PRAHA, 23. 11. 2011 – Tisíce lidí touží po nových televizorech, které jsou vybavené chytrými funkcemi, připojením k internetu a samozřejmě 3D obrazem, který nabízí komplexní zážitek ze sledování filmů. Ukázal to průzkum na vzorku 9 264 návštěvníků, kteří navštívili LG kamion, jež navštívil přes 80 českých a slovenských měst. (TZ)
„Češi jsou nakloněni novým technologiím a technika je hodně zajímá. V našem LG kamionu byla dostupná ta nejlepší technika určena pro domácnosti, proto byl o kamion velký zájem a navštívily jej tisíce zvědavců. Každý si tak mohl na vlastní oči vyzkoušet, jak vypadá naše řešení 3D obrazu. A 83 % návštěvníků začalo uvažovat o tom, že si 3D televizor pořídí,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics CZ.
Všichni spotřebitelé, kteří navštívili LG kamion mohli vyplnit dotazník s několika otázkami. Výsledky průzkumu jsou dostatečně reprezentativní, neboť dotazník vyplnilo 9 264 návštěvníků. První otázka zněla, zda uvažují o koupi 3D televizoru. Po vyzkoušení technologie od LG jen 17 % návštěvníků odpovědělo záporně. Často se přitom jednalo o diváky s oční vadou, kteří 3D obraz vidět nemohli. Druhý dotaz zněl na stáří současného televizoru. A je vidět, že Češi střídají televizory častěji, než by se zdálo. Plných 19 % respondentů mělo televizor mladší než 1 rok. Nejvíce zastoupená byla ale skupina návštěvníků, kteří mají televizor starší než 5 let. Těch bylo přes 25 %. Přitom televizory starší více než pěti let obvykle nemají ani digitální DVB-T tuner. To je skupina lidí, kteří budou brzy nakupovat televizor nový.
Poslední dotaz zněl, co spotřebitele ovlivňuje při koupi televizoru. Kdo by čekal, že cena, ten se mýlí. 51 % odpovídajících uvedlo, že je to nabídka funkcí. Právě tito uživatelé byli nadšeni z televizorů LG CINEMA 3D, které jsou vybavené funkcemi Smart TV. Takový televizor umí přehrávat videa z YouTube, z domácí sítě i z chytrého telefonu. Je vybaven internetovým prohlížečem, umožní i instalaci vlastních aplikací. 10 % odpovídajících uvedlo, že při koupi je nejvíce ovlivní design. Tito uživatelé pak byli unešeni z nádherných štíhlých a bezokrajových televizorů LG, které jsou designovým doplňkem každé domácnosti.
„To, že jsou nové 3D televizory od LG u spotřebitelů oblíbené, potvrzují i nezávislé testy časopisu CHIP, který zkoumal 3D televizory tří značek. Výsledky testu ukázaly, že nejlépe hodnoceným televizorem byl model LG s polarizačním filtrem. Ve čtyřech z pěti disciplín se umístil na prvním místě před závěrkovými modely Samsung a Panasonic, přičemž ve třech kategoriích je z uživatelského pohledu výrazně překonal,“ dodal Martin Malý.
O LG Electronics CZ
Společnost LG je silnou korejskou společností, která se svojí více než 50letou tradicí patří mezi světové lídry a technologické inovátory ve spotřební elektronice, domácích spotřebičích a mobilních komunikacích. Regionální pobočka LG Electronics CZ patří na českém a slovenském trhu mezi přední hráče v prodeji spotřební elektroniky. Nabízené portfolio LG na českém trhu je rozděleno do pěti kategorií: Spotřební elektronika, Domácí spotřebiče, Klimatizační jednotky, Mobilní telefony a Informační technologie. Česká pobočka LG Electronics byla založena v roce 2003, o dva roky později přibyla kancelář v Bratislavě. Zaměstnává více než 120 zaměstnanců, přičemž roční obrat se pohybuje v řádu miliard korun. V celosvětové skupině LG pracuje více než 84 tisíc lidí, ve 112 provozech, v 81 dceřiných společnostech na celém světě. Produkty společnosti LG zaručují vysokou kvalitu, inovativnost a osobitost. V roce 2010 získala společnost LG ocenění asociace EISA za Nejlepší produkt v poměru cena/výkon, za Nejlepší evropský kompaktní systém domácího kina a za Evropský ekologický mobilní telefon roku. LG se pravidelně účastní soutěží reddot Design Award, iF Design Award a Industrial Design Excellence Award (IDEA). LG Electronics CZ je generálním partnerem klubu HC Sparta Praha. V letošním roce je LG Electronics CZ v České republice generálním partnerem Digital 3D filmu Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, který jde do kin celosvětově 19. května 2011.