Přesně 51 % – tolik osob v produktivním věku má v Praze a středních Čechách zkušenost s online nákupy potravin. Vyplynulo to z průzkumu, který s agenturou Data Collect provedl se vzorkem 600 respondentů e-shop s potravinami Kolonial.cz. Podle Petra Vyhnálka, retailového specialisty a šéfa Kolonial.cz, se jedná o zásadní, nikoli však překvapivý poznatek o českém trhu. Praha a střední Čechy mají totiž výsadní pozici – o zákazníky zde bojuje největší počet e-shopů s potravinami. (TZ)
„Rozhodně se jedná o velmi pozitivní zprávu pro celý sektor online prodeje potravin. Je však třeba mít i nadále na paměti, že jen zhruba třetina zákazníků ze zmiňovaných 51 % utratí online více než jednu třetinu svého měsíčního rozpočtu za potraviny,“ upřesňuje Petr Vyhnálek. „Zbylé dvě třetiny považujeme spíše za občasné či opatrné zákazníky, kteří se s online nákupy potravin teprve seznamují. Dá se však předpokládat, že v následujících měsících se z části z nich postupně stanou takzvaní heavy shoppers, kteří budou pravidelné nákupy potravin v e-shopech považovat za naprostou samozřejmost,“ zakončuje Vyhnálek.
Kolonial.cz v současnosti obsluhuje území pražské aglomerace a velkou část středních Čech. Kromě toho své zboží zaváží také do Plzně, Rokycan a okolí. Celkově se jedná o oblast se zhruba 1,7 miliony obyvatel republiky.
O Kolonial.cz
Koloniál.cz je služba pro online nákup potravin a drogistického zboží. Známá je především pro svůj unikátní přístup k zákazníkům – přestože se jedná o internetovou službu, vyznává tradiční hodnoty, jako je osobní přístup obchodníků a dobrá znalost zákazníka. Nákupy doručí až za práh kuchyně nehledě na to, v kolikátém patře zákazník bydlí a jak velký a těžký nákup si objednal. Platit lze kartou a zákazník může využít také možnost odvozu a výkupu vratných obalů. Kolonial.cz řídí Petr Vyhnálek, který 14 let vedl síť Globus, mimo jiné otevřel 14 nových provozoven a podílel se na expanzi Globusu na ruský trh.