Google: Český Duch doby 2013

Praha, 9. prosince 2013 – Letošní český Duch doby je ve znamení událostí, které lidé obecně velmi prožívají. Ve srovnání s loňskými ročníky je to vůbec poprvé, kdy se do první desítky dostala pouze jedna online služba (Google Play). V roce 2013 Česko žilo politikou (prezidenští kandidáti, volby 2013), sportem (MS hokej 2013, ČT sport) a reality show (VyVolení, Superstar 2013), které uživatele zaujaly i loni. Do TOP 10 letošních skokanů se vzhledem k dramatickým událostem dostala i Iveta Bartošová. YouTube ovládl Ben Cristovao se songem Bomby. (TZ)

Dotazy zadané do vyhledávače jsou zrcadlem společnosti, jelikož definují, čím žila, o co se zajímala nebo co ji trápilo. Výrazy, o které nejvíce stoupl zájem ve srovnání s loňským rokem (skokani), definují tzv. Ducha doby. Dodatečnými žebříčky jsou celkově nejhledanější výrazy v jednotlivých kategoriích, které popisují celkový (absolutní zájem), který se v průběhu času může a nemusí měnit.

Skokani na Googlu v Česku za rok 2013 Skokani za rok 2012

 

1. Vyvolení 1. Hotel Paradise

2. Karel Schwarzenberg 2. Farma

3. volby 2013 3. Diablo 3

4. MS hokej 2013 4. ČT4

5. Google Play 5. Hlas Česko Slovenska

6. Velikonoce 2013 6. Howrse

7. Miloš Zeman 7. Zerg Rush

8. Iveta Bartošová 8. PrimaPLAY

9. ČT sport 9. Anonymous

10.  Superstar 2013 10. volby 2012

“Opravdu velkým překvapením je absence online her, které v Česku bývaly nedílnou součástí každoročního žebříčku, a také to, že se letos do žebříčku propracovaly až tři osobnosti. Stejně jako loni i letos byl velký zájem o sport a reality show. Záhadou pro nás zůstává velké zvýšení vyhledávání výrazu Velikonoce,” říká Janka Miklík Zichová, PR manažerka českého Googlu

Nejoblíbenější zábava: TV reality show, hokej a obsah online

Jednoznačným skokanem roku 2013 je reality show VyVolení, vysílaná na televizní stanici Prima. Na jejím vítězství se bezesporu podílelo silné doplnění TV obsahu digitálním, díky kterému se příznivci show bavili různými možnostmi sledování a zapojení se do příběhů z vily. Superstar 2013 vysílaná na TV NOVA naopak desítku skokanů uzavírá.

 

Češi jsou hokejový národ, takže je přirozené, že se čeští uživatelé letos intenzivně zajímali o informace z Mistrovství světa v ledním hokeji. S hokejovým turnajem nejspíše souvisí i „skokanské“ umístění ČT Sport. Na webu sportovní televizní stanice si návštěvníci užívali sledování zápasů, blogových příspěvků a exkluzivních reportáží ze zákulisí šampionátu.

Jedinou službou z oblasti technologií v žebříčku skokanů je obsahová služba Google Play, která byla letos obohacena o knihy a hudbu.

Vítěz mezi osobnostmi: Karel Schwarzenberg

České uživatele nejvíce zaujaly tři osobnosti: Karel Schwarzenberg, Miloš Zeman a Iveta Bartošová. Karel Schwarzenberg je osobností číslo jedna v celkovém žebříčku skokanů, a tím pádem vládne i žebříčku lokálních osobností a politiků. Je možné předpokládat, že hlavním důvodem je úspěšná kampaň na sociálních sítích.

Nejvýraznější událost: Volby

Na rozdíl od minulého roku, kdy Česko přesunulo svůj zájem z nových technologí na reality shows, rok 2013 byl ve znamení voleb a politických témat. Historicky první přímá volba prezidenta republiky vynesla mezi top desítku skokanů oba kandidáty, Miloše Zemana i Karla Schwarzenbergera. „Volební“ trend posílil i pád vlády Petra Nečase a předčasné volby do Poslanecké sněmovny.

Nejhledanější, osobnosti a YouTube

Nejhledanější na Googlu v Česku za rok 2013 2012

1. Facebook 1. Facebook

2. YouTube 2. YouTube

3. Překladač 3. Překladač

4. idnes 4. idnes

5. idos 5. idos

6. mapy 6. Aukro

7. Aukro 7. mapy

8. Blesk 8. sms zdarma

9. Gmail 9. TV program

10. TV program 10. počasí

Češi mají – zdá se – stálé online zvyky, silná pětka – Facebook, Youtube, Překladač, iDnes a IDOS, si udržela stejné pozice jako loni. U ostatních míst došlo k malým posunům, nováčky v celkově nejhledanějších výrazech v Česku se staly Blesk a Gmail. Lidé už v tak velké míře nehledají SMS zdarma nebo počasí.

Největší skokani mezi známými osobnostmi ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2013

1. Karel Schwarzenberg

2. Miloš Zeman

3. Iveta Bartošová

4. Vladimír Franz

5. Kate Middleton

6. Jana Nagyová

7. Cory Monteith

8. Kateřina Zemanová

9. Gabriela Kratochvílová

10.  Ornella Štiková

Kromě prezidentských kandidátů, včetně Vladimíra Franze, česká společnost také sledovala dramatický rok zpěvačky Ivety Bartošové. Lidé ale intenzivně prožívali i příběh pádu mocné státní úřednice Jany Nagyové na pomezí politiky a bulváru, která s sebou vzala vládu svého „odtajněného“ přítele, premiéra Petra Nečase. Narození následníka britského trůnu dostalo mezi skokany vévodkyni Kate Middleton. Jen o tři příčky pozadu skončila nositelka stejného jména a dcera českého prezidenta Kateřina Zemanová. Smutnou zprávou se pak pro uživatele stala smrt oblíbeného herce a muzikanta Coryho Monteitho.

Největší skokani na YouTube v Česku za rok 2013

  1. Bomby Ben Cristovao

  2. Dáme párty

  3. Na dlani Mandrage

  4. Mirrors Justin Timberlake

  5. Suvereno Empatia

  6. Nytusovylp

  7. Macklemore Thrift Shop

  8. Bruno Mars Treasure

  9. Debilní kecy psů

  10. Nightwork Tancuj

Vlastní statistiky a žebříčky je možné vytvářet pomocí služby Trendy Google.

Český Google Zeitgeist 2013

 

Nejhledanější české televizní pořady

1. Vyvolení 2013

2. Prostřeno

3. Show Jana Krause

4. Vyprávěj

5. Partička

6. Superstar 2013

7. Peklo na talíři

8. Ulice

9. Kluci v akci

10.  Cesty domů

Největší skokani mezi politiky ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2013

1. Karel Schwarzenberg

2. Miloš Zeman

3. Vladimír Franz

4. Jiří Dienstbier

5. Andrej Babiš

6. Táňa Fischerová

7. Jana Bobošíková

8. Jan Fischer

9. Přemysl Sobotka

10.  Jiří Rusnok

Nejhledanější “2013” ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2013

1. Vyvolení 2013

2. volby 2013

3. Superstar 2013

4. kalendář 2013

5. MS hokej 2013

6. Velikonoce 2013

7. filmy 2013

8. jarní prázdniny 2013

9. povodně 2013

10.  Wimbledon 2013

Největší skokani mezi lokálně známými osobnostmi ve Vyhledávači Google v Česku za rok 2013

1. Karel Schwarzenberg

2. Miloš Zeman

3. Iveta Bartošová

4. Vladimír Franz

5. Jana Nagyová

6. Kateřina Zemanová

7. Gabriela Kratochvílová

8. Ornella Štiková

9. Jiří Dienstbier

10.  Andrej Babiš

´´

Nejhledanější média

1. idnes

2. Blesk

3. tn.cz

4. Evropa 2

5. AHA!

6. lidovky

7. ČT 24

8. ihned

9. ČT4

10.  aktualne

2013 Nejhledanější se slovem “Jak”

1. jak zhubnout

2. jak sbalit holku

3. jak uvázat kravatu

4. jak naladit smíchov

5. jak psat web

6. jak vydělat peníze

7. jak zrušit facebook

8. jak napsat životopis

9. jak sbalit kluka

10.  jak naladit déčko

2013 Nejhledanější spojení s “Co je”

1. co je tablet

2. co je nfc

3. co je instagram

4. co je swag

5. co je internet

6. co je twitter

7. co je linkedin

8. co je iban

9. co je paypal

10.  co je kuskus

2013 Nejhledanější s výrazem “kauza”

1. kauza Rath

2. kauza Olovo

3. kuřimská kauza

4. kauza Nagyová

5. kauza MUS (Mostecké uhelné společnosti)

6. kauza Egypt

7. kauza děkana Ševčíka

8. kauza Roudnice

9. kauza Mrázek

10.  kauza Opencard

Nejhledanější české televizní pořady

11.  Vyvolení 2013

12.  Prostřeno

13.  Show Jana Krause

14.  Vyprávěj

15.  Partička

16.  Superstar 2013

17.  Peklo na talíři

18.  Ulice

19.  Kluci v akci

20.  Cesty domů

Nejhledanější sportovci

1. Cristiano Ronaldo

2. Niki Lauda

3. Gabriela Soukalová

4. Lionel Messi

5. Roger Federer

6. Olga Šípková

7. Ondřej Pavelec

8. Milan Baroš

9. Radek Jaroš

10.  Pavol Jablonický

Nejhledanější sportovní události

1. MS hokej 2013

2. Wimbledon 2013

3. Dakar 2013

4. Australian Open 2013

5. Velká pardubická 2013

6. US Open 2013

7. Davis Cup 2013

8. MS Biatlon 2013

9. Zlatá tretra

10.  French Open 2013

Nejdůležitější zdroje informací

1. idos

2. tv program

3. počasí

4. wikipedia

5. csfd

6. heureka

7. ares

8. maps

9. slovník

10.  justice

O společnosti Google Inc.

Společnost Google, jakožto globální technologický lídr, se snaží neustále vylepšovat způsob propojování lidí a informací. Inovace Googlu v oblasti vyhledávání a reklamy umožnily společnosti získat vedoucí pozici na internetu a vytvořit jednu z nejznámějších světových značek.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 51% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 2. týden 2011). Google od otevření pobočky uvedl na český trh zhruba stovku lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v Čechách mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense.  Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

V roce 2011 byl uveden projekt Google+, který portfolio Google služeb sjednocuje a propojuje.

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.). V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry

z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.