Automobilová závodní hra Road to Hell 3D dnes dosáhla magické hranice 5 milionu stažení v Ovi Obchodě. Stojí za ní český vývojář Petr Medek a jeho tým Jollybox. 3D simulátor automobilových závodů přitom není jedinou aplikací tohoto nadějného vývojáře, úspěchy slaví i se sérií slovníků KODi. Petr Medek byl v minulosti také prvním českým vývojářem, který pokořil hranici milionu stažení na Ovi Obchodu. (TZ)
„Když jsem vyvíjel první verzi Road to Hell 3D, nenapadlo by mě, že zrovna mou hru bude v Indii hrát víc lidí, než má Praha obyvatel,“ říká Petr Medek ze společnosti Jollybox. „Hra Road to Hell 3D původně vznikla jako kombinace toho nejlepšího z nejznámějších závodních her. Já sám jsem totiž fanouškem automobilových závodů a žádný z existujících produktů mi nenabídl všechno najednou. Need for Speed nabízela skvělou hratelnost, TrackMania zase výborné online zázemí a dnes již legendární hra Stunts jednoduchý editor tratí, díky kterému vás závody nikdy neomrzely. No a Road to Hell 3D všechny tyto funkce konečně přinesla najednou,“ dodává.
„Úspěch Petra Medka a jeho automobilových závodů jasně ukazuje, že obchod s aplikacemi pro telefony Nokia otevírá obrovské příležitosti úplně každému,“ řekl Petr Kasa, generální ředitel společnosti Nokia v České a Slovenské republice. „Síla společnosti Nokia totiž tkví nejen ve velké podpoře místním vývojářům a přípravě intuitivních a snadno použitelných vývojářských nástrojů, ale také v tom, kde všude a v jakém množství pak dokáže aplikace vývojářů nabídnout,“ dodává. Případ Petra Medka jasně ukazuje, že domovská země a dokonce ani domovský kontinent nemusejí být trhem, který vývojáře omezuje. I česká firma se během krátké doby a s minimálním úsilím může prosadit v Asii, Americe, Africe anebo třeba na ostrovech v Jižním Pacifiku. Jakmile aplikace nabídne uživatelské prostředí v angličtině či v některém jiném světovém jazyce, může uspět takřka kdekoliv na světě.
Z celkového počtu pěti milionů stažení Češi tvoří výraznou menšinu, konkrétně 0,5 %. S necelými 25 tisíci uživateli se umístili až na 36. místě za Kostarikou a Kolumbií a před Marokem a Venezuelou. Největší zájem o českou automobilovou hru panuje v Indii, kde ji hraje téměř 1,2 milionu hráčů. Na druhém místě je s velkým odstupem a 300 tisíci hráči Turecko, v těsném závěsu se čtvrt milionem stažení Vietnam. Z Evropy Road to Hell 3D nejčastěji hrají Italové (190 tisíc hráčů), v Jižní Americe Brazilci (přes 170 tisíc hráčů), v Severní Americe Mexičané (přes 135 tisíc hráčů), v Africe Egypťané (téměř 80 tisíc hráčů) a populární je také v Austrálii (60 tisíc hráčů). Mezi exotickými destinacemi, kde můžete tuto úspěšnou českou hru také potkat, pak na žebříčku figurují země jako Kiribati, Wallis a Futuna (ostrovy v Jižním Pacifiku) nebo Montserrat (ostrov v Karibském moři), kde si hra našla jednoho hráče. Celkem si hru stáhli lidé z 211 států světa a v 119 z nich má Road to Hell 3D už více než tisícovku hráčů.
O společnosti Nokia
Společnost Nokia podporuje vzájemnou komunikaci a spojování lidí. Kombinuje pokročilé technologie s personalizovanými službami, které umožňují lidem zůstat blízko tomu, na čem jim záleží. Každý den se více než 1,2 miliardy lidí navzájem spojuje prostřednictvím zařízení od společnosti Nokia – od mobilních telefonů, přes pokročilé chytré telefony až po vysoce výkonné mobilní počítače. V současné době společnost Nokia prostřednictvím portálu Ovi (www.ovi.com) integruje své přístroje s inovativními službami, jako jsou hudba, mapy, aplikace, e-mail a mnohé další. Dceřiná společnost NAVTEQ je celosvětovým lídrem v oblasti digitálních map a navigačních služeb a společnost Nokia Siemens Networks je globálním poskytovatelem vybavení, služeb a řešení pro komunikační sítě.