Společnost Aastra, globální poskytovatel řešení podnikových komunikací, ohlásila řešení Aastra Mobile Client ve verzi 2.0. Nejnovější verze přináší podnikům všech velikostí výhody konvergence fixních a mobilních sítí (FMC). (TZ)
Mobilní telefony se staly nezbytným nástrojem podnikové komunikace. Pro firmy a organizace je dnes životně důležité, aby vzhledem ke stále častější práci na cestách či na dálku dokázaly integrovat mobilitu do svého komunikačního prostředí, a tím zlepšily produktivitu, dostupnost a schopnost rychlé reakce. Platí to zejména pro tzv. pracovníky „v první linii“ – tedy pro ty, kteří často cestují do zahraničí, pro zaměstnance vyžadující mobilitu v terénu, pro pracovníky z domova či pro pracovníky kritických služeb, jako je například obnova systémů po havárii apod.
Vedle uživatelsky přívětivého mobilního rozhraní nabízí Aastra Mobile Client při používání mobilního přístroje výhody stolního telefonu prostřednictvím snadné integrace s podnikovou komunikační platformou.
- Mobilní klient v nové verzi nabízí důležitou přidanou hodnotu v oblasti funkcionality jako například informace o přítomnosti pro efektivnější řízení hovorů (méně zpráv na záznamníku, lepší dostupnost).
- Mobilní klient obsahuje všechny funkce, které jsou dnes mezi firemními uživateli populární (jako například podržení/přesměrování hovoru, konferenční hovory a vytáčení telefonních linek aj). Již není potřeba přeskakovat mezi čísly a hlasovými zprávami. Telefonování z jediného čísla a jediná hlasová schránka zabezpečí vyšší dostupnost a rychlejší reakci na požadavky zákazníků a kolegů. Již neplatí pravidlo, že není-li zaměstnanec u svého stolu, je odstřižen od jakékoliv komunikace v rámci podniku.
V oblasti přínosů konvergence fixních a mobilních sítí se Aastra soustřeďuje nejen na zvyšování komfortu uživatele, ale také se zabývá potřebami podniků řídit a omezovat náklady. Nárůst poplatků za mobilní hovory může pro firmy znamenat vysoké náklady díky zaměstnancům cestujícím do zahraničí či telefonujícím mezinárodně ze svých mobilů. Podniky využívající řešení Aastra Mobile Client mají nižší poplatky za mobilní hovory díky integrovaným funkcím „Mobile Least Cost Routing“ pro směrování hovorů nejlevnější cestou. Aastra Mobile Client garantuje nejefektivnější metodu volání pro každý hovor, a tak poskytuje značné úspory.
Nová verze nabízí i další příležitosti k úsporám:
- Duální režim: chytré telefony, které podporují jak mobilní telefonní, tak WiFi sítě, se nyní mohou bezproblémově propojit s podnikovou bezdrátovou sítí LAN. Jsou-li uživatelé na pracovišti, mohou si díky svým chytrým telefonům zachovat výhody mobility a lepšího pokrytí uvnitř budovy a navíc jejich společnost šetří náklady díky tomu, že tyto hovory směruje prostřednictvím podnikové sítě.
- Instant messaging: komunikace po SMS často probíhá rychle a čítá tolik zpráv, až se podobá internetovému instant messagingu (IM). Proč tedy v tomto případě nevyužít výhod chatování pomocí mobilního klienta Aastra a přitom mít informace o přítomnosti volaného?
Water Jet je švédská společnost specializující se na vysoce přesné průmyslové řezání pomocí vodního paprsku. Společnost se zákazníky po celém světě má ve svých zahraničních zastoupeních vysoce mobilní pracovníky v oddělení prodeje a podpory, a tak má pochopitelně vysoké výdaje na mobilní komunikaci. „S pomocí řešení Aastra Mobile Client a Aastra Call Manager jsme snížili své náklady na mobilní roaming asi o 40 %,” říká Patrik Jarltén, IT manažer ve společnosti Water Jet Sweden.
„Ve společnosti Aastra jsme přesvědčeni, že mobilita je základním prvkem řešení Unified Communications (UC). Aastra Mobile Client kombinuje to nejlepší z obou světů: mobilitu a klíčové funkce podnikové komunikace s přívětivým uživatelským rozhraním. Jako vždy se při vývoji našeho produktu koncentrujeme na podporu otevřených standardů,” říká Stefan Möller, produktový manažer pro řešení Aastra Mobile Client.
Aastra Mobile Client může být do mobilních přístrojů snadno instalován prostřednictvím SMS nebo stažením souboru přes Over The Air za pomocí jednoduché aktivace, které si koncový uživatel ani nemusí všimnout. Vzhledem k tomu, že je řešení Aastra Mobile Client založeno na licenčním modelu, mohou jej firmy instalovat dle aktuální potřeby, například pro malou skupinu mobilních uživatelů či pro celé portfolio podnikových mobilních telefonů ve společnostech všech velikostí a ze všech vertikálních sektorů vyžadující mobilitu za hranicemi podniku (doprava, utility atp…).
Aastra Mobile Client podporuje širokou škálu mobilních a chytrých telefonů populárních mezi firemními uživateli: Symbian S60 ve 3. a 5. vydání (včetně modelů LG, Nokia, Samsung a Sony Ericsson), BlackBerry RIM 4.5, 4.6, 4.7 a 5.0, iPhone a Android. Řešení je již nyní k dispozici u call manažerů Aastra pro SMB a velké podniky.
Aastra Mobile Client dále posiluje rozsáhlé produktové portfolio společnosti Aastra, jež poskytuje řešení mobility (včetně softphonů, telefonů SIP DECT, hlasových služeb přes WLAN a integrované Mobile Extension) tak, aby vyhověla potřebám podniků všech velikostí.
O společnosti Aastra
Aastra Technologies Limited, (“Aastra”) je globální společnost v segmentu podnikových komunikací. Globální centrála společnosti se nachází v kanadském Concordu. Aastra vyvíjí a dodává inovativní komunikační produkty a aplikace pro podnikovou sféru. Globální obchodní aktivity společnosti Aastra zahrnují více než 50 milionů instalovaných linek po celém světě a přímou i nepřímou přítomnost ve více než 100 zemích. Aastra se zaměřuje výhradně na podnikové komunikace a nabízí jedno z nejucelenějších portfolií řešení unified communications, jež jsou individuálně přizpůsobena požadavkům zákazníků. Portfolio produktů zahrnuje funkčně bohaté telefonní systémy pro malé a středně velké firmy, velká, škálovatelná řešení pro velké korporace, integrovaná řešení mobility a call centra, a také široký výběr terminálů. Díky zaměření na otevřené standardy Aastra umožňuje podnikům komunikovat a spolupracovat efektivněji. Více informací o společnosti lze nalézt na http://www.aastra.com