Slevový trh nedoceňuje potenciál menších měst

Slevové servery se zatím stále rozrůstají a hledají, jak rozšířit své služby a být napřed před konkurencí. Přitom by nejspíš stačila maličkost – přestat se věnovat jen metropolím a zaměřit se hlavně na menší města. (TZ)

V Praze a Brně je propast mezi nabídkou a poptávkou nejvyšší

Ze statistik slevového agregátoru www.robox.cz vyplývá, že rozložení nabídek slevových serverů velmi výrazně neodpovídá skutečné poptávce. Například v Praze je uveřejňováno přes 42% všech slevových nabídek, zatímco zájem o ně má pouze 13% nakupujících. Podobná situace je v Brně, kde je převis nabídky téměř padesátiprocentní, v Plzni, Ostravě, Ústí nad Labem a několika dalších velkých městech.

V menších městech je slev málo

Oproti tomu menší města bojují s opačným problémem – uživatelé o ně zájem mají, ale nabídek se nedostává. Nejpatrnější je tento rozdíl ve Frýdku Místku, kde poptávka převyšuje nabídku o více než tisíc procent, následuje Jihlava, Teplice, Karviná a Kladno a 30 dalších měst. Vyrovnaný stav panuje jen ve dvou městech, a to v Olomouci a Liberci.

Nevyužitá příležitost

„Velká města jsou už slevovými nabídkami přesycena,“ vysvětluje projektový ředitel ROBOXu Petr Kováčik, „zatímco potenciál těch menších zdaleka není plně využit. Shánění obchodních partnerů v nich sice může být obtížnější, ale na druhou stranu je v nich mnoho zákazníků, kteří by větší množství kvalitních nabídek ocenili a využili. Je určitě škoda, že zatím tu možnost nemají,“ dodává.

Zdroj

Údaje byly převzaty ze statistik slevového agregátoru www.robox.cz , který sdružuje slevové nabídky z celé České republiky, a v současné době jej využívá více než 25 000 registrovaných uživatelů.