Obliba tuzemských internetových obchodů u cizinců stoupá. Nejvíce na nich nakupují Slováci, Britové a Američané. (TZ)
PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 7. března 2016 – Nakupování přes internet (e-commerce) je dnes u zákazníků již naprosto běžné, přesto je potenciál růstu v této oblasti stále velký. Třeba i proto, že na rozdíl např. od Velké Británie je v České republice sice velký počet e-shopů na počet obyvatel, ale jen málo z nich je terminalizovaných, tj. jen na velmi malém procentu z nich lze platit kartou.
Zatímco počet internetových obchodníků je v obou zemích stejný (zhruba 37 tisíc), v České republice akceptuje platební kartu podle statistik Visa Europe pouze 10 % e-shopů, ve Velké Británii je to téměř 70 %.
Zdroj: Asociace Visa Europe, říjen 2014 – září 2015
Prvenství Slováků je dlouhodobé, ztrácí Rusové
Podle nejnovějších statistik Visa Europe za období od října 2014 do srpna 2015 na českých
e-shopech nejvíce utratili Slováci, a to zhruba 950 milionů korun (35 milionů eur). Jde o meziroční nárůst o více než 50 %. Na druhém místě jsou Britové s necelou půlmiliardou korun (18 milionů eur) a na třetím Američané s více než 400 miliony korun (15 milionů eur). Jejich útraty se meziročně zvýšily o 170 %, respektive 130 %. Další dvě pozice pak patří Němcům a Rusům. Rusové přitom v předchozím období zaujímali druhou příčku.
„Zatímco cizinci z ekonomicky vyspělých zemí jsou zvyklí platit i na internetu kartou, u nakupujících z postkomunistických zemí, tedy včetně Slovenska nebo Česka, zatím v internetovém prostředí stále vítězí hotovost nebo platby na dobírku. Online platby kartou přitom mají celou řadu výhod. Jsou jednoduché, pohodlné, šetří čas a jsou bezpečné pro nakupujícího i obchodníka,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Na internetu se nejvíce utrácí za cestování
Podle údajů Visa Europe cizinci na tuzemských e-shopech nejvíce zaplatili za cestování, tedy například za lístky na dopravu, v cestovních kancelářích nebo za pronájem dopravních prostředků (zhruba 1,3 miliardy korun). Dále pak za spotřební zboží, jako mobilní telefony, šperky, knihy (přes 890 milionů korun), a v neposlední řadě za specializované služby, mezi které patří například počítačové programy, kurýrní služby nebo odborné vybavení obchodních prostor (necelých 680 milionů korun). V nemalé míře pak cizinci utrácejí také za letenky a zábavu.
– KONEC –
O asociaci Visa Europe:
Visa Europe je asociace zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 38 evropských zemích.
Visa Europe je v srdci platebního ekosystému poskytujícího infrastrukturu a služby potřebné k tomu, aby milionům evropských spotřebitelů, firmám a vládám bylo umožněno platit elektronicky. Členové Visa Europe jsou odpovědni za vydávání karet, registraci obchodníků a výši poplatků pro držitele karet i obchodníky. Visa Europe je rovněž největším subjektem zpracovávajícím transakce v Evropě: zodpovídá za zpracování více než 18 miliard transakcí ročně.
V současnosti je v Evropě vydáno více než 500 milionů karet Visa, přičemž každé šesté euro je zaplaceno právě těmito kartami. Celková útrata provedená kartami Visa přesahuje 2 biliony eur ročně, z toho 1,5 bilionů eur v místech prodeje.
Visa Europe je nezávislá asociace, která má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. V partnerském vztahu úzce spolupracuje s organizací Visa Inc. s cílem zajistit globální platby Visa ve více než 200 zemích a teritoriích.
Další informace najdete na stránkách www.visaeurope.com a na Twitteru @VisaEuropeNews.