Display reklama v lednu klesla o 44 %, zadavatelé využili prostor v hodnotě 349 milionů korun

V lednu 2015 zaznamenala internetová display reklama výrazný meziměsíční pokles, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 349 milionů korun, což je o 44 % méně než v prosinci. Největším zadavatelem byl server Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Pokles se projevil i v meziročním srovnání, oproti výsledkům stejného měsíce roku 2014 pozorujeme propad o 18 %.

Třemi největšími zadavateli byli v lednu internetoví obchodníci. Na prvním místě byl server Czc.cz, který v lednu využil reklamní prostor v hodnotě 13,3 milionů korun. Druhá skončila Alza.cz s reklamním prostorem v hodnotě 11,6 milionů korun a třetí místo obsadil Internet Mall, který umístil reklamu v hodnotě 10,3 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v lednu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 311 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (leden 2015) Cena (prosinec 2014) Meziměsíční změna
Seznam.cz 94 917 000 Kč 253 061 000 Kč -62%
MAFRA 61 276 000 Kč 71 434 000 Kč -14%
Economia 53 134 000 Kč 76 765 000 Kč -31%
Mladá fronta 24 967 000 Kč 42 503 000 Kč -41%
Allegro AdMarket 22 183 000 Kč 29 628 000 Kč -25%
FTV Prima 13 556 000 Kč 25 311 000 Kč -46%
CET 21 11 713 000 Kč 27 312 000 Kč -57%
Finance media 11 181 000 Kč 10 584 000 Kč 6%
CZECH NEWS CENTER 10 715 000 Kč 23 691 000 Kč -55%
Impression Media 7 283 000 Kč 17 575 000 Kč -59%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 12/2014 – 1/2015

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.