Průzkum GFI Software: 56 % častých zákazníků online obchodů již někdy zrušilo objednávku z důvodu pomalé odezvy

PRAHA – 17. prosince 2012 – Společnost GFI Software, přední poskytovatel infrastruktury pro malé a středně velké podniky (SMB), dnes oznámila, že podle jejího průzkumu 56 % spotřebitelů, kteří tráví více než dvě hodiny týdně online nakupováním, již někdy zrušilo svou objednávku z důvodu technické chyby či pomalé odezvy webového obchodu. Průzkum rovněž zjišťoval typické nákupní zvyky a faktory, které jsou klíčové pro volbu webového obchodu, a chování spotřebitelů v konfrontaci s nesprávnou funkcí webových stránek. (TZ)

Nezávislý průzkum, kterého se zúčastnilo více než 1 000 online spotřebitelů z celého světa, realizovala společnost Opinion Matters na zakázku firmy Monitis, poskytovatele softwaru pro monitorování cloudových a webových aplikací, která je součástí skupiny GFI Software. Výsledky studie odkrývají nejen celou řadu nákupních zvyklostí ale také hlavní slabiny webových obchodů, jež spotřebitelé pociťují během online nákupů. Zvláště v období Vánoc jsou takovéto zkušenosti uživatelů pro online obchodníky kritické a měly by sloužit jako základ pro hodnocení efektivity webových obchodů a minimalizaci ztrát vyplývajících z nedostatečné rychlosti a negativní zákaznické zkušenosti.

Téměř tři čtvrtiny (74 %) všech nakupujících na webu uvedlo, že by přešlo ke konkurenčnímu online dodavateli, pokud by získali lepší zákaznickou zkušenost a rychlejší odezvu, než v případě současného dodavatele. Ještě méně tolerantní jsou častí uživatelé online obchodů, kteří tráví nákupy na webu více než 2 hodiny týdně – těch by z důvodu pomalé odezvy webové stránky přešlo na rychlejší konkurenční webovou stránku 86 %.

Další klíčová zjištění průzkumu zahrnují:

  • 81 % všech respondentů zmiňovalo jako nejdůležitější důvod pohodlí při online nakupování v porovnání s nákupy v kamenném obchodu, přičemž pouze pro 61 % je nejdůležitějším faktorem cena.

  • Více než polovina všech respondentů (56 %) uvedla, že správná funkcionalita webu je velmi důležitým faktorem při porovnávání jednotlivých webových obchodů, důležitější než cena a reputace.

  • 61 % všech onlinových zákazníků by opustilo webovou stránku a hledalo konkurenčního dodavatele, pokud by její načítání trvalo déle než 30 sekund.

  • Nejpopulárnějším časem online nákupu je (pro 40 % respondentů) pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00.

„Pro vývojáře webových obchodů musí být hlavním cílem vyhnout se výpadkům provozu, ale v čase vánočních nákupů provozovatelé často faktor maximální dostupnosti obětují ve prospěch splnění nejrůznějších očekávání zákazníků,“ řekl Hovhannes Avoyan, generální manažer společnosti Monitis. „Spotřebitelé ale vyhledávají webové obchody především pro jeho pohodlí, takže je kriticky důležité, aby online prodejci svým zákazníkům poskytli pozitivní zkušenosti z online nakupování ve formě maximální dostupnosti a rychlosti.“

O GFI Česká republika a Slovensko

GFI je na českém a slovenském trhu zastoupena pobočkou GFI Česká republika a Slovensko se sídlem v Hradci Králové, jež dodává produkty a řešení GFI prostřednictvím rozsáhlé sítě svých autorizovaných prodejců. Vedle nabídky on-premise řešení koncovým zákazníkům dodává také infrastrukturu poskytovatelům řízených služeb umožňující zvýšit jejich obrat a koncovým zákazníkům využívat výhod cloudových řešení. GFI Česká republika a Slovensko poskytuje také servisní služby a služby technické podpory. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.cz.

O GFI

GFI Software je předním softwarovým vývojářem. Malým a středním podnikům nabízí jednotný zdroj řešení pro oblast webové a emailové bezpečnosti, archivace, zálohování a faxování, síťového a bezpečnostního softwaru i hostovaných technologií. Produkty GFI jsou dostupné formou softwaru, v rámci cloud architektury (model SaaS) nebo jako hybridní řešení nabízející to nejlepší z obou těchto modelů. Díky technologiím s řadou ocenění, vstřícné cenové politice a silnému zaměření na požadavky SMB sektoru uspokojuje GFI potřeby produktivity a kontinuity vyžadované podniky po celém světě. Společnost má pobočky v USA, Velké Británii (Londýn a Dundee), Rakousku, České republice, Austrálii, Filipínách, na Maltě a dalších částech světa, které se starají o stovky tisíc instalací. Obchodní model společnosti GFI je postaven na nepřímém prodeji přes partnerský kanál čítající celosvětově tisíce partnerů. Společnost je také Microsoft Gold Certified Partnerem. Více informací o společnosti naleznete na http://www.gfi.com.

Pro více informací:

Prosím kontaktujte pana Martina Říhu na martin.riha@gfi.cz nebo PR konzultanta GFI na press@gfi.cz.

GFI Česká republika a Slovensko: Tel: +420 495 705 705; Fax: +420 495 705 780; URL: http://www.gfi.cz.