Zákaznická zóna v nové centrále Microsoftu je přehlídkou kreativního designu a nejmodernějších audiovizuálních technologií. Za návrhem a realizací složitého technologického systému, který využívá nejen aktuálních produktů a řešení Microsoftu, stojí společnost AV MEDIA. Pro propojení jednotlivých částí zóny využila AV MEDIA svůj vlastní návštěvnický systém V-PASS, který technologicky uzpůsobila pro cloudové řešení. (TZ)
Společnost AV MEDIA pro novou zákaznickou zónu Microsoftu navrhla a zrealizovala speciální audiovizuální systém, který propojuje celou řadu produktů a IT řešení a využívá QR kódů k interakci s návštěvníky zóny. „Jedna věc je, mít k dispozici ty nejmodernější technologie. Důležité ale také je, dokázat tyto technologie vzájemně propojit tak, aby výsledek přispěl k efektivnímu využití a ke komfortu uživatelů. To se v případě zákaznického centra Microsoftu povedlo skvěle, podobný kreativní projekt v České republice nenajdete,“ říká Jan Buriánek, projektový specialista z AV MEDIA.
Cloudové řešení Microsoft Azure prezentované na UHD stěně Azure Wall
Microsoft Azure je rozrůstající se sada integrovaných cloudových služeb – analytických, výpočetních, databázových, mobilních, síťových, úložišťových a webových. Jedná se o špičkový nástroj splňující všechny požadavky společností na integraci IT služeb. Návštěvníci nové zákaznické zóny se mohou s tímto řešením seznámit prostřednictvím prezentačního nástroje Azure Wall. Jde o UHD stěnu (4X více než full HD), složenou z 16 LCD obrazovek, na které je možné přeskupovat až čtyři prezentované obsahy najednou. Azure Wall má několik připravených scénářů, které korespondují s profily přihlášených zákazníků přes QR kód. Předložit lze i vlastní obsah připravený pomocí tabletu. „Díky Azure Wall lze ukázat sílu nových IT řešení, jako je Internet věcí, a analyzačních nástrojů Power BI. Největší výzvou bylo čelit dynamickému rozvoji cloud technologií společnosti Microsoft, kde se každý týden objevují nové funkce a možnosti. Zákaznická zóna žije vlastním životem,“ doplňuje Jan Buriánek. Technologickou nadstavbou stěny jsou snímací senzory Kinect a ozvučení Panphonics.
Na Azure Wall se díky dalším šestnácti senzorům Kinect, zabudovaným ve stropě zákaznické zóny, přenáší v reálném čase také data o pohybu a počtu návštěvníků. Obsah prezentovaný na Azure Wall navíc ve večerních hodinách ožije díky technologii videomappingu, je promítán současně také na sloupy umístěné v prostoru zákaznické zóny, a podporuje tak řešení společnosti Microsoft.
Zábava i práce v obývacím pokoji
Zákaznickou zónu tvoří mimo jiné konferenční sál se 150 místy, galerie nebo samostatný prostor zvaný Living room, vybavený interaktivními domácími technologiemi a aplikacemi pro zábavu i práci. Návštěvníci si mohou vybrat z pěti tematických okruhů: Living room, Windows Phone Microsoft Lumia, Xbox, Windows a Office. Sami si pak zvolí, které téma je zajímá, a přiložením QR kódu k infopanelu si spustí obsah na projekční plochy. Jednotlivé tematické okruhy se prezentují jako show, návštěvník se tak může těšit na světelné efekty, tři různé projekce i hudbu. Aby i v proskleném prostoru byly efekty co nejreálnější, byly na skla nainstalovány speciální folie, které se při spuštění samy zatmaví. Kromě světel obsahuje Living room i speciální Gobo projektor. Ten umožňuje nejen nasvícení jednotlivých vystavených produktů, ale i promítání vybraného obsahu.
Vše zastřešuje unikátní systém V-PASS
Unikátnost návštěvnického systému V-PASS spočívá v jeho neustálém zdokonalování na základě požadavků provozovatele, ale i návštěvníka. V-PASS umožňuje návštěvníkům přímou interakci se zákaznickým centrem a provozovatelům jednoduchou správu obsahu. Návštěvníci si mohou díky QR kódu na vstupence zvolit prezentované téma na základě jejich profilu. Pro potřeby Zákaznické zóny Microsoftu bylo řešení V-PASS upraveno tak, že všechna získaná data se ukládají do cloudu.
Fotografie nové zákaznické zóny naleznete zde.
O společnosti AV MEDIA, a. s.
Společnost AV MEDIA byla založena v roce 1992 a v současnosti je leaderem na poli prezentační, projekční a audiovizuální techniky v České republice. Do roku 2000 se firma soustředila především na integrace audiovizuálních řešení, postupem času však rozšiřovala své portfolio. Aktuálně nabízí audiovizuální řešení pro školy, vysoké školy, kulturní instituce, firmy, veřejnou správu, hotely a domácnosti. Zároveň nabízí i pronájem a obsluhu špičkové audiovizuální techniky pro širokou škálu různorodých akcí – od firemních školení přes korporátní kongresy, společenské akce a veletržní expozice až po venkovní projekci na budovy.
O společnosti MICROSOFT
Společnost Microsoft (nasdaq „MSFT“) byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál.