Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC) oznámila, že spojila své síly se skandinávskou společnosti Grundfos. Společně budou nabízet integrované řešení, které zlepšuje přístup a platby za pitnou vodu. Tato spolupráce zajišťuje snadné propojení operátorů mobilních peněženek s poskytovateli vodohospodářských služeb, a také zjednodušení přístupu pro koncové spotřebitele. Partnerství zahrnuje Ericsson MCommerce Interconnect, které poskytuje centrum globálních plateb pro mobilní platební služby, a vodní „bankomat“ Grundfos AQtap, který rozděluje příjem vody a podporuje trvale udržitelné vodní hospodaření. Od tohoto řešení je očekáván efektivnější výběr poplatků se sníženými rizikem řízení peněz a režijních nákladů. Systém byl poprvé nastaven na konci září tohoto roku v Keni, kde napájí vybrané vodní kiosky v oblasti Makueni ve spolupráci s World Vision Velké Británie a World Vision Keňa. (TZ)
Peter Todbjerg Hansen, Managing Director ve společnosti Grundfos Lifelink, se k spolupráci vyjadřuje: „Jedná se o perfektní příklad dvou globálních korporací, které spojují své technologie k poskytnutí kompletního řešení vodního bankomatu, které bylo pro dnešní svět zatím neznámé. Nyní je možné platit za vodu s mobilními penězi a výběr příjmů za vodu je bezpečný a automatizovaný.“
Výběr poplatků hraje v neposlední řadě důležitou roli v zajištění spolehlivého přístupu k pitné vodě. Jak je známo, místa pro dodávku pitné vody selhávají z důvodu nedostatku finančních prostředků a kapacity pro provoz a jejich údržbu. Kromě toho, transparentnost a kontrola cen vody jsou důležitými faktory pro udržitelné služby zdrojů vody ve prospěch chudých.
Společnost Grundfos situaci řeší s automatizovanými vodními kiosky, známé jako vodní „bankomaty“, které nabízejí integrované řešení pro výdej a vzdálenou správu míst se zdroji vody ve venkovských i městských oblastech. Ericsson M-Commerce Interconnect umožňuje poskytovatelům mobilních peněženek globální připojení k vodním kioskům jako novou službu pro spotřebitele v jejich platebním portfoliu, a tím přispět k pohonu bezhotovostních transakcí a využití mobilních peněženek.
Peter Heuman, vedoucí oddělení M-Commerce ve společnosti Ericsson, k partnerství dodává: „Práce, kterou Ericsson dělá s Grundfos, má zásadní význam pro snižování nákladů a zavedení těchto inovativních bankomatů, které přispívají k spolehlivější dodávce vody. Vše zjednodušuje platební proces tím, že řešení odstraňuje poskytovatelům potřebu využívat služby s určitým poskytovatelem mobilních peněženek v zemi. S Ericsson MCommerce Interconnect může být jakýkoli mobilní peněženka od libovolného poskytovatele mobilních služeb použita k poskytnutí dané platby. Umožnění přístupu k vodě podpoří sociální a finanční začlenění a umožní udržitelný rozvoj místních komunit, takže potenciálně ovlivní miliony lidí. Přesně toto máme na mysli, když mluvíme o Technologii pro Dobro.“
Rozsah této spolupráce je globálního rázu, ale je obzvláště důležitý v rozvojových zemích, kde poskytovatelé vodních služeb neustále usilují o zlepšení účinnosti a finanční životaschopnosti vodních projektů pro lepší přístup k financování údržby vodohospodářství a expanze.
„S použitím AQtap vodních bankomatů a výběrem jejich příjmů skrze platformu fungující přes mobilní platby, mohou naše inovace hrát významnou roli při odstraňování klíčových bodů, jak je voda zaplacena, nebo jak jsou zajištěny zdroje příjmů. To nám umožňuje podpořit poskytovatele vodních služeb, aby občanům dodávali udržitelný přístup k vodě,“ doplňuje Peter Todbjerg Hansen ze společnosti Grundfos.
POZNÁMKY PRO REDAKTORY:
- Fotografie ke stažení naleznete ZDE.
- Video společnosti Grundfos naleznete ZDE.
- Tiskovou zprávu v anglickém jazyce naleznete na tomto odkazu.
- Brífink, prezentace, videa a další materiály: www.ericsson.com/press a www.ericsson.com/investors
O společnosti Ericsson
Ericsson is the driving force behind the Networked Society – a world leader in communications technology and services. Our long-term relationships with every major telecom operator in the world allow people, business and society to fulfill their potential and create a more sustainable future.
Our services, software and infrastructure – especially in mobility, broadband and the cloud – are enabling the telecom industry and other sectors to do better business, increase efficiency, improve the user experience and capture new opportunities.
With approximately 115,000 professionals and customers in 180 countries, we combine global scale with technology and services leadership. We support networks that connect more than 2.5 billion subscribers. Forty percent of the world’s mobile traffic is carried over Ericsson networks. And our investments in research and development ensure that our solutions – and our customers – stay in front.
Founded in 1876, Ericsson has its headquarters in Stockholm, Sweden. Net sales in 2015 were SEK 246.9 billion (USD 29.4 billion). Ericsson is listed on NASDAQ OMX stock exchange in Stockholm and the NASDAQ in New York.
www.ericsson.com
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.youtube.com/ericsson