Mamacoffee: Google Apps nám usnadnily práci, a tak se můžeme kávě věnovat s větším klidem a rozvahou

Praha, 24. září 2013 —„Google Apps nám usnadnily práci, a tak se můžeme kávě věnovat s větším klidem a rozvahou,“ říkají v mamacoffee, když přijde řeč na přechod na cloud a Google Apps. První česká pražírna a prodejce zrnkové Fairtrade kávy vznikla jako skupina přátel a rozrostla se do středně velké firmy. Google jim vyhovuje, hlavně coby platforma fungující na každém zařízení a všude. (TZ)

Mamacoffee vznikla v roce 2008 a od jednodubchého e-shopu se za pět let dopracovala k vlastní pražírně, šesti kavárnám, pekárně a čokoládovně. A také šesti desítkám zaměstnanců, z nichž se třetina podílí na řízení společnosti, a ostatní pracují v kavárnách.

Když mamacoffee začínala, stačily k tomu soukromé účty v Gmailu a později e-mailový server na vlastní doméně u hostingového provozovatele. Kde tradičně narazili, „“Velmi často se stávalo, že hosting nefungoval a důležité zprávy se ztrácely ve velkém množství spamu. Pokud člověk chtěl pracovat, musel používat svůj soukromý účet Google,“ komentuje začátky Daniel Kolský, majitel společnosti.

Paradoxně tento problém mamacoffee nejprve vyřešili návratem k osobním účtům v Gmailu a přesměrováním pracovních mailů na soukromé schránky. Nefungovalo to dobře, efektivně ani bezpečně. Objevil se samozřejmě i problém s dokumenty „rozházenými“ po soukromých účtech. Po dlouhých diskuzích padlo rozhodnutí, využít Google Apps.

„Google Apps jsme vybrali i kvůli tomu, že pro nás uživatelské prostředí působilo přívětivě a cena je oproti konkurenci přijatelná. Nechali jsme prostor pro argumenty, ale žádná námitka nepadla,“ říká Daniel Kolský.

Google Apps pomáhá i při pražení kávy

V mamacoffee se Google Apps staly základem pražení kávy. Celý proces, začínající koupí zelené kávy, její modifikace i pražení je dokumentován v Dokumentech Google. Až po moment prodeje zákazníkovi. Důsledné dokumentování slouží i v případech, kdy zákazník není spokojen. Detailní záznamy umožní dohledat jakoukoliv chybu v procesu. Do budoucna se mamacoffee chce pokusit, aby i zákazník byl zapojen do záznamu informací přímo do Dokumentů Google.

„Nové obchodní oddělení znatelně zrychlilo vnitřní procesy ve firmě. Velký podíl na tom má také intuitivní prostředí Google Apps,“ komentuje výhody Google Apps Daniel Kolský.

Mamacoffee pochopitelně využívá i další možnosti Google Apps – sdílené kalendáře pro plánování schůzek a časů obchodního oddělení usnadňují práci i klientům. Skupiny Google slouží pro komunikaci s veřejností i interní potřeby. A samozřejmostí je, že lidé z obchodního oddělení používají tablety a rovnou přistupují k dokumentům na Disku Google.

Kompletní implementaci Google Apps zajišťovala společnost netmail – www.netmail.cz – včetně následného servisu, školení i vývoje aplikací na míru zákazníkovi či navázání Google Apps na stávající aplikace, které v mamacoffee používají.

Mamacoffee kavárny najdete v Praze na Jiřího z Poděbrad, v Karlíně, na Londýnské, Pod Lipami, ve Vodičkové a na Korunní v podobě Original Coffee. Zastavte se na šálek kávy, kterou mamacoffee dováží v zelené podobě prakticky z celého světa. A pokud budete mít zájem, ukáží vám i jak Google Apps pomáhají k chuťovým kávovým zážitkům.

O netmailu

Kompletní implementaci zajišťovala společnost netmail, která má letité zkušenosti s integrací cloudového řešení do firem. Zároveň poskytuje komplexní servis od technické implementace, change managementu, migrace dat, zážitkového školení uživatelů až po vývoj aplikací na míru zákazníkovi či navázání Google Apps na stávající aplikace, které firma používá. Netmail již uskutečnil několik stovek implementací a tým certifikovaných specialistů nyní poskytuje podporu tisícům uživatelů.

Společnost Netmail s.r.o. je autorizovaný Enterprise partner společnosti Google pro implementaci a podporu řešení Google Apps a patří mezi 12 Premium SMB partnerů v Evropě, přičemž v ČR je jedinou firmou, která získala tento status.