Pohodlí domova, sledování ohňostroje a šumivé víno – to je Silvestr většiny Čechů

Podle aktuálního průzkumu* společnosti Tesco poslední den v roce slaví aktivně 88 % Čechů. Každý čtvrtý kupuje ohňostroj nebo rachejtle a za silvestrovskou hostinu většinou utratíme na osobu 600 Kč – 1 000 Kč. – (TZ)

Praha, 19. prosince 2016 – Silvestra a oslavy s ním spojené si valná většina z nás (88 %) nenechá ujít. Možná překvapujícím zjištěním průzkumu společnosti Tesco je, že většina dotázaných nejraději slaví Silvestr doma. Nejčastěji za průměrně 800 Kč nakoupíme především sýry, uzeniny a šumivé víno Vlastní ohňostroj a pouštění rajechtlí má v oblibě čtvrtina Čechů, naopak 7 % z nás se ohňostroje a rachejtlí bojí.

Nejraději slavíme doma s rodinou

Každý silvestrovskou oslavu pojímá jinak. Někteří z nás dávají přednost velkolepé party v restauraci (3 %) či horském hotelu (2 %), jiní dávají přednost soukromí a Silvestr tráví u svých přátel (15 %) nebo rodičů (3 %). Více jak polovina z nás (53 %) však dává přednost oslavě v pohodlí svého domova (53 %). A s kým nejčastěji trávíme poslední den v roce? Ve valné většině s rodinou (61 %), partnerem či partnerkou (29 %) nebo přáteli (26 %).

Za dobré jídlo a pití si klidně připlatíme

Čas před magickou půlnocí si většinou krátíme sledováním televize, společenskou konverzací, hraním společenských her nebo pojídáním pohoštění. Za silvestrovskou hostinu většina z nás utratí od 600 Kč do 1 000 Kč.  Najdou se ale i tací, kteří do pohoštění investují až 2 000 Kč (22 %) či dokonce až 3 000 Kč (4 %). Nejvíce se na našich stolech objevují sýry (83 %), uzeniny (77 %) a ovoce (61 %). Z alkoholu většinou volíme dobrá vína (65 %) či šampaňské (80 %), pouze 34 % kupuje tvrdý alkohol.

„Jen v prosinci prodáme v našich obchodech o 50 % více vín než v ostatních měsících a celkově 2/3 šumivých vín z celkového ročního prodeje. Velké poluaritě se těší především vína z prémiové řady Tesco finest,” říká Eva Svobodová, nákupčí a sommeliérka obchodního řetězce Tesco.

Hlavně nepropásnout půlnoc

Při bujarých oslavách se snadno může stát, že zapomeneme na čas. Musíme jej proto hlídat, abychom nepropásli ten jedinečný okamžik, kdy odejde starý rok a přijde nový. U každého probíhá kontrola jinak. Téměř polovina (46 %) si hlídá čas podle televizních pořadů, 19 % sleduje mobilní telefon nebo jiné elektronické zařízení a 18 % kontroluje své domácí hodiny na zdi.

Bez ohňostroje jako by ani nebyl Silvestr

Co je pro příchod nového roku charakterističtější než ohňostroj? Průzkum společnosti Tesco ukázal, že Češi ohňostroj milují. Čtvrtina z nás si vytváří vlastní ohňostroj a o půlnoci pouští rachejtle. Nejčastěji za něj utratíme 201 – 500 Kč (39 %), najdou se ale i tací, kteří do petard investuje až 1 500 Kč (11 %). V posledních letech však máme čím dál víc v oblibě pozorování ohňostroje. Téměř polovina dotázaných (48 %) dává přednost pasivnímu sledování a aktivně se do jeho pouštění nezapojuje.

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v listopadu 2016. Účastnilo se jej přes 439 respondentů z České republiky.

O společnosti Tesco Stores ČR

  • Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
    v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 6 obchodních center.
  • V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
  • Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. V roce 2013 byla služba představena na Kolínsku, Brněnsku, Hradecku a Pardubicku a loni také na Liberecku,
    Plzeňsku, Břeclavsku a Hodonínsku. Od poloviny března 2015 je služba nově dostupná také na Benešovsku.
  • V roce 2012 získala služba potraviny on-line ocenění Inovace v obchodě v anketě MasterCard Obchodník roku.
  • Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
  • Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti.
  •  V roce 2013 získala společnost 1. cenu za nejlepšího zaměstnavatele v kategorii Obchod od České studentské unie.
  • V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé potraviny potřebným. V roce 2014 se spolupráce rozšířila již na 65 hypermarketů po celém Česku.
  • V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více než 10 milionů korun na charitativní účely.