Praha – V minulém roce jen na českém trhu zaznamenal růst v řádu desítek procent v tržbách i počtu klientů. I proto se startup Samba.ai, který pomocí umělé inteligence vylepšuje zákaznický zážitek z nakupování, rozhlíží na zahraničních trzích. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v Mekce technologického světa – americké Kalifornii.
“Posledních dvanáct měsíců pro nás bylo zlomových. Vyrostli jsme v počtu lidí i klientů o několik desítek procent. Věříme, že už je naše technologie připravená se měřit s těmi nejlepšími. Proto otevíráme pobočku rovnou za rohem od slavného Palo Alta v San Jose, kde je nejen vysoká koncentrace technologických startupů, ale hlavně je to špičková adresa pro rozvoj obchodu ve Spojených státech,” uvedl zakladatel a ředitel Samba.ai David Vyskočil.
Samba i díky nedávné koronakrizii, která donutila řadu firem digitalizovat maximum svých služeb, meziročně vyrostla o 70 procent. Její měsíční tržby dosahují téměř dvou milionů korun, plán do konce roku je tuto hranici překonat. Kromě řady českých klientů jako Mall, Invia nebo Kytary.cz Samba pracuje na prvních projektech pro zahraniční klienty.
Koronavirus sice nástup Samby v USA trochu přibrzdil, ale vzhledem ke zvýšené poptávce po digitalizaci služeb prakticky na všech trzích je podle Davida Vyskočila pravý čas vrhnout se na největší technologický trh světa naplno.
“USA je samozřejmě vysněný trh pro jakýkoliv technologický nástroj. Zvlášť pro ty, kteří se věnují ecommerce. Počítáme s obrovskou konkurencí a tvrdým obchodním přístupem, ale to všechno jsou zkušenosti, které v Sambě aktivně vyhledáváme. Jen tak můžeme postavit opravdu silný mezinárodní produkt,” tvrdí Vyskočil.
Samba se specializuje na personalizaci ecommerce. Díky pokročilé umělé inteligenci dokáže detailně zmapovat chování a preference zákazníka a následně jim přizpůsobit vzhled stránky, nabídku produktů nebo omnichannel marketingovou komunikaci. V roce 2016 do startupu investovala skupina Rockaway Jakuba Havrlanta.