Společnost Mailkit, tvůrce a provozovatel stejnojmenného nástroje pro rozesílání a správu e-mailingových kampaní, nachystala přehled deseti pravidel, za pomoci kterých dokážou marketéři v předvánoční době plně využít potenciál e-mailových kampaní.
- Dbejte na velikost e-mailu, umírněné používání obrázků a vyšší poměr textu. Celoobrázkové e-maily jsou nejen penalizovány, ale pro příjemce jsou také obtížně čitelné. Nezapomínejte na to, že většina světových poskytovatelů e-mailových schránek, včetně českého Seznam.cz, pouze obrazové e-mailové kampaně penalizuje.
- Ověřte si, že je možné číst e-maily na mobilních zařízeních a zejména telefonech. Až desítky procent příjemců budou zprávy procházet na těchto zařízeních. Pamatujte na to, že nezobrazený e-mail neprodává.
- Rozesílání e-mailů musí být správně načasované. Vybírejte si časy rozesílání na základě testování a sledování úspěšnosti. Neposílejte e-maily ve stejný moment jako váš konkurent.
- Aktivně a poctivě personalizujte. Může vám to přinést větší míru otevření i vyšší míru konverze. Vyvarujte se nabízení něčeho, co už zákazník má. Ukažte mu, jaké další produkty si může přikoupit.
- Pečlivě a často čistěte databáze. Mrtvé schránky, neexistující adresy ani zákazníci s nízkým engagementem do e-mailingu rozesílaného v tak důležitém období nepatří.
- Velmi důsledně odhlašujte ty, kteří si nepřejí informace dostávat. Hlídejte frekvenci oslovení, aby se příjemci necítili obtěžováni a vaše e-maily nezačaly hromadně padat do spamových košů. Ještě horší by bylo, kdyby si příjemci začali stěžovat úřadům nebo veřejně.
- V hektickém předvánočním období nerozesílejte něco, o čem si myslíte, “že je to strašně vtipné”. Když už od vás má něco zákazník dostat, mělo by to být něco, co mu pomůže.
- Více než kdy jindy kontrolujte odkazy, ceny v e-mailu i na e-shopu, úplnost a pravdivost informací a dostupnost zboží. Není nic horšího než zklamat někoho tím, že si nabízenou věc nemůže koupit.
- Nezapomeňte připravit zákaznickou linku a aktualizovat stránky e-shopů. Rozesláním e-mailu to totiž jenom začíná. Informace z e-mailingu přeneste také na sociální sítě.
- Nezapomeňte na varování typu “Do vyprodání zásob”, i když vám, coby provozovateli e-shopu, se mohou zdát na první pohled platná a samozřejmá.
O společnosti Mailkit s.r.o.
Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing a marketingovou automatizaci. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv a jejich automatizace, včetně i napojení na firemní informační systémy.
Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Škoda Auto, Notino.cz, Lékárna.cz, A3 sport, mediální dům Mafra nebo společnosti Baťa a Pet Center a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.
Kontakt pro média
Jan Novosad
Rubikon PR
tel: +420 606 057 539
email: jan.novosad@rubikonpr.cz