovém marketingu. (TZ)

Nevhodná odesílací adresa (From: noreply@freemail)

Zapomeňte na rozesílání z freemailové adresy, pokud  nechcete být zbytečně penalizováni od antispamových  filtrů. Rovněž nepoužívejte adresu, na kterou nelze  odpovědět, nebo která dokonce neexistuje.

Nevhodný předmět  (Předmět: NEWSLETTER?!?)

V předmětu se vyvarujte používání pouze velkých písmen  (NÁŠ NEWSLETTER), ani nepoužívejte otazník a vykřičník  v jednom předmětu (Chcete? Máme!). Příjemce tím ani zdaleka  neupoutáte, zato schytáte velkou penalizaci antispamovými filtry. Rovněž zapomeňte na nic neříkající předmět – potřebujete přeci příjemce nalákat k  tomu, aby e-mail otevřeli.

Prázdný e-mail s přílohou (Dobrý den, vše naleznete v přiloženém pdf )

Zapomeňte na strohý e-mail s odkazováním příjemce na přílohu, kde se konečně může dočíst, co že mu to chcete sdělit. Takovýto e-mail nejenže příjemci vůbec nemusí dorazit kvůli limitům poštovního klienta, ale především je jeho efekt nulový.

Střílení naslepo kanónem na vrabce

Nespoléhejte se na slepé posílání objemu, který vyvolá efekt. Důsledné sledování úspěšnosti e-mailů, doručitelných adres, vlivu copywritingu, vzhledu a barevnosti odkazů a aktivních prvků ve skutečnosti přinese vyšší úspěšnost než neplánované posílání záplavy mailů. Měřit, měřit a měřit, o tom to je.

Nečitelná forma (000 ChCi ZaUjMoUt 000)

Sdělení musí být srozumitelné a čitelné jak v html, tak v prosté verzi textu, na počítači i na mobilu. Zapomeňte na obrázky bez alternativních popisků (které se zobrazují při jejich nenačtení) a s obrázky vůbec zkuste šetřit. Vše podstatné musí fungovat bez obrázků. Ani to nepřehánějte s formátováním, protože méněje někdy více – a ChAoS vÁm NiKdO čÍsT nEbUdE.

Zavádějící sdělení

Nemystifikujte příjemce, obrátí se to proti vám. Nepište do e-mailového sdělení něco, co není pravda, co už neplatí. Zapomeňte na nepřesné či dokonce lživé ceny či údaje. Příjemce to pozná. Je sice možné, že na takový e-mail zareaguje, ale bude to poprvé a naposledy

Špatné nebo chybějící odkazy

Nezapomínejte do zpráv vkládat odkazy – a to živé a platné. Žádnému příjemci se nebude chtít odkaz kopírovat do prohlížeče, aby zjistil, kam ho chcete odkázat a zároveň ho odradí, když na odkazu nenalezne to, co mu slibujete.

Špatná, či snad dokonce nelegální databáze

Neposílejte e-mailem obchodní sdělení těm příjemcům, kteří vám k tomu nedali předem prokazatelný souhlas, nebo se odhlásili. Kromě toho, že byste se tímto jednáním dostali do křížku se zákonem, si můžete snadno vytvořit velmi špatnou reputaci, která vám rozhodně žádné ovoce nepřinese.

Příliš mnoho zpráv

Nesnažte se příjemce udusit pod návalem zpráv, které mu zasíláte. Neočekávejte, že když na včerejší zprávu příjemce nezareagoval, že na ni zareaguje dnes, když mu ji pošlete znovu. Neposílejte e-mailové sdělení jen kvůli tomu, „aby řeč nestála“. Nemáte aktuálně co sdělit? Tak počkejte, až bude co, a neriskujte, že zahlcením obsahově prázdnými zprávami zbytečně přijdete o zákazníka

Chybějící nebo komplikované odhlášení

Nezapomínejte do zpráv vkládat odkaz pro odhlášení, neschovávejte ho a ani nedělejte příjemci z odhlášení noční můru tím, že se mu budete snažit odhlášení znemožnit sáhodlouhým procesem a hromadou formulářů, které musí vyplňovat. Příjemce má na odhlášení ze zákona právo, tak mu jej neberte – ublížíte jen sami sobě.

O Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro emailový marketing. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje email marketingové služby například pro Letiště Praha, automobilku Hyundai, sázkovou kancelář Tipsport nebo prodejce vozů Porsche Inter Auto a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.