Praha 4. června 2014 – Softwarová společnost SAS vyvíjí interaktivní analytické řešení pro prostředí Hadoop – open-source platformu, která zjednodušuje uskladňování a spravování velikých objemů dat. SAS In-Memory Statistics for Hadoop umožní podnikům analyzovat data rychleji a získat z něj podrobnější pohledy například na jednotlivé zákazníky nebo na rizika, kterým firma čelí. (TZ)
Nové řešení nejenže zjednodušuje vytváření a porovnávaní prediktivních modelů, ale také dovoluje data interaktivně zkoumat a analyzovat a to vše simultánně více uživatelům. Platforma Hadoop, na které je SAS In-Memory Statistics postavený, je považována za perspektivní prostředí pro práci s velikými objemy dat (big data).
„SAS In-Memory Statistics for Hadoop načte data do paměti a zachová je v něj pro další analýzy, které může dělat více uživatel najednou,“ vysvětluje Oliver Schabenberger, ředitel SAS pro výzkum a vývoj analytiky. Umožňuje to takzvaná in-memory technologie, díky které je práce s velikými objemy dat mnohem efektivnější jako při tradičním přístupu, kdy se data zapisují na disk. Ta samá technologie je použita také v populárním řešení SAS Visual Analytics.
Se SAS In-Memory Statistics for Hadoop už nepotřebují datoví specialisté a statistici sahat při složitých analýzách big data po různých nástrojích a programovacích jazycích. Nové řešení kombinuje do jediné sady více technik – regresní analýzy, lineární modely, analýzy rozptylů, rozhodovací stromy, ale i textovou analytiku či systém doporučení.
„Hadoop je velikým přínosem pro společnosti, které zajímá, jak co nejefektivněji využit informace z velikých objemů dat. Naše nové řešení poskytne špičkové analytické nástroje těm, kteří tuto slibnou architekturu pro big data hodlají využít,“ dodává Zdeněk Honek, generální ředitel společnosti SAS Institute Česká republika.
O společnosti SAS
Společnost SAS Institute je celosvětovým předním dodavatelem řešení a služeb pro Business Analytics, Business Intelligence a Big Data. Jedná se o největší soukromě vlastněnou softwarovou společnost na světě, její stabilita a síla jsou podloženy trvalým nárůstem výnosů od založení v roce 1976, tedy po dobu více než 35 let. Přes 20 % z obratu společnosti investuje SAS každoročně do výzkumu a vývoje produktů. Výsledkem jsou moderní a inovativní řešení, která pomáhají celosvětově více jak 60 000 společnostem zlepšit výkon a vytvářet větší hodnotu díky realizaci lepších a rychlejších rozhodnutí. SAS dává zákazníkům THE POWER TO KNOW ®. V České republice vstoupila společnost SAS na trh v roce 1999. SAS Institute se sídlem v Praze zaměstnává 50 lidí a pracuje pro více než 70 zákazníků, především z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, služeb a veřejné správy. Mezi klienty patří například T-Mobile, Telefonica O2, Česká pojišťovna, Česká spořitelna, Komerční banka, Raiffeisenbank a řada dalších.
Více o společnosti na http://www.sas.com/offices/europe/czech/.