Největší poptávka po e-shopech je v únoru a září, nejmenší před Vánoci

Nejvyšší poptávka po založení e-shopu je mezi Čechy v únoru a v září. V únoru loňského roku bylo založeno meziročně o 19 % více velkých e-shopů. V září a říjnu zase výrazně stoupla poptávka po menších a středních e-shopech, vloni to bylo meziročně o 35 % více poptávek. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. (TZ)
V loňském roce se nejvíce zvýšila poptávka po zakládání e-shopů v září a říjnu o 35 %. Jednalo se především o malé nebo střední e-shopy. Výroba těchto e-shopů trvá v řádech několika dní, při rychlém jednání je možnost mít e-shop zhotovený do 24 hodin.

Dalším důležitým obdobím pro zakládání e-shopů bývá začátek roku. V loňském roce to byl únor, kdy se poptávka zvýšila o 19 %. „V tomto období je poptávka především po větších e-shopových řešení, jejichž výroba trvá 3 až 5 měsíců. Po spuštění se obchody připravují rovnou na předvánoční nákupy, které e-shopům tvoří třetinu jejich obratu,“ vysvětluje Radek Havlík ze společnosti NetDirect, která se výrobou e-shopů zabývá.

Naopak nejslabší sezóna je v období předvánočního běsnění, v listopadu a prosinci. „V těchto měsících již musí všechny e-shopy naplno běžet a správně fungovat. Evidujeme tak snížení poptávky po založení e-shopu téměř o třetinu,“ říká Havlík.

Nejčastějším problémem, se kterým se lidé i firmy při zakládání e-shopů potýkají, je úvodní špatné zadání. „Klient často přijde s nereálnou vizí nebo s očekáváním, které však není nikdo schopný splnit. Je potřeba si analyzovat situaci a očekávání umírnit,“ říká Havlík. Mezi další problémy při zakládání e-shopu podle něj patří nedostatečná propagace a domněnka, že se založením e-shopu se peníze pohrnou samy.