Herní průmysl v ČR a SR vyrostl v roce 2013 o 6,4 procenta

PRAHA, 7. 5. 2014 – Herní průmysl v České a Slovenské republice rostl v roce 2013 pomaleji než v předcházejícím období, přesto se růstem přesahujícím 6,4 procenta dostal poprvé přes 2,5 miliardy korun. Celkové obraty za prodej videoher a herních konzolí v roce 2013 činily 2,593 miliardy korun. Vyplývá to z dat publikovaných Asociací herního průmyslu České a Slovenské republiky. (TZ)

Zveřejněný růst je pomalejší než v roce 2012, kdy herní průmysl v obou zemích rostl o více než 10 procent a celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí. „V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” říká prezident AHP David Klepetko.

Do výsledného čísla ve výši 2,593 miliardy korun jsou započítány obraty realizované v ČR a SR z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, PlayStation 4, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC hardwaru. Data zahrnují údaje poskytnuté členy AHP a vydavateli působícími na českém a slovenském trhu a nezahrnují údaje z digitálních distribucí.

Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční hry Grand Theft Auto V, Assassin’s Creed IV: Black Flag a Battlefield 4, fotbalovou simulaci FIFA 14, akční adventuru The Last of Us nebo hry pro celou rodinu jako Just Dance 2014 nebo Wonderbook: Walking with Dinosaurs.

Tabulka: Obraty herního průmyslu v ČR a SR v letech 2008-2013

ROK

OBRAT (v mld. Kč)

2013

2,593

2012

2,436

2011

2,202

2010

2,189

2009

1,871

2008

1,623

O AHP:

Asociace herního průmyslu České a Slovenské republiky, o. s., je občanským sdružením, které sdružuje největší společnosti z řad importérů a distributorů interaktivního softwaru působící v České republice a na Slovensku. Cílem AHP je zvýšení povědomí o herním průmyslu v regionu, zefektivnění diskuse o problémech v tomto oboru zábavního průmyslu a poskytování potřebných základních informací veřejnosti a médiím. Pravidelně organizuje herní výstavu FOR GAMES a anketu o nejlepší video hry roku Booom.

V případě zájmu o další informace se můžete obrátit na:

Webové stránky AHP:

http://www.herniasociace.cz/

Reklamy