DámeJídlo.cz segmentuje zákazníky podle nákupního chování a osobnostních profilů z MBTI testu

Typický zákazník je smyslově založený extrovert, pracuje v oboru IT
či marketingu a vydělává kolem 30ti tisíc (TZ)

Praha 22. 7. 2015 – DámeJídlo.cz, online agregátor na dovážku jídla, který obsluhuje zhruba 75 % veškerého rozvozu z českých restaurací, realizoval unikátní průzkum mezi svými zákazníky. Zaměřil se na segmentaci podle nákupních zvyklostí v kombinaci s osobnostními charakteristikami zákazníků získanými ze zkrácené verze MBTI testu. Kromě podrobností o nákupním chování odhaluje osobnosti zákazníků, jejich motivace, zájmy, chování na internetu a konzumaci médií.

„V rámci segmentačního dotazníku jsme nechali naše zákazníky projít zkráceným MBTI testem. Tuto metodu jsme zvolili jako experiment, protože s MBTI testem se v marketingu v zahraničí ani u nás příliš nepracuje. Cílem bylo vyzkoušet, jaký potenciál má práce se získanými daty v našem odvětví,“ popisuje Michal Finta, marketingový manažer DámeJídlo.cz, a dodává: „K výsledkům přihlížíme při úpravě textace v reklamách, na Landing Pages, při výběru obrázků a UX pro převažující typy současných zákazníků. To samé děláme i pro menšinové typy, abychom rozšířili portfolio nových zákazníků. Toto zohlednění se ihned odrazilo například na zvýšení CTR u reklam cílených na smyslově založené uživatele upřednostňující myšlení (ST z MBTI testu) i na menšinovou skupinu vnímající intuitivně s důrazem na cítění (NT).“

V rámci segmentačního průzkumu identifikovalo DámeJídlo.cz tři persony – typického zákazníka, věrného zákazníka a „kreditáře“ (zákazník, sbírající kredity v rámci věrnostních programů).

Typický zákazník:
Má 28 let, je ve vztahu a bezdětný, vydělává kolem 30 tisíc a bydlí v pronajatém bytě. Má středoškolské vzdělání, je zaměstnanec a pracuje v oboru IT, marketingu či managementu.
Při výběru jídla je pro něj rozhodující hodnocení restaurace a cena dopravy. Nejraději si objednává pizzu, jídla z české kuchyně a burgery. Pro dovážku hotového jídla se rozhoduje, protože má hlad, nestíhá vařit a jinak by oběd nebo večeři nestihl.

Je společenský, rád se baví a chodí na večírky. Spíše než intuicí se řídí svými smysly. Ve volném čase cestuje, potkává se s přáteli nebo sleduje televizi. Je to praktický realista, nenaletí na ledajakou reklamu, kreativa ho musí přesvědčit.

Další zajímavosti z trhu online objednávek jídla:

  • DámeJídlo.cz zprostředkovává dovážky jídla z více než 1500 restaurací ve 140ti městech po celé České republice. Měsíčně realizuje přes 150 tisíc objednávek.
  • Většina jídel je doručena do 60 minut.
  • Zákazníky DámeJídlo.cz tvoří muži a ženy ve stejném poměru.
  • Zhruba polovina všech objednávek připadá na obědy a polovina na večeře.

O DámeJídlo.cz
DameJidlo.cz je největší česká služba na rozvoz jídla, která byla spuštěna v listopadu 2012. Zprostředkovává dovážky jídla z více než 1500 restaurací ve 140ti městech po celé České republice. Za dynamickou expanzí DámeJídlo.cz stojí především propracovaný systém logistiky, díky kterému je většina objednávek doručena do jedné hodiny. Dále výběr kvalitních restaurací a perfektní zákaznická péče s garancí vrácení peněz při nespokojenosti. DámeJídlo.cz disponuje vlastním vozovým parkem, který zajišťuje čtvrtinu rozvozů.
Provozovatelem DámeJídlo.cz je společnost Delivery Hero, která zároveň vlastní českou dvojku JídloTeď.cz. JídloTeď.cz funguje jako samostatná značka v rámci DámeJídlo.cz.
Více na www.damejidlo.cz.